„Atleiskite man sunku, nes aš jau išsikankinau“, – braukė ašarą ukrainietis Stepanas.

Ukrainietis negali sulaikyti ašarų po to, ką išgyveno per pastarąsias tris dienas, kai atvyko į Lietuvą sūnui pirkti automobilio. Septyniolikos metų „Audi“ už keturis tūkstančius eurų nusižiūrėjo internete.

„Mačiau, kad ne viskas gerai: langas neatsidaro, ventiliatorius, šildymas neveikia“, – pasakojo Stepanas Savka.

Stepanui pavardijus pamatytus defektus, pardavėjas kainą sumažino 300 eurų. Tačiau, kaip vėliau paaiškėjo, svarbiausias gedimas buvo po variklio dangčiu.

„Atidaręs kapotą, mačiau, kad čia kažkas valyta. Šlapia buvo“, – pasakojo vyras.

Stepanas sako dar paklausęs, ar rimtų gedimų nėra, nes namo juk apie tūkstantį kilometrų teks važiuoti.

„Maniau, kad žmogus turi sąžinę“, – sakė jis.

Problemos išryškėjo greitai

Kad automobilis turi rimtų gedimų, paaiškėjo dar Stepanui nespėjus susitvarkyti dokumentų „Regitroje“.

„Pradėjo eiti dūmai iš po kapoto. Kažkur sustojau, matau dyzelinas teka. Pakišau plastiko, ir nuvažiavau iki artimiausio serviso“, – pasakojo Stepanas.

Meistrai paremontavo, tačiau neilgam.

„Užsidegė. Aš užgesinau, išsigandau, žinoma“, – kalbėjo vyras.

Stepanui skaudžiausia ne tai, kad pardavėjas, jo manymu, nuslėpė gedimą, bet, kad automobiliui sugedus nepadėjo.

„Negerai pasielgė“, – sakė Stepanas.

Pardavėjas bandė suversti kaltę pirkėjui

Automobilį nuvežus į servisą, iš jo teberūko garai. Netrukus meistrai nustatė, kodėl bėga tiek tepalai, tiek kuras.

„Matote, hermetiku užtepta. Tepalai bėga. Dangteliai, nauji, originalūs, šešis eurus kainuoja. Bet niekas jų nededa, tepa hermetiku kažkodė, taupo. O paskui visas variklis apdergtas“, – rodė meistras Andžejus Blaževičius.

„Paprasčiausiai nekokybiška detalė galėjo būti. Vairuotojas čia ne prie ko“, – sakė kitas autoserviso darbuotojas Jonas Maciulis.

Su automobilio pardavėju susisiekus telefonu, jis paaiškino, kad jis nežino, ką per valandą pirkėjas su automobiliu padarė. Iš pradžių dar kalbėjo apie žalos atlyginimą, vėliau apsigalvojo, ir atsisakė paaiškinti situaciją plačiau.

Tai – ne vienintelis nukentėjęs ukrainietis

Stepanas yra ne vienintelis nuo automobilių pardavėjų nukentėjęs ukrainietis. Dėl paslėptų defektų nukentėjusius pirkėjus ginančios įmonės atstovas pasakoja, kaip prekeivis suokė kitam ukrainiečiui.

„Sakė, kad viskas gerai, automobilis tvarkingas. Kaip visada, žodžiu: „moteris iš bažnyčios į bažnyčią važinėjo“, – pasakojo „Autopretenzijos“ įkūrėjas Ramūnas Mackevičius.

Tačiau jau kitą dieną po sandorio vos automobilį užvedė, ir šiaip ne taip pasiekė autoservisą.

„Padarius patikrą, pasakysiu taip, automobilyje gyvos vietos nebuvo rasta. Maža to, automobilio rida, kuri buvo deklaruojama 260 tūkst., faktinė buvo 700 tūkst. su viršum. Pusė milijono sėkmingai ištirpo“, – pasakojo R. Mackevičius.

Vien pernai dėl paslėptų defektų į Ramūno įmonę kreipėsi pustrečio šimto pirkėjų.

„Jeigu žmogus perka ne iš įmonės, ne iš juridinio, o iš privataus asmens, kuris nesiverčia komercine veikla, tai apginti savo pažeistas teises yra vienintelis kelias – per teismą“, – komentavo Vartotojų teisių apsaugos tarnybos atstovė Dalia Malinauskienė.

Sutiko ir gerą žmogų

O į policiją nusprendusio kreiptis Stepano istorijoje yra ir šviesioji pusė. Jis sutiko Lietuvoje ir gerą žmogų, kuris ne tik servisą surado, automobilio pervežimą suorganizavo, bet ir už viešbutį sumokėjo, kad dvi naktis nešildomame automobilyje miegojęs Stepanas pailsėtų.

„Jis davė pinigų, kad sumokėčiau už remontą, kad galėčiau nuvažiuoti iki namų, o kas liks, kad atiduočiau kariuomenei. Jam atiduoti nereikia“, – graudinosi ukrainietis.

Visą LNK Žinių reportažą galima žiūrėti čia:

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (4)