„Lietuvos draudimo“ atstovai pastebėjo, kad per sausį-lapkritį pavogta 30 proc. daugiau automobilių nei per atitinkamą praėjusių metų periodą.
„Neįprasta tai, kad šiemet vagiama mažiau brangių automobilių, bet populiarėja „šeimyniniai“ modeliai – „Toyota Corolla Verso“ bei „VW Touran. Apskritai, šie du modeliai šiemet dažniausiai patenka į ilgapirščių akiratį – šių modelių vagystės sudaro atitinkamai 14 proc. ir 8 proc. nuo visų „Lietuvos draudimo“ užfiksuotų automobilių vagysčių. Įdomu tai, kad 63 proc. visų „VW Touran“ ir 33 proc. „Toyota Corolla Verso“ šiemet buvo pavogta Kaune“, – DELFI sakė „Lietuvos draudimo“ Žalų departamento direktorius Artūras Juodeikis.
Perspėja saugoti šeimyninius automobilius
Tą įrodo ir policijos surinkta statistika. Pavyzdžiui, „Toyota Corolla Verso“ automobilių per 2014 m. pavogta 12, o per 2015 m. (iki šios dienos) – daugiau nei dvigubai daugiau – 30.
Vien per pusantros savaitės, DELFI žiniomis, po du tokio modelio automobilius buvo pavogta Vilniuje ir Klaipėdoje.
Savo ruožtu Vilniaus policijos atstovai taip pat pasidalino perspėjimu, kad šiomis dienomis budresni ir atsargesni turėtų būti didesnio salono tūrio, daugiau vietų turintys, „šeimyninio“ tipo automobilių savininkai.
Grėsmė išaugo šiemet
Tuo metu A. Juodeikis tikino, kad minėtų modelių „populiarumo“ augimas stebimas tik šiemet – pernai daugiausia pavogta „Honda Civic“ (6 proc. visų pavogtų automobilių) ir „VW Golf“ (taip pat 6 proc.) modelių.
„Matome, kad pernai metais buvo vagiami įvairesnių markių ir modelių automobiliai, o šiemet atrodo, kad labiau susikoncentruota į konkrečias markes ir modelius: 22 proc. vagysčių sudaro dviejų markių ir modelių automobiliai, o visi kiti modeliai kiekvienas nesudaro daugiau nei 5 procentų.
2010 metais daugiausia buvo pavagiama „VW Passat“ ir „VW Golf“ automobilių, tačiau dabar šių modelių pavagiama apytiksliai 75 proc. mažiau. BMW 5 modelio vagysčių skaičius metai iš metų laikosi pastovus (apie 3 automobiliai per metus)“, – sakė jis.
Pasak A. Juodeikio, tiek „VW Touran“, tiek „Toytoa Corolla Verso“, tiek ir kiti populiariausi automobiliai vagiami, tam, kad būtų išardomi ir parduodami detalėmis tiek Lietuvoje, tiek užsienyje.
Kaune vagia dažniau, Vilniuje – daugiau
„Vidutinė vagysčių žala iš penkių didžiausių Lietuvos miestų didžiausia yra Vilniuje – vertinant šiemetines vagystes, vidutiniai nuostoliai siekia netoli 7,5 tūkst. eurų. Mažiausia – Kaune. Čia nuostoliai – vidutiniškai kiek daugiau nei 5 tūkst. eurų“, – statistika dalijosi A. Juodeikis.
Tiesa, įdomu tai, kad, jo turimais duomenimis, Kaune pavagiama dukart daugiau automobilių nei Vilniuje. Beje, palyginus su pernai metų sausiu–lapkričiu, šiemet ženkliai (46 proc.) išaugo ir vagysčių skaičius mažesniuose miestuose bei rajonuose.
Savo ruožtu Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato Komunikacijos poskyrio specialistas Paulius Radvilavičius priminė, kad autotransporto priemonių vagystes tiriantys pareigūnai pataria automobilių savininkams būtina įrengti papildomas technines bei elektronines automobilių apsaugos priemones. Jų teigimu, vien gamyklinėmis pasikliauti nepakanka, nes jos nesunkiai įveikiamos vagims.
Perspėja saugoti ir automobilių detales
„Lietuvos draudimas“ taip pat skaičiuoja, kad šiemet išaugo ne tik automobilių vagysčių skaičius, bet ir padaugėjo specifinio pobūdžio – detalių vagysčių.
„Dažnai nuplėšiamos vertingos kėbulo dalys ar pavagiama vidaus įranga“, – aiškino A. Juodeikis.
Jo teigimu, per 2015 m. sausį-lapkritį, palyginus su atitinkamu laikotarpiu pernai, automobilių apiplėšimų bendrovė užregistravo 10 proc. daugiau. Tiesa, nors įvykių skaičius išaugo, vidutinė padaromos žalos vertė sumažėjo 5 proc. ir šiais metais siekia kiek daugiau nei 1000 eurų.
Kodėl vagia būtent „šeimyninius“ automobilius?
DELFI primena, kad Policijos departamento Komunikacijos skyriaus viršininkas Ramūnas Matonis tikino, kad pareigūnai, tiriantys automobilių vagystes, pastebi, kad jų padažnėjimas tam tikroje vietoje dažnai būna susijęs ir su tuo, kad į laisvę išleidžiami automobilių vagys.
„Jie toliau užsiima savo nešvariais darbeliais, kol vėl nepakliūna už grotų“, – aiškino jis.
Paklaustas, kokių automobilių Lietuvoje pavagiama daugiausiai, jis atsakė paprastai – populiariausių.
„Pastebėjome, kad daugiausiai pavagiama tų automobilių, kurių daugiausiai yra mūsų gatvėse. Turbūt panašią išvadą galima daryti ir su „šeimyninio“ automobiliais. Nežinau paradavimų statistikos, bet greičiausiai per keletą pastarųjų metų šių automobilių rinkoje padaugėjo, dėl to padaugėjo ir jų vagysčių“, – svarstė R. Matonis.