Psichologo Tomo Lagūnavičiaus teigimu, ne mokytojų darbas tramdyti mokinius ir iš jų atiminėti mobiliuosius telefonus. Jo nuomone, mokyklos administracija turėtų įvesti aiškų algoritmą, kad būtų išvengta panašių situacijų, taip pat pasiūlė vieną būdą, kuris veikia jo vadovaujamoje mokykloje.
Nori dominuoti
„Delfi“ redakcijai atsiųstame vaizdo įraše galima matyti, kaip paauglys filmuoja geografijos pamoką ir daug keikiasi. Paprašytas stebėtojų, „pasiunčia“ mokytoją. Nors iš vaizdo įrašo galima suprasti, kad pedagogė įtaria, jog kažkas naudojasi mobiliuoju telefonu, bet nėra aišku, ar tiksliai žino, kas taip daro.
Kauno suaugusiųjų ir jaunimo mokymo centro direktorius, psichologas T. Lagūnavičius svarstė, kad taip nepagarbiai elgtis paauglius dažnai motyvuoja noras dominuoti.
„Žinoma, priežasčių labai daug, tačiau viena ir pagrindinė – bandymas dominuoti. Mes apie tai nekalbame, bet paauglystė yra toks laikotarpis, kai atsiranda noras išsiskirti, noras atsiskirti nuo grupės, nuo suaugusiųjų, turėti savo gyvenimo filosofiją ir pan. Taigi, vienas iš būdų – prieštarauti arba priešintis.
Kitaip sakant, pagrindinis dalykas, kai filmuoju kitą žmogų, tai tas filmuojamas žmogus jaučiasi bejėgis. Tai ypač juntama, jeigu situacija yra ambivalentiška arba neaiški. Vadinasi, kai vaikas filmuoja, tai lyg ir parodo savo dominavimą“, – aiškino jis.
Kalbėdamas apie garsiai nuskambėjusias muštynes Šiaulių mokykloje tarp mokytojo ir mokinio, kai pastarasis tiesiog pašėlo iš jo paėmus telefoną, psichologas išskyrė vieną svarbų dalyką.