Ministerijai pateiktame skunde buvo teigiama, kad laikinai priimant darbuotojus į darbą NŠA neskelbiami konkursai. Tokia informacija nepasitvirtino. Nustatyta, kad į agentūrą konkurso būdu priimta 11 darbuotojų, kurie dirbo reorganizuotuose centruose. Nė vienas iš jų nuo 2019 m. rugsėjo 1 d. nebuvo priimtas į darbą tomis pačiomis darbo sąlygomis. Dauguma jų priimti pagal terminuotas darbo sutartis vietoj neterminuotų į žemesnes pareigas.
Taip pat nustatyta, kad NŠA nuo veiklos pradžios nesudarė autorinių ar paslaugų sutarčių su savo darbuotojais. Kiek anksčiau patikrinus informaciją apie galimus pirkimus iš savų darbuotojų, paaiškėjo, kad buvo sudarytos sutartys su asmenimis iki agentūros įsteigimo, vėliau jie tapo agentūros darbuotojais. Ministras A. Monkevičius įpareigojo šias sutartis nutraukti. Kaip teigė ministras, tokie atvejai negali būti toleruojami, ir vos jiems paaiškėjus, bus imtasi atitinkamų sprendimų.
Ministerija primena, kad jau yra parengtas naujas NŠA struktūros projektas, laukiama naujojo vadovo. Numatoma, kad viešųjų pirkimų pati agentūra nebeorganizuos.
Tyrimo dėl NŠA veiklos metu, bendraujant su NŠA darbuotojais, Darbo tarybos ir Profsąjungos atstovais, rašytinių nusiskundimų dėl mobingo, netinkamo NŠA vadovo elgesio nebuvo pateikta ar gauta. Nustatyta, kad laikinai šiuo metu pareigas einantis vadovas vieną kartą nenorminiu žodžiu išreiškė savo emociją, netaikydamas kam nors asmeniškai. Tą patvirtino visi tame pokalbyje dalyvavę apklaustieji.
Darbo grupė patvirtino, kad NŠA nepateikė raštu atsakymo į darbuotojo tarnybinį pranešimą. Nors jis buvo aptartas žodžiu, konstatuotina, kad pranešimas nebuvo išnagrinėtas teisės aktų nustatyta tvarka.
Pripažinta, kad vienu atveju laikinai einantis pareigas NŠA vadovas neefektyviai panaudojo lėšas - šalių susitarimu nutraukęs darbo sutartį su darbuotoju ir išmokėjęs išeitinę išmoką po 15 kalendorinių dienų sudarė naują darbo sutartį (nors ir dėl kitų žemesnių pareigų). Taip pat nustatyta, kad viena iš reorganizuotų institucijų nesilaikė viešuosius pirkimus reglamentuojančių teisės aktų nuostatų, toliau pirkdama degalus pasibaigus sutarties galiojimo terminui (2019 m. išleista apie 263 eurus).
Išnagrinėjus kitus skundžiamus atvejus, nenustatyta Viešųjų pirkimų įstatymo pažeidimų.
Darbo grupė pateikė rekomendaciją dėl Bendrojo duomenų apsaugos reglamento (BDAR) reikalavimų įgyvendinimo, paskiriant agentūroje duomenų apsaugos pareigūną.
Darbo grupę, tyrusią situaciją NŠA, sudarė ministerijos teisininkai, vidaus auditorius, darbuotojas, atsakingas už viešuosius pirkimus, personalo skyriaus specialistas. Jos nariai rėmėsi tiek Viešųjų pirkimų tarnybos, tiek ir Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos išaiškinimais.