„Vilniaus gatvėse – pragaras“, – žodžių į vatą nebevyniojo kone pusantros valandos iš miesto centro į Žirmūnus važiavusi DELFI skaitytoja.

Ji pasakojo su spūstimis susidūrusi visur, kur suko. Maža to, pavyzdžiui, Geležinio Vilko gatve jai teko važiuoti atbulomis.

„Patys vairuotojai lipa iš automobilių. Dažnai jie būna po vieną, tad savo transporto priemonę tiesiog pastato, išlipa ir eina kalbėtis su kitais vairuotojais, ką daryti, nes priekyje – nepravažiuojama. Įsivaizduokite, visa kolona automobilių važiavo atbulomis“, – kalbėjo skaitytoja.

Pasak pašnekovės, šiomis gatvėmis ji važinėja daugybę metų, tačiau tokios absurdiškos situacijos esą tikrai niekuomet nebuvo.

„Dešimtmečio liūtis buvo praėjusį kartą, ši – gal jau šimtmečio?“, – klausė ji.

Skaitytoja tikino nesuprantanti, kodėl negalima Vilniaus gatvėse pastatyti eismo reguliuotojų, šie kreiptų vairuotojus į gatves, kuriose nėra kritinės situacijos.

Ateityje planuoja į pagalbą kviestis pareigūnus

Savo ruožtu UAB „Grinda“ Rinkodaros ir komunikacijos specialistė Dovilė Lisauskaitė DELFI sakė apie tai su pareigūnais kalbėjusi, esą ateityje tą planuojama daryti.

„Jie labai geranoriškai priėmė šį mūsų pasiūlymą, sakė, kad galbūt įsitrauktų į eismo reguliavimą. Tokia mūsų idėja jiems patiko. Tiesiog dar nespėjome su policija susitikti ir aptarti visų bendradarbiavimo galimybių. Tikėtina, kad ateityje bendradarbiausime tiesiogiai“, – užtikrino pašnekovė.

Pasak jos, paskutiniais duomenimis, T. Narbuto gatvė ir Vakarinis aplinkkelis iki šiol yra visiškai nepravažiuojami, didžiulė bala susiformavo ir Geležinio Vilko gatvėje po Lietuvos edukologijos universiteto žiedu, Pilaitės prospekte, vengti patariama ir Žalgirio gatvės.

Dirba 50 „Grindos“ darbuotojų

Maža to, informavo D. Lisauskaitė, mieste nulūžo 8 medžiai, jie užvirto ant 3 automobilių.

Avarinė situacija susidarė ir Buivydiškių gatvėje, ten susiformavo maždaug 3 metrų ilgio įgriuva.

„Iš mūsų mobilizuota 50 darbuotojų, jie dirba, yra susirinkusi ir avarijų likvidavimo komisija, šiuo metu vyksta posėdis. Dirbsime visą naktį ir stengsimės kuo greičiau padalinius likviduoti“, – kiek po 22 val. vakaro DELFI sakė „Grindos“ atstovė.

Jei galite, pataria niekur nevažiuoti

Prognozuoti, kokios bus šios liūties pasekmės, ji nesiryžo. Esą tikėtina, kad visos jos išryškės tik tuomet, kai lietus baigsis.

„Geriau pasilikti namuose, nes situacija Vilniuje yra sudėtinga. Bet tikrai ne kritinė kol kas“, – ramino D. Lisauskaitė.

Pasak jos, nuotėkų sistema Vilniuje gana pasenusi, tad ji tiesiog nesugeba apdoroti viso iškritusio lietaus kiekio.

„Sistema bus tvarkoma, projektas jau pajudėjęs, tačiau įgyvendintas jis bus tik per trejus metus“, – aiškino pašnekovė.

Patarė, kur važiuoti ir kur ne

Tuo metu SĮ „Susisiekimo paslaugų“ Viešųjų ryšių ir komunikacijos specialistas Tomas Šiuškus DELFI sakė, kad kiek po 22 val. Vilniaus gatvėse buvo tokia situacija, kuri paprastai susidaro 16–17 val. darbo dieną.

„Sunkiausia situacija yra pagrindinėse miesto arterijose, kur, aišku, susidarė eismo spūsčių. Tai yra T. Narbuto gatvėje, Geležinio Vilko gatvės dalyje ties „Lukoil“ degaline, Laisvės prospekte ties Rygos ir Buivydiškių gatvių sankryža – ten susiformavo balų, sunkiai važiuoja viešasis transportas. Nerekomenduojame važiuoti ir pro Kareivių ir Žirmūnų sankryžą“, – kalbėjo jis.

Savo ruožtu Kalvarijų, Ozo, Ukmergės gatvėse eismas esą vyksta gana sklandžiai.

„Saugiausios yra tos gatvės, kurios yra aukščiausiose miesto dalyse“, – nurodė pašnekovas.

Viešasis transportas vėluoja ir iki 50 minučių

Pasak T. Šiuškaus, priklauso nuo vietos, tačiau kai kuriose miesto dalyse viešasis transportas nuo grafiko atsilieka ir 50 minučių.

„Kur prastesnė situacija, pavyzdžiui, Karoliniškėse ties viaduku, Žirmūnuose ties Šilo tiltu, vėlavimai siekia iki 50 minučių, o dalis viešojo transporto vis dar stovi, nes nėra galimybės jų patraukti. Dalis autobusų bando ir išvažiuoja atbuline eiga, tačiau visas kitas viešasis transportas, jau atvažiavęs ten per patį liūties piką, kol kas ir pasiliko“, – pripažino jis.

Šiuo metu esą laukiama, kol vanduo kiek atslūgs natūraliai, šaukiamasi ir avarinių tarnybų atstovų pagalbos.

Paklaustas, ar dar atsimena kokį gamtos reiškinį, kuris taip pat sutrikdytų eismą kaip šią vasarą siaučiančios liūtys, „Susisiekimo paslaugų“ atstovas minėjo atvejus, kai fiksuojami rekordiniai šalčiai, siaučia pūgos.

„Tokios ekstremalios situacijos dažniausiai įvyksta arba vasarą, arba žiemą – kai labai karšta arba labai šalta“, – situaciją vertino jis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (595)