„Viskas prasidėjo, kai administratorius pateikė sąskaitą už 2019 metų gruodžio mėnesį suteiktas paslaugas. 73,99 eurai už vieno kambario butą, – įvardijo vilnietis, pridurdamas, kad jo buto plotas – 21,5 kv/m. – Tai būtų 3,44 Eur už 1 kv/m.“
Vilnietis tvirtino, kad sąskaitos padidėjo dėl remonto darbų, kurie buvo atliekami kaimynų balkonuose. „Kaina išaugo todėl, kad kažkas sugalvojo susiremontuoti savo balkoną už surenkamus visų gyventojų pinigų. Trijų balkonų remonto kaina – 6871,46 Eur. Nesvarbu, butas turi balkoną ar ne, visiems priskaičiuotas balkono remontas.“
Vyras svarstė, kad įstatymuose lyg ir numatyta, kad visos konstrukcijos priklauso namui, balkonai taip pat, tačiau pridūrė, kad absurdiška mokėti už paslaugas, kuriomis net negali pasinaudoti. „Mokėdamas už balkono remontą gyventojas neturi teisės užeiti į bet kurį norimą balkoną, pasidžiauti savo skalbinių, – tęsė vilnietis. – Reiškia, paslaugą gauni, o tavo apmokama paslauga naudojasi kiti asmenys.“
Žirmūnų gyventojas piktinosi, kad apie tai, jog reikės mokėti, nė nebuvo įspėtas. „Administratorius turėtų atsiklausti gyventojų, kurie neturi balkonų, ar jie nori tokios „paslaugos“, ar sutinka mokėti, – tvirtino vilnietis ir pridūrė, kad situacija buvo atvirkščia. – Surandamas rangovas ir be gyventojų sutikimo atlikti darbai.“
Vyras tvirtino, kad dėl sąskaitų tarp kaimynų kilo konfliktas.
„Įstatymų leidėjas, priskirdamas liftą ir balkonus bendram naudojimui, yra neteisus, – tvirtino vilnietis. – Pirmo aukšto gyventojai nesinaudoja liftu, o taip pat moka už lifto išlaikymą.“
Jis svarstė, kad balkonai turėtų būti priskirti butams, tokiu atveju remonto išlaidas mokėtų tie, kas tais balkonais ir naudojasi.
„Be to, kad už negaunamas sąskaitas išauga sąskaitos, kur kas blogiau, kai atsitinka avarija. Administratoriaus neprisišauksi, – pyko vyras ir pridūrė, kad jų name užsikišęs fekalinės kanalizacijos stovas, tad vanduo teka į rūsį. – Sandėliuko šeimininko nėra, pro duris neina įeiti. Pranešta namo administratoriui, tačiau jokių veiksmų niekas nesiima ir nesutvarko.“
„Žinoma, ne gaisras, bet gyventojau neturi ramybės dėl neapsakomų mokesčių, administratoriaus nereagavimo į problemas, paslaugų kainų pakėlimo, – vardijo vilnietis. – Įstatymų leidėjas turėtų patikslinti sąvoką „bendras namas-bendri mokesčiai“. Kiekvienas gyventojas nori gauti paslaugą ir už ją mokėti.“
„Mano būstas“ teigia, kad apie viską buvo įspėta, buvai buvo pavojingi
UAB „Mano būstas“ atstovas spaudai Paulius Ugianskis DELFI teigė, kad gyventojai apie planuojamus remonto darbus buvo informuoti elektroninėje erdvėje, taip pat buvo iškabinti skelbimai laiptinėse ir pranešta visuotiniame gyventojų susirinkime.
„Civilinio kodekso nuostatos sako, kad daugiabučio namo savininkai visus bendrojo naudojimo objektų remonto darbus apmoka proporcingai pagal turimą būsto plotą. Kadangi pagal dabar galiojančius teisės aktus balkonas yra įvardintas kaip bendroji nuosavybė, tai už jo remontą moka visi namo bendraturčiai. Ar toks reguliavimas teisingas, ar ne, matyt, reikėtų klausti įstatymo rengėjų“, – svarstė P. Ugianskis.
Jo teigimu, balkonai buvo tvarkomi ne savavališkai, o po to, kai dėl jų sunerimo viena gyventoja.
„Gavome vienos gyventojos prašymą įvertinti balkonų būklę. Specialistai, atlikę apžiūrą, nustatė, kad jų būklė kelia pavojų. Todėl buvo priimtas sprendimas pavojingus balkonus sutvarkyti“, – teigė P. Ugianskis.