Vasarą verslo parkui galutinai pralaimėjus teisinius ginčus, savivaldybė tvirtina susidurianti su trukdymu atlikti darbus valstybinėje žemėje.

„Gariūnų“ atstovai tikina, kad sostinės administracijos planai apima teritoriją, kur verslo parkas teisėtai savo lėšomis įrengė infrastruktūrą, ją tektų ardyti, o dėl to nukentės smulkieji verslininkai.

Negali atlikti darbų

„Mūsų įmonės darbuotojai nori įrenginėti automobilių krovimo stoteles. Statybos leidimą turime, stotelė bus įrengta ne „Gariūnų“ teritorijoje. Aišku, „Gariūnų“ atstovai yra nepatenkinti, jie grindžia tuo, kad stotelė yra nesaugi, ji suprojektuota statmenai į gatvę“, – BNS sakė Vilniaus savivaldybės administracijos direktorė Lina Koriznienė.

Anot jos, savivaldybė yra suderinusi elektromobilių stotelės įrengimą su visomis reikiamomis institucijomis, įvertinusi jos saugumą, kitus rodiklius, taip pat ir tai, kad šioje vietoje nėra galimas intensyvus eismas.

Savivaldybės atstovų teigimu, verslo parko atstovai kreipėsi į teismą, tačiau šią vasarą antroji instancija pretenzijas atmetė, o Aukščiausiasis teismas atsisakė priimti kasacinį skundą.

„Tris kartus „Gariūnų“ atstovai neleido atlikti darbų, apsaugos darbuotojai elgiasi agresyviai, mūsų vienas darbuotojas buvo sužalotas, nustumtas su visa tvora. Negaliu komentuoti darbuotojo būklės, bet ji nėra pati geriausia. O jie yra užėmę teritoriją, nors ji yra ne jų“, – sakė administracijos vadovė.

Gali prireikti policijos ir antstolių

Žiedinę sankryžą įrengti ketinama ties pagrindiniu įėjimu į dengtą lauko turgavietę, elektromobilių stotelę – gatvėje, kuri šiuo metu yra vidinėje verslo parko teritorijoje, už tvoros.

Už sankryžos įrengimą atsakingas prekybos tinklas „Lidl“, įrengęs greta prekybos centrą ir prisiėmęs šiuos įsipareigojimus pagal infrastruktūros įrengimo sutartį su savivaldybe. Tačiau šioje vietoje vasarą atsirado du ekskavatoriai – anot savivaldybės atstovų, tai taip pat apsunkina bet kokius galimus darbus.

L. Koriznienė sako, kad planuojant įrengti žiedą savivaldybė prašė pašalinti „keletą statinių, kurie yra pastatyti nelegaliai“.

„Gariūnų atstovai sako, kad mes uždarinėjame turgų ir kėsinamės vos ne į žmonių darbo vietas (...). O žiedinės sankryžos mums reikia, nes ateityje darysime viaduką per Gariūnų gatvę, kuris leis panaikinti gana sudėtingą šviesoforą, sukeliantį kamščius“, – kalbėjo ji.

Anot jos, neatmetama, kad norint tęsti planus, teks pasitelkti policiją ir antstolius.

„Kalbamės su policija, kaip mums elgtis, įtraukti ir antstoliai. Norime tai padaryti tai saugiai ir teisėtai, kaip mums tai pavyks – kol kas neaišku“, – pasakojo ji.

Turgaus valdytojai: projektas nesuderintas

Gariūnų verslo parką valdantį bendrovė „Posūkis“ BNS tvirtino, kad elektromobilių stotelė negali būti įrengta, „kadangi nei projektas, nei tokių darbų vykdymas nėra suderintas su infrastruktūros savininku UAB „Posūkis“. Tokios pat pozicijos įmonė laikosi ir dėl žiedinės sankryžos.

Pasak įmonės, savivaldybė 2020-aisiais prašė perduoti statinius su dokumentais, bet „teisinės procedūra dėl infrastruktūros objektų perdavimo dar nėra įvykdyta“.

Bendrovė „Posūkis“ teigia neatsisakanti perduoti infrastruktūros objektų.

„Tačiau tokio perdavimo procedūrą iš esmės stabdo neteisėti Vilniaus miesto savivaldybės administracijos veiksmai, kuomet be jokių suderinimų Gariūnų verslo parko teritorijoje yra siekiama vykdyti su UAB „Posūkis“ nesuderintus statybos darbus – elektromobilių įkrovimo stotelės darbai ir kt., tokiu būdu darant žalą ne tik įmonės sukurtai Gariūnų verslo parko infrastruktūrai, bet ir apskritai smulkiajam verslui“, – teigiama įmonės teisininkų šią savaitę merui Remigijui Šimašius siųstame rašte.

Be kita ko, „Gariūnų“ atstovų teigimu, savivaldybės planuojami įrengti objektai „neatitinka eismo saugumo ir kitų reikalavimų, apsunkina tiek Gariūnų verslo parko darbuotojų, tiek lankytojų judėjimą“.

Kaltina ardymu

Pasak įmonės teisininkų, prieš beveik 20 metų atnaujinta turgavietė buvo pripažinta valstybinės svarbos ekonominiu projektu, čia sukurta 5 tūkst. darbo vietų, susisiekimo infrastruktūra, taip pat „patogi įvaža, skirta aptarnauti smulkiesiems ir vidutiniams verslininkams“.

Dabartiniai savivaldybės veiksmai, verslo parko atstovų teigimu, yra „faktiškai nukreipti jau sukurtos Gariūnų verslo parko susisiekimo infrastruktūros ardymo linkme bei turi ypatingai neigiamos įtakos bemaž tūkstančių smulkiųjų verslininkų kasdieninei veiklai“.

Jie taip pat reikalauja savivaldybės derinti parko infrastruktūros koncepciją su turgavietės darbuotojais ir nepažeisti jų „interesų bei teisėtų lūkesčių“.

„Galima pagrįstai teigti, kad šiuo metu Vilniaus miesto savivaldybės kuriamos infrastruktūros koncepcija yra skirta tik siauriems kelių verslininkų interesams patenkinti“, – sakoma rašte.

Bendrovė taip pat prašo susitikimo su savivaldybės atstovais, pabrėždama, kad turi savo pasiūlymų, kaip spręsti situaciją.

Šaltinis
It is prohibited to copy and republish the text of this publication without a written permission from UAB „BNS“.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)