Teisėja Danutė Mickevičienė nusprendė, kad J. Kairys pažeidė Kelių eismo taisyklių (KET) reikalavimus ir privalėjo nekelti grėsmės kitiems eismo dalyviams. „Išvažiuodamas į antrą kelio juostą jis privalėjo duoti kelią šia eismo juosta važiavusiam motociklui“, - pažymėjo teisėja.
Už padarytą nusikalstamą veiką J. Kairiui teismas skyrė 20 MGL dydžio (2600 Lt) baudą bei pusantrų metų uždraudė vairuoti bet kokią transporto priemonę.
Teismas atmetė J. Kairio teisme pateiktą versiją ir rėmėsi nukentėjusiojo parodymais – jie buvo nuoseklūs nuo pat tyrimo pradžios.
Ketvirtadienį paskelbtas nuosprendis dar negalutinis – nuteistasis jį galės apskųsti apeliacine tvarka.
Valstybinį kaltinimą palaikantis prokuroras Rimas Juodis kaltinamajam siūlė skirti 25 MGL dydžio (3 250 litų) baudą bei papildomą baudžiamojo poveikio priemonę – draudimą vairuoti bet kokią transporto priemonę pusantrų metų.
„J. Kairys yra sistemingas KET pažeidėjas, nes administracine tvarka yra baustas 24 kartus, iš jų – 14 kartų už greičio viršijimą“, – R. Juodžio teigimu, lakūnas nepasimoko iš savo klaidų.
Akrobatinio skraidymo čempionatų nugalėtojas baudžiamojon atsakomybėn buvo patrauktas dėl eismo įvykio, nutiko praėjusių metų rugpjūčio 25-ąją Vilniuje, už Dariaus ir Girėno g. bei Eišiškių pl. sankryžos.
Kaltinamajame akte teigiama, kad J. Kairio vairuojamas automobilis „Honda Accord“ iš pirmos juostos išvažiavo į antrą juostą – tuo metu čia važiavo du motociklininkai.
Siekdamas išvengti susidūrimo su automobiliu, motociklu važiavęs policijos pareigūnas buvo priverstas staiga stabdyti – nukritęs ant žemės vairuotojas susižalojo krūtinę, jam lūžo slankstelis.
J. Kairys nesuteikė pagalbos sužalotam motociklininkui – trumpam šalikelėje stabtelėjęs jis nuvažiavo savo reikalais.
„Tai, kad J. Kairys nesusidūrė su motociklu, nereiškia, jog nebuvo padarytas nusikaltimas – buvo sukelta avarinė situacija, kai motociklininkas privalėjo ekstremaliai stabdyti, jo slydimo žymė – šeši metrai, – valstybinis kaltintojas teisme pabrėžė, kad lengvojo automobilio vairuotojas turėjo būti ypatingai atidus prieš išvažiuodamas į antrą eismo juostą. – Ne veltui ant angliškų veidrodėlių yra užrašyta, jog kliūtys yra gerokai arčiau, nei jos atrodo“.
Maždaug 12 metų motociklą vairuojantis nukentėjusysis B. Savickis teisme sakė, kad tądien su draugu važiavo iš darbo.
„Abu su motociklais sustojome prieš sankryžą, paskui ją pravažiavome, mano motociklas važiavo pirmas, – sakė B. Savickis. – Kadangi pirmoje juostoje buvo susidariusi grūstis, lengvasis automobilis „Honda Accord“ persirikiavo iš pirmos juostos į antrąją. Automobilis persirikiavo labai staigiai – kaip žaibas iš dangaus. Man nebuvo jokio laiko pamąstyti, kaip išvengti susidūrimo. Suveikė reakcija – staigiai stabdžiau, nes jeigu būčiau nestabdęs, būčiau neišvengęs susidūrimo“.
Policininkas teigė, kad lengvai stabdyti motociklo negalėjo – jis išdygo prieš pat akis. „Ne vienerius metus važinėju motociklu ir žinau, kad priekiniais stabdžiais reikia stabdyti, o galiniais – pristabdyti, paspaudžiau ir priekinius, ir galinius stabdžius, dėl to ir griuvau“, – B. Savickis teigė, kad važiavo leistinu greičiu (vėliau ekspertas nustatė, jog motociklas važiavo 47 km/val. greičiu).
J. Kairys pripažino, kad persirikiavo iš pirmosios eismo juostos į antrąją, tačiau tikino, jog prieš 3-5 sekundes parodė posūkio signalą.
„Persirikiavau į antrą juostą, nes tarp antra juosta iš paskos važiavusių motociklų buvo tarpas, – sakė jis. – Manau, kad šį manevrą atlikau saugiai. Šiek tiek pavažiavęs išgirdau, kad kažkas atsitiko – girdėjau neaiškius garsus, tai galėjo būti kaip skardos ar stabdžių garsas. Pasižiūrėjau pro veidrodėlį ir pamaniau, kad susidūrė du važiavę motociklininkai. Sustojau kelio dešinėje pusėje, bet apžiūrėjęs automobilį pamačiau, jog man nieko nenutiko, todėl nuvažiavau savo reikalais“.
„Nepripažįstu kaltu, nes kas liko už manęs – motociklininkas moka važiuoti ar nemoka, apie tai nesiruošiu kalbėti“, – sakė J. Kairys.