Visiems į teismą oro linijų bendrovę padavusiems keleiviams Vilniaus miesto apylinkės teismas priteisė po 400 eurų kompensacijas bei patirtas bylinėjimosi išlaidas – po 139 Eur. Be to, keleiviams priteistos 5 procentų dydžio metinės palūkanos nuo bylos iškėlimo teisme iki teismo sprendimo visiško įvykdymo.
Sprendimą teisėja Ieva Stanislovaitienė priėmė už akių, nes atsakovu patraukta bendrovė „Wizz Air Hungary Limited Ltd.“, veikianti per „Wizz Air Hungary Limited“ Lietuvos filialą, į keleivių pareikštas pretenzijas taip ir neatsakė.
„Atsakovui procesiniai dokumentai įteikti Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka, per teismo nustatytą terminą atsakovas atsiliepimo į ieškinį nepateikė, todėl, ieškovams ieškinyje prašant, priimamas sprendimas už akių“, – nurodė teismas.
Priimdamas sprendimą už akių, teismas atliko tik formalų byloje pateiktų įrodymų vertinimą – įsitikino, kad pasitvirtinus šių įrodymų turiniui būtų pagrindas priimti tokį sprendimą
„Šiuo atveju vertinami tik vienos ginčo šalies – ieškovų – pateikti įrodymai, nes atsakovas nuomonės dėl ieškinio nepateikė“, – pabrėžė teisėja I. Stanislovaitienė.
Bylos duomenimis, dar praėjusių metų vasario 22 d. turėjęs įvykti skrydis tarp Lietuvos ir Jungtinės Karalystės sostinių vėlavo daugiau kaip 3 val., o kadangi atstumas sudarė daugiau kaip 1,5 tūkst. km, kiekvienam keleiviui priklausė po 400 Eur kompensacija. Tokią kompensaciją numato Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas.
Anot teismo, keleivio teisė gauti kompensaciją iš oro vežėjo reglamentuojama 2004 m. vasario 11 d. Europos Parlamento ir Tarybos Reglamento (EB) Nr. 261/2004, nustatančio bendras kompensavimo ir pagalbos keleiviams taisykles atsisakymo vežti ir skrydžių atšaukimo arba atidėjimo ilgam laikui atveju.
„Byloje nepateikta įrodymų, jog atsakovas būtų sumokėjęs ieškovams kompensacijas, ar įrodymų apie tai, kad skrydis buvo atidėtas dėl ypatingų aplinkybių, nepriklausančių nuo atsakovo„ todėl teismas konstatuoja, kad atsakovas pažeidė sutartinę prievolę, dėl ko yra pagrindas ieškovų ieškinį tenkinti – teismas iš atsakovo kiekvienam ieškovui priteisia po 400 Eur dydžio kompensaciją“, – nurodoma įsiteisėjusiame sprendime už akių.
Delfi.lt primena, kad prisiteisti 250-600 Eur kompensaciją, priklausomai nuo skrydžio atstumo, iš oro vežėjo galima, jeigu lėktuvas į galutinę kelionės vietą vėlavo atvykti ne mažiau kaip 3 val. arba išvis buvo atšauktas dėl priežasčių, kurių oro bendrovė negalėjo numatyti iš anksto.
Kompensacijos galima reikalauti, jei skrydis atidedamas bent 3 val. (jos dydis nustatomas atsižvelgiant į skrydžio atstumą). Pagal dabartines taisykles, jei kelionės atstumas 1 500 km arba mažiau, priklauso 250 Eur, daugiau kaip 1 500 km – 400 Eur, daugiau kaip 3 500 km – 600 Eur.
Oro vežėjui atsisakius suteikti reikiamą pagalbą, mokėti kompensaciją arba nesulaukus atsakymo į pretenziją per 2 mėnesius, keleivis gali pasiskųsti atsakingai priežiūros institucijai. Jeigu įvykis įvyko ES valstybėje – kreipiamasi į jos kontroliuojančią instituciją (Lietuvoje – Lietuvos transporto saugos administraciją). Jeigu skrydis iš trečiosios šalies į ES oro uostą – tai į ES valstybės narės, kur buvo pirmoji skrydžio nusileidimo vieta, arba ES valstybės, kurioje buvo skrydžio sutrikdymo atvejis, kontroliuojančią instituciją. Jeigu jos išvados yra palankios ir oro bendrovė vis tiek nesutinka atlyginti žalos, – į teismą. pagal skrydžio išvykimo, atvykimo vietą arba – oro vežėjo registracijos vietą.