„Jūs mane matėt kovojantį, pasiduodančio jūs nepamatysite niekada. Aš sieksiu atstatyti save į šitą poziciją (Klaipėdos uosto direkcijos generalinio direktoriaus – BNS) ir manau, kad aš esu teisus“, – BNS trečiadienį sakė A. Vaitkus.
A. Vaitkus iš pareigų atleistas kovo pabaigoje, R. Masiuliui suabejojus, ar uosto vadovas liktų nešališkas įmonių, parėmusių jį per savivaldos ir mero rinkimus, atžvilgiu. A. Vaitkus šį sprendimą apskundė, tačiau Vilniaus miesto apylinkės teismas birželį skundą atmetė. A. Vaitkus sprendimą apskundė aukštesnės instancijos teismui.
A. Vaitkus BNS patvirtino prašantis teismo grąžinti jį į buvusias pareigas.
„Teismų pas mus yra net kelios instancijos ir dar aukščiau yra Europos Žmogaus Teisių Teismas“, – sakė buvęs uosto vadovas.
Vertindamas A. Vaitkaus galimybes vėl vadovauti uostui, R. Masiulis trečiadienį teigė, kad tai yra sunkiai įmanoma, nes tiek teismo sprendimai, tiek VTEK išvados dėl supainiotų interesų jam yra nepalankios.
R. Masiulis anksčiau žadėjo skelbti naujo uosto vadovo konkursą, tačiau jis iki šiol nepaskelbtas.
R. Masiulis mano, jog buvęs uosto vadovas negalėtų vadovauti ir „Lietuvos geležinkeliams“, nes jis veikia kartu su žmonėmis, kurių įmonės turi interesų geležinkelių versle.
„Geležinkelių aš niekada nesvarsčiau, šiandien yra vadovas, jis dirba taip kaip dirba, tam turi būti labai aiškios sąlygos, o ne hipotetiniai pamąstymai (...). Man nereikia šiaip sau posto. Aš gavau pasiūlymą ne vieną, bet einant į sudėtingą įmonę ir sudėtingą situaciją, manau, transporto sistemoje, galbūt išskyrus uostą ir vieną kitą sritį, iš tikrųjų yra didelė problemų dalis. Tikiu, kad naujasis ministras žiūrės į šitą sritį truputį kitaip nei tik pjarinant save asmeniškai ir neatliekant tų darbų, kurie buvo privalomi atlikti“, – kalbėjo A. Vaitkus, paklaustas, ar jis svarstytų siūlymą vadovauti „Lietuvos geležinkeliams“, jei toks būtų.
A. Vaitkus teigė nedalyvaujantis ir šiuo metu vykstančiuose dviejų Klaipėdos uosto įmonių – „Klaipėdos naftos“ ir Smiltynės perkėlos – vadovų konkursuose: „Aš netikiu šitų konkursų skaidrumu, todėl į juos nėjau.“
Be to, jis teigė juose nedalyvavęs ir todėl, jog nebuvo aišku, kas bus energetikos ir susisiekimo ministrai, nes vadovaujant valstybės įmonei, svarbus ir politinis palaikymas.
„Dar vienas momentas, dėl kol svarbu priimant apsisprendimus, – kas bus ministrai. Tuo laikotarpiu, kai buvo sprendžiami konkursiniai klausimai, man nežinant atsakymų į šituos klausimus, nesvarbu, kas man siūlė ar kas mane ragino, aš į šituos konkursus nėjau specialiai“, – BNS sakė A. Vaitkus.
Jis tikino nebuvęs raginamas dalyvauti šiuose konkursuose: „Galbūt ne tiek siūloma buvo, kiek klausiama nuomonės, ar tu eitum. Konkrečių siūlymų neturėjau nė į vieną iš pozicijų.“
Buvęs uosto vadovas tikino dabar neturintis jokių darbo pasiūlymų ir nedavęs jokių konkrečių atsakymų.
„Dabar situacija aiškėja, kitą savaitę bus patvirtinta Vyriausybės sudėtis, tas priduos daugiau aiškumo, tada, jei bus kažkokie pasiūlymai, aš juos analizuosiu, o jei ne, neabejoju, kad turiu nemažą potencialą ir versle“, - kalbėjo A. Vaitkus.
Vilniaus miesto apylinkės teismas birželio 17 dieną nutarė, kad atleisdamas A. Vaitkų susisiekimo ministras pasielgė teisėtai ir užkirto kelią galimam interesų konfliktui. Teismas akcentavo, kad A. Vaitkus negalėjo toliau vadovauti uostui ir kontroliuoti įmones, kurių akcininkai rėmė „valstiečių“ partiją.
A. Vaitkus prašė teismo pripažinti jo atleidimą neteisėtu, grąžinti į darbą, išmokėti kompensaciją už priverstinę pravaikštą nuo kovo 25 dienos iki teismo sprendimo įsiteisėjimo dienos.
A. Vaitkus sprendimą jį atleisti vadino politiniu, o Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos vadovai tvirtino, kad tai yra kerštas už uosto vadovo dalyvavimą savivaldos rinkimuose.
Vyriausioji tarnybinės etikos komisija (VTEK) birželio 19 dieną paskelbė, kad A. Vaitkus pažeidė įstatymą nedeklaravęs interesų. Jos teigimu, A.Vaitkus turėjo savo privačių interesų deklaracijoje nurodyti asmenis, paaukojusius lėšų politiniam sąrašui, su kuriuo jis kandidatavo į Klaipėdos merus ir kurie yra tiesiogiai susiję su komercinių interesų uoste turinčiomis įmonėmis.