Teisės aktai neaptaria laikinojo vadovavimo, todėl konkursų į neužimtas vietas galima nerengti neribotą laiką.
„Kaip sako liaudies išmintis: nieko nėra pastoviau kaip laikinumas. Tai patvirtina vyriausybės ir savivaldybių institucijos, kurios laikinuosius vadovus laiko amžinais. Jeigu institucijos vadovo kadencija yra 4 metai, o laikinasis vadovas dirba daugiau nei metus, tai gal išvis neverta rengti konkursų? Tegu vadovauja tik laikinieji? Manau, 2-3 mėnesiai turėtų būti maksimalus terminas, per kurį būtina skelbti konkursą“, - sako parlamentaras.
Jis pastebi, kad laikinuoju Valstybinės mokesčių inspekcijos vadovu tapęs Dainoras Bradauskas gali vadovauti apie metus, kol bus paskelbtas konkursas. Panaši situacija ir Generalinėje miškų urėdijoje. Iš generalinio urėdo posto nušalintas Benjaminas Sakalauskas vėl laikinai paskirtas institucijos vadovu ir iki konkurso taip pat gali vadovauti apie metus.
„Kai konkursai neskelbiami daugybę mėnesių ar net metų, kyla pagrįsti klausimai, kodėl taip delsiama. Galima įtarti korupciją. Nesudaromos karjeros galimybės, o laikinieji vadovai bet kada gali būti atleisti ir dėl to jiems galima daryti spaudimą. Jau pasitaikė ne vienas atvejis, kai neturintis vadovavimo patirties „bičiulis“ paskiriamas laikinuoju ir paskui dalyvauja konkurse kaip jau turintis tos institucijos vadovavimo patirties“, - piktinosi K. Masiulis.
Jis atkreipia dėmesį, kad Bendrasis pagalbos centras nuolatinio vadovo neturi jau nuo 2013 m. spalio, VšĮ „Investuok Lietuva“ - nuo 2014 m. vasario.