Parlamentaras liberalas Eugenijus Gentvilas pripažino, kad dar pirmadienio rytą, vairuodamas Klaipėdoje, kai matė pravažiuojančius mokomuosius automobilius, prisiminė tą avariją.

„Iš tiesų tai nesu čia ekspertas, bet, mano manymu, (būtų naudingas) visokio turto konfiskavimas, ne tik vairavimo priemonės. Kas dar nėra išnaudota, tai yra areštų uždėjimas ant artimųjų turto. Nes tie aštuoniolikmečiai-devyniolikmečiai dar savo turto neturi, geriausiu atveju pats automobilis yra jų“, – svarstė E. Gentvilas.

Pasak jo, dar vienas klausimas, kuris galėtų būti svarstomas, tai yra finansinės bausmės už automobilio nedraudimą.

„Nesu tikras, ar šiuo atveju automobiliai yra apdrausti, ypač tas BMW, kuris kaltas dėl avarijos. Kalbu apie finansines bausmes. Bausmių griežtinimas įkalinimo linkme man neatrodytų priimtinas. Bet turi būti finansinės sankcijos, kad visi pagalvotų: „mano gyvenimas susišiko. Pats tą padariau savo rankomis“, – kalbėjo E. Gentvilas.

Nemano, kad problema – būsimų vairuotojų mokyme

Eugenijus Gentvilas

Parlamentaras pripažino, kad nėra vairavimo mokyti srities specialistas, bet abejojo, kad problema yra šitoje vietoje.

„Pamenu, kai mane patį dar tarybinių laikų pabaigoje apmokė, tai jau vairavau, nors ir nedrąsiai. Bet, žinote, neįmanoma lyginti 1989 metais eismo srautų ir dabartinių. Aš tikrai nežinau, kaip juos išmoko. Bet čia yra ne mokėjimo vairuoti klausimas, tos rezonansinės avarijos yra dėl visiško neatsakingumo“, – sakė E. Gentvilas.

Tarp tokių skaudžių avarijų priežasčių jis minėjo ir patirties trūkumą, ir greitį.

„Aš nežinau, ar jie buvo išgėrę, bet turbūt dvejų metų stažo neturėjo. Dar – greitis. Čia – mokyk nemokęs, kuo geriau išmokysi, tuo labiau kokiam nors puspročiui atrodys, kad jis yra Šumacheris. Gal kartais geriau blogiau mokėti vairuoti, ir nepasitikėti savimi, negu, kai jūra iki kelių“, – svarstė E. Gentvilas.

Baustų ir artimuosius

Seimo nario manymu, bausmės turėtų būti skiriamos ir artimiesiems, su kuriais asmuo veda bendrą šeimos ūkį.

„Pavyzdžiui, jei gyvena su mergina, tai Civiliniame Kodekse yra fiksuojamas dalykas, kad veda bendrą šeimos ūkį. Ar tai pas tėvus gyvena, tai reiškia, kad veda bendrą šeimos ūkį. Jeigu jau santuoka įteisinta, tada viskas aišku. Bet negali būti toks neatsakingumas“, – teigė E. Gentvilas.

Jo nuomone, tokios priemonės veiktų drausminančiai.

„Kai tėvai žinos, kad jų namą areštuos, jeigu sūnus darys kvailystes, tai tėvas gal ir neduos BMW raktelių. Sakys: „tu važinėji kaip beprotis“. Aš pats prisimenu, mano vaikai išmoko vairavimo mokyklose, bet ir aš pats pamokydavau, sakiau: „negalima šitaip. Šiandien baigiam mokslus“. Tėvai irgi turi būti įjungti į tuos dalykus.

Aš suprantu, ką ten tėvai beatsakys už dvidešimtmetį. Gal tie tėvai visai kitoje savivaldybėje gyvena, bet kažkokie griežtinimai sankcijų linkme turi būti didinami“, – kalbėjo E. Gentvilas.

Pastatytų daugiau ženklų apie greičio matuoklius

Dainius Gaižauskas

Seimo narys iš valstiečių-žaliųjų frakcijos Dainius Gaižauskas pasisako už tai, kad ir prie kilnojamų greičio matuoklių (vadinamųjų „trikojų“) atsirastų apie juos informuojantys ženklai.

„Esu įsitikinęs, kad tokiose vietose avarijų sumažėtų, jei vairuotojai žinotų, kad ten matuojamas greitis. Ar Jūs nesulėtintumėte automobilio, jeigu matytumėte ženklą, kad stovi trikojis?(...) Gali būti ir visiškas priekvailis, ar jis nesulėtintų automobilio, jeigu yra ženklas, kad stovi trikojis, ir tave nufotografuos?“, – klausė D. Gaižauskas.

Jo nuomone, tokie informaciniai ženklai galėtų būti statomi ir ne visais atvejais.

„Galėtų kartais būti statomas įspėjimas, o kartais nestatomas“, – sakė D. Gaižauskas.

Seimo narys paaiškino, kad kilnojamos greičio matavimo priemonės ir skirtos tam, kad jos konkrečioje vietoje galėtų atsirasti ten, kur jų tuo metu labiausiai reikia. Šiuo metu prieš juos nėra informacinių ženklų, kad tokia priemonė yra pastatyta. Parlamentaro nuomone, tam tikrais atvejais – be reikalo.

„Pavyzdžiui, yra pėsčiųjų perėja prie mokyklos, tai, kuri vieta yra saugesnė, kai stovi ženklas, kad stovi „trikojis“, ar, kai nestovi?“, – klausė D. Gaižauskas.

Įsimintina vieta

Remigijus Žemaitaitis

Seimo narys iš Regionų frakcijos Remigijus Žemaitaitis labai gerai žino tą vietą, kur įvyko avariją, nes ji jam yra pakeliui į namus Vilniuje.

„Kaip tik ką tik pravažiavau tą tvorą išardytą, gėlytės padėtos, žvakelės. Ten – nepirmas atvejis. Tai yra labai pavojingas kelio ruožas“, – sakė R. Žemaitaitis.

Jis yra įsitikinęs, kad ši avarija nėra signalas apie tai, kad problema yra Kelių eismo taisyklėse.

„Aš tuo keliu važinėju 22 metus, nes pats nuo atvažiavimo į Vilnių gyvenu Antakalnyje. Tiesiog yra tam tikra problema su kelio būkle, ir kitas dalykas – tilto neremontavimas. Kada R. Šimašius praeitais metais padarė vienos juostos tiltą, susiaurino – vieną iš dešinės, vieną iš kairės pusės, atsitiko toks dalykas, kad automobiliai „pareina“ ant tilto ant greičio, bando „įsipaišyti“, ir per tą susiaurėjimą tiesiog fiziškai jie nesueina, ir automatiškai – tas šiurpus įvykis. Juo labiau, kad ten pat prieš metus mergina užsimušė“, – pasakojo R. Žemaitaitis.

Jis pastebėjo, kad toje vietoje autoįvykių būna kone kas mėnesį.

„Ten labai pavojingas ruožas, ant kalno yra pakilimas, ir yra tas tiltas, ir tada yra kelias, ir tada yra vaga. Vakar lietus lijo. Ir į tą vagą ko gero vanduo suėjo. Padangos, dar reikėtų pažiūrėti, ar nėra plikos, pusplikės arba dar žieminės likusios. Protektorius neturėjo gero sukibimo, ir viskas“, – svarstė R. Žemaitaitis.

Jis pats sakė pro tą vietą važiuojąs labai atsargiai.

„Jei atvažiuoju nuo Kareivių gatvės, visą laiką per tiltą važiuoju jau 40-50 km/h greičiu. Kodėl ta vieta yra avaringa? Tai yra Saulėtekis, tai yra universitetai, tai yra studentai, srautas ten yra milžiniškas. Ten visi, kai važiuoja, tai, žinote, akys didelės, kas ten žino, ar tie vaikai vakar iš kokios nors tėviškės negrįžo“, – kalbėjo R. Žemaitaitis.

KET taisyklių negriežtintų

Kelių eismo taisyklės, parlamentaro nuomone, Lietuvoje jau yra pakankamai griežtos.

„Galiu paimti kitą pavyzdį – autostrada „Vilnius-Klaipėda“. Jau dvidešimt dvejus metus važiuoju kiekvieną savaitę pirmyn ir atgal. Ir, pažiūrėkite, atkarpoje „Kaunas-Klaipėda“ autoįvykių būna labai mažai, net, jei važiuojame srautu 135 km/h iki 140 km/h greičiu.

Aišku, jauni žmonės ir greičio neprisižiūri. Visi buvome jauni, ir nemačiau nei vieno jauno, kuris nebūtų viršijęs greičio 10 ar 20 km/h“, – sakė R. Žemaitaitis.

Nedemonizuoja jis ir visų BMW automobilių vairuotojų.

„Aš pats gal dešimt metų vairavau BMW. BMW, „Mercedes“, „Audi“ po nepriklausomybės laikų mūsų pasąmonėje liko kaip toje reklamoje „das Auto“, tai yra vokiška kokybė ir vokiška garantija“, – aiškino R. Žemaitaitis.

Jis sutiko, kad jaunimas renkasi šį prekės ženklą ir dėl kitų, daugiau psichologinių motyvų – dėl galios, dėl vardo. Ir parlamentarui tas atrodo suprantama.

„Prisimenu, atvažiavau iš kaimo į universitetą studijuoti, ir atvažiavau su „Opel Omega“, kai visi stovėjo su BMW. Tai – „kaimietis su „Opel'iu“, koks čia – prestižas? Per ausį gauni su tokiu „Opel'iu“ atvažiavęs. Nors galia ir pajėgumas buvo dulitrinis tiek mano, tiek BMW. Tos galios pilnai visiems užteko“, – pasipasakojo R. Žemaitaitis.


Nemano, kad problema mokymas

Jis irgi nemano, kad problema yra mokymas vairuoti.

„ Aš pradėjau vairuoti nuo dvylikos ar trylikos metų kaime, kada buvo „Moskivičius“, ir pas mamą buvo šeštas „Žigulys“. (...) Tais laikais, kada mes mokėmės vairuoti, tai dar nebuvo ABS'ų, nebuvo vairo stiprintuvų, tam „Žiguly“ reikėjo įsispyrusiam sukti vairą, kol įsuksi toje vietoje. Dabar mašinos yra tikrai galingos, atrodo, vairą pasukai į vieną ar kitą pusę tris centimetrus, o ta mašina jau eina metrą“, – kalbėjo R. Žemaitaitis.

Jo nuomone, reikalavimų pradedantiesiems vairuotojams jau yra pakankamai daug.

„Mokymų yra pakankamai daug: kursai, vairavimo egzaminai, po to po dvejų metų – vėl. Tuo labiau, kad automobilių srautas yra daugiau mažiau analogiškas, mašinos važiuoja srautu, mašinos yra naujos, yra visokios oro pagalvės, saugumo priemonės. Bet tu žmogaus, kuris yra nemastantis, nepakeisi nei taisyklėmis, nei niekuo. Kaip tu pakeisi durnių, kuris nori lakstyti?

Kadangi servisą turiu, tai aš matau, kurie atvažiuoja pastoviai su mašinomis apdaužytomis. Praktiškai į mėnesį po kartą „atvaro“, tai bamperis nukaltas, tai lempos išplaktos. Gali jį mokyti, nemokęs“, – sakė R. Žemaitaitis.

Ne pirma tragiška avarija

Kaip „Delfi“ jau rašė, sekmadienį Vilniuje, O. Milašiaus g. įvykusios baisios avarijos metu žuvo trys iš keturių jaunų žmonių, važiavusių automobiliu BMW. Gyva liko viena mergina (g. 2001 m.), tačiau jos būklė buvo labai sunki, ji komoje. O vėliau ligoninėje mergina mirė.

Automobiliu važiavo du vaikinai (g. 2003 ir 2002 m.) bei dvi sesės (g. 2003 ir 2001 m.). Manoma, kad jie šventė vienos iš merginų gimtadienį.

Ar vairuotojas (g. 2003 m.) buvo blaivus, dar neaišku. Paimta žuvusio vairuotojo kraujo ekspertizei, tačiau atsakymo pirmadienį dar nebuvo.

O. Milašiaus gatve Žirmūnų link važiavęs „BMW 320TD“ prieš Valakampių tiltą staiga kirto skiriamąją juostą, sulaužė pėstiesiems skirtą tvorelę ir išlėkė į priešpriešinio eismo juostą (tuo metu lijo, o BMW padangos, pasak pareigūnų, smarkiai nudilusios). Ten nesmarkiai kliudė automobilį „Audi“ ir susidūrė su „Toyota Avensis“ (pastarojo vairuotojas, suteikus med. pagalbą, gydomas ambulatoriškai).

Beje, šis BMW neseniai buvo parduodamas – internete yra skelbimas, kuriame rašoma, kad automobilis parduodamas skubiai. Skelbime teigiama, kad technikinė apžiūra galioja iki 2024.03.27.

Keista, kad automobilis prieš nepilną mėnesį praėjo technikinę apžiūrą, turint mintyje skelbime surašytus defektus (nebent jie visi atsirado po apžiūros): „lūžusi spyruoklė, keičiamos priekinės kaladėlės, nėra abiejų posūkių stikliukų“. Skelbime yra automobilio nuotraukos ir paaiškinimas, kad „realybėje atrodo kiek baisiau (nuotraukos senos)“. Pardavėjas buvo nurodęs kainą – 1150 eurų.

Beje, prieš keletą metų toje pačioje vietoje įvyko kita tragiška avarija: 19-metės vairuojamas „Peugeot“ ten irgi išlėkė į priešpriešinio eismo juostą ir susidūrė su BMW. Mergina žuvo.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (16)