Kiekvieną parą Bendrojo pagalbos centro (BPC) darbuotojai Vilniuje sulaukia iki 9 tūkstančių pagalbos skambučių iš įvairiausių šalies vietų. Praėjusiais metais BPC užregistruota daugiau skambučių, nei iš viso Lietuvoje gyvena žmonių.
„Dažniausiai sunkumų sukelia neblaivūs skambintojai, kurie nepasako tikslaus adreso, neįvardina kvietimo priežasties, keikiasi, įžeidinėja ir kartais tiesiog trukdo dirbti – taip užimamos mūsų linijos. Tu turi įdėti daug pastangų, kad susižinotum, kas ten atsitiko, nes būna, kad ir neblaivūs asmenys praneša apie labai rimtus nusikaltimus, nelaimes. Iš tiesų būna labai sunku juos suprasti ir padėti“, – apie problemas kalbėjo BPC specialistė Svetlana Jauniškienė.
„Psichologo poreikis yra didelis, nes darbas yra emociškai sudėtingas ir emocinis krūvis yra didelis. Darbuotojai patiria ir momentinį, ir kaupiamąjį stresą“– sakė BPC Vilniaus skyriaus viršininkė Jelena Montvilienė.
Vasario pabaigoje tikimasi į BPC integruoti ir greitosios pagalbos dispečerines. Tokiu būdu visa operatorių renkama informacija tuo pat metu automatiškai būdu perduodama visoms Lietuvos greitosios medicininės pagalbos dispečerinėms ir skambinančiajam nereikėtų to paties klausinėti du kartus. Taip pat siekiama pagerinti informacijos perdavimą policijai.
„Pati policija ėmėsi įgyvendinti labai daug įvairių techninių naujovių. Viena iš jų – tai, kad mūsų operatoriaus surinkta informacija iš karto bus gaunama tiesiai į visus automobilius. Tai reiškia, kad visi ekipažai matys tą pačią informaciją ir patys priims sprendimus, kada ir kaip reaguoti“, – pasakojo BPC viršininkas Audrius Čiuplys.
Po kilusių skandalų dėl operatyviai nenustatytos nelaimės vietos, kai Panevėžyje automobilio bagažinėje buvo sudeginta pagalbos neprisišaukusi mergina, o Alytuje gaisre žuvo trys mažamečiai su mama, su mobiliojo ryšio operatoriais vis dar tariamasi dėl reikiamos įrangos įdiegimo.
„Vietos nustatymo, kaip tokio, nėra – yra zona, kurioje žmogus galimai yra. Mobilaus ryšio tiekėjai dirba ir ieško techninio sprendimo. Aišku, jie sprendžia ir savo finansinius klausimus, nes tai kainuoja mobilaus ryšio tiekėjams“, – sakė A. Čiuplys.
O BPC ragina gyventojus numeriu 112 naudotis atsakingai ir skambinti tik kilus grėsmei gyvybei, sveikatai, saugumui ar aplinkai.