Skelbiama, kad, lyginant su 2013, 2015, 2017, 2019 metais gautais rezultatais, pastaraisiais metais pastebima teigiamų pokyčių. Papildomų priemonių („šperų“, konspektų) naudojimas egzaminų metu, kai jomis naudotis nėra galima, sumažėjo beveik perpus, lyginant su 2013 metais.
2022 m. duomenimis, 29 proc. studentų teigia, kad šis sukčiavimo būdas paplitęs, kai tuo metu 2013 metais 54 proc. studentų įvardijo, kad ši veika yra paplitusi (2019 m. – 29 proc., 2017 m. – 40 proc., 2015 m. – 45 proc.).
Atkreipiamas dėmesys, kad netikėtai užklupusi COVID-19 pandemija pakeitė atsiskaitymų organizavimą – jie persikėlė į nuotolį ir dalis atsiskaitymų taip tebevyksta iki šiol. 71 proc. studentų pripažino, kad sukčiavimas nuotolinių atsiskaitymų metu yra paplitęs arba greičiau paplitęs. Nuotolinių atsiskaitymų metu studentai naudojasi užrašais, konspektais, kitais literatūros šaltiniais, kai to daryti negalima.
Darbas studijų metu – pagrindinė nesąžiningo elgesio priežastis
Tyrimo duomenimis, net 85 proc. apklaustų studentų teigia, kad laiko trūkumas dėl darbo daro įtaką akademiniam sąžiningumui. Kitos priežastys tyrimo metu įvardytos priežastys – studento moraliniai įsitikinimai (83 proc.), psichinė studento sveikata (82 proc.), nemokėjimas tinkamai planuoti laiko (82 proc.), individualūs studento poreikiai (81 proc.), dėstytojų parenkamos užduotys (80 proc.).
2019 metų tyrimo duomenimis, studentai teigė, kad daugiausiai įtakos nesąžiningam elgesiui atsiskaitymų metu turi konkurencija siekiant aukštesnių rezultatų (67 proc.) ir studento moraliniai įsitikinimai (63 proc.).
Sukčiautų mažiau, jei nereikėtų „kalti“
14,43 proc. tyrime dalyvavusių studentų teigia, kad pakeitus atsiskaitymo formą, galimai sumažėtų sukčiaujančių studentų. Pasak respondentų, studentai sukčiauja, nes atsakymus atsiskaitymams reikia „iškalti“, o ne suprasti atsakymų reikšmę, todėl manoma, kad nėra prasmės atsakymų mokytis mintinai.
Taip pat 11,21 proc. studentų mano, kad griežtesnės bausmės ir akademinės bendruomenės sąmoningumo ugdymas sumažintų sukčiavimo atvejus aukštosiose mokyklose. Pasak tyrimo dalyvių, svarbu, kad studentai suprastų, jog jie mokosi ne dėl pažymio, o dėl įgyjamų žinių bei būtų supažindinti su galimomis pasekmėmis, jei atsiskaitymų metu sukčiauja.