Taip Pagirių gyventojai gyvena jau metus. Kaip DELFI pasakojo šio namo gyventoja Jūratė, pirmą kartą laiptinė skendo praėjusių metų rugsėjį. Nuo tada gyventojai bijo savo butus palikti be priežiūros, o jei kur ir išvažiuoja, būtinai kaimynams palieka raktus.

„Mūsų atostogos tokios: jei kažkur važiuojame, kaimynams paliekame raktus, kad jeigu ką, dėtų kibirus ar kažką. Jei kaimynai išvažiuoja kažkur arčiau, o ne į užsienį, iš karto jiems skambiname, kad grįžtų namo. Būdavo, kad ir budėdavome, – tvirtino Jūratė. – Daugiau nei pas pusę gyventojų nebeveikia skambučiai, todėl reikia bėgti ir daužyti į duris. Daužome visiems iki penkto aukšto, kol visi išlekia ir likviduojame padarinius.“

Jūratės teigimu, jos kaimynė iki šiol koridoriuje neturi elektros. „Bijo jungti, kad nebūtų trumpo sujungimo palijus“, – tvirtino Pagirių gyventoja.

Elektros lietaus metu bijo ir kiti kaimynai. Tiksliau, prasidėjus lietui visi išjungia elektros prietaisus ir skuba gelbėti laiptinės. „Išjungiame ir tik po to, kai viską sutvarkome ir išdžioviname, vėl įsijungiame“, – teigė Jūratė.

Nors jau beveik metus kiekvienas lietus šios laiptinės gyventojams gali pridaryti didžiulės žalos, gyventojai sako, kad neketina parduoti butų ir ieškoti kitų namų. „Žmonės jau pajuokauja taip (kad nori parduoti butus – DELFI), bet aišku, namas yra senas, už tuos butus mažai gautume, tad ir nekokia alternatyva kažką už tai įsigyti. Mes tiesiog norime, kad sutvarkytų, nes pinigų sumokėta nemažai“, – tvirtino Jūratė.

Stebisi sąmatos dydžiu

Pastarąjį šeštadienį juos vėl užklupo lietus. „Laiptinė plaukė. „Namų ūkis“ atsisakė, važiuoti, nes Vilnius plaukė, todėl patys su kaimynais surinkinėjome vandenį iš penkto aukšto iki pirmo su šluotomis, – pasakojo Jūratė. – Vandens buvo labai daug.“

Anot Jūratės, kambariai nepermirkę, visa žala daroma laiptinei ir koridoriams.

Beje, su panašia problema susidūrė ir kitos laiptinės gyventojai, tačiau, anot Jūratės, jiems visi darbai kainavo kur kas pigiau. „Jų sąmata buvo 945 eurai, o mūsų, nors šitiek darbų jau padaryta, 2354“, – įvardijo Pagirių gyventoja.

Jūratės teigimu, rangovai jau yra pateikę sąmatą, kiek kainuotų visi darbai, tačiau tai gyventojų netenkina. Pirmiausia, jie stebisi didele kaina, antra – būtina iš anksto apmokėti didžiąją dalį sumos.

Vamzdžius tvarkė laužtuvu

Anot Jūratės, laiptinė skendo net žiemą. „Pašvietė saulutė ir pradėjo tirpti sniegas ant stogo, nors vyrai jį ir nukasinėjo. Ir vėl viskas pradėjo bėgti per sienas, – pasakojo Jūratė. – Atvažiavo rangovas, direktorius Rimas (UAB „Rivilsta“ direktorius Rimas Viršičius – DELFI).“

Vasario 8-ąją gyventojai iš rangovų gavo dar vieną sąskaitą už atliktus darbus – 468,27 Eur. Po šio rangovų vizito kaimynai „Nemėžio ūkiui“ parašė skundą.

Jūratė teigia, kad į gyventojų rankas pakliuvo ne jiems siųstas laiškas. Po rangovų vizito daugiabutyje, įmonė „Rivilsta“ UAB „Nemėžio komunalininkas“ administratorei išsiuntė atliktų darbų paaiškinimą: „Patikrinome vamzdžio pralaidumą. Pasirodo, vamzdis pilnai užkimštas. Giliau 1 m laužtuvas nelenda. Siūlome keisti laiptinės stovą iki rūsio, nes rūsyje jau pakeista.“ Jūratę piktino darbų atlikimas laužtuvu.

Gauna tūkstantines sąskaitas, tačiau vis tiek skęsta

„Viskas prasidėjo pernai, rugsėjo 12-ąją. Tada laiptinės taip neužliejo, vanduo tekėjo per sienas ir varvėjo koridoriuose. Mūsų laiptinėje yra 15 butų, iš jų tik 5 liko neužlieti. 10 butų buvo užlieti nuo pirmo iki penkto aukšto“, – pasakoja gyventoja.

Tąkart Jūratės nebuvo namuose. „Kaimynai išsikvietė „Namų ūkį“. Jie atvažiavo, išvalė, sakė buvo daug lapų prikritę“, – tvirtino Jūratė.

Rugsėjo pabaigoje tvarkymo darbus daugiabutyje pradėjo UAB „Nemėžio komunalininkas“. Lapkričio 2-ąją gyventojus pasiekė sąskaita, kuri gerokai nustebino Jūratę. „Už transportą ir kitus mechanizmus – šimtas eurų... Sąskaita labai išpūsta“, – tvirtino Jūratė.

Lapkričio 2-ąją daugiabučio Pagiriuose gyventojai gavo sąskaitą, kurioje pažymėta, kad UAB „Nemėžio komunalininkas“ – tik užsakovas, darbų rangovas – UAB „Rivilsta“.

Sąskaita buvo padalyta į dvi dalis: už darbus ir medžiagas. Už darbus: rūsio lietvamzdžio atjungimą, demontavimą, naujų PVC lietaus kanalizacijos vamzdžių įrengimą, nukreipiant nutekėjimą per rūsio sieną į kiemą gyventojai turėjo susimokėti 450 Eur, dar 20 Eur – už šiukšlių nukrovimą ir išvežimą.

Atskirai įkainotos darbui reikalingos medžiagos: PVC kanalizacijos vamzdis, alkūnės ir movos – 45,80 Eur, tvirtinimo medžiagos – 18,50.

Papildomai įvardyta ir transportavimo ir kitų mechanizmų kaina – 98,50 Eur, statybvietės darbuotojų užmokestis (9%) – 42,30.

Priskaičiavus pridėtines išlaidas (25%) ir soc. draudimo išlaidas (31%) bei pelną (5%), gyventojams buvo pateikta 1208,77 Eur sąskaita.

Lapkritį gyventojams buvo pateikta 1208,77 Eur sąskaita, vasarį – 468,27, birželį rangovai pateikė sąmatą, kiek lėšų dar turi surinkti gyventojai, kad darbai būtų baigti – 2354,30 Eur.

UAB „Nemėžio komunalininkas“: žmonės turi susimąstyti, nes tai jų turtas

UAB „Nemėžio komunalininkas“ direktorius Viktoras Tankeliunas DELFI teigė, kad puikiai žino šios laiptinės Pagirių daugiabutyje situaciją.

„Ten yra problema su lietaus kanalizacija. Gyventojams yra paskaičiuota darbų kaina, kurių reikia, kad padarytume tą remontą, bet žmonės nemoka. O avansu daryti darbų mes negalime“, – teigė V. Tankeliunas.

Direktoriaus teigimu, gyventojai privalo surinkti 75 proc. reikiamos sumos, tada bus pradėti darbai.

„Šiandien, kiek žinau, iš 15 butų sumokėjo tik dviejų gyventojai. Nuo balandžio mėnesio“, – įvardijo direktorius.

Daugiabučio gyventoja Jūratė skundėsi, kad kai pastarąjį kartą juos užklupo liūtis, gyventojai kreipėsi į „Mano būstą“, tačiau jie neatvyko. UAB „Nemėžio komunalininkas“ patvirtino, kad jų bendrovė turi su jais sudariusi sutartį. „Švenčių dienomis, nedarbo valandomis – jei įvyksta kažkokia avarija, jie važiuoja“, – teigė V. Tankeliunas.

Direktoriaus teigimu, gyventojai turėtų susigriebti: „Dar prieš mėnesį ar panašiai, gerai nepamenu, nes man apie tai sakė vadybininkė, skambino to namo gyventoja ir prašė atšaukti tuos paskaičiavimus, nes jie susitvarkė tą kanalizaciją. Bet, kaip matome, niekas ten nėra padaryta. Reikia sutvarkyti tą stovą.“

V. Tankeliuno teigimu, gyventojai patys atsakingi už savo turtą. „Žmonės turi susimąstyti, nes tai jų turtas, jie turi prižiūrėti savo namą. Mes kaip administratoriai padėsime, viską organizuosime, bet pinigus turi sumokėti gyventojai, – tvirtino direktorius. – Namai seni, ta kanalizacija yra nesandari, todėl reikalingas keitimas.“

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (79)