LNK kalbintas vyriškas teigė nežinantis kam skirtas naujas šviesoforas Kareivių gatvėje, jo esą nematė. Vyras sakė, jog yra pavargęs nuo eismo taisyklių pokyčių.
Kiti pašnekovai sakė žinantys, kad naujasis šviesoforas skirtas visuomeniniam transportui.
„Man keista, jie vis tiek važiuoja tomis pačiomis juostomis, kaip ir bendri automobiliai. Gal ir yra kažkokia idėja, ne šiaip sau padarė“, – svarstė Vilniuje kalbinta moteris.
JUDU („Susisiekimo paslaugos“) atstovas Robertas Markovskis teigė, kad sostinės Kareivių gatvėje ant šviesoforo atsirado pirmoji sekcija viešajam transportui.
„Ilgai derinomės. Pakankamai džiugu, kad visos institucijos įsitraukė: Susisiekimo ministerija, vyr. policijos komisariatas, Vilniaus miesto savivaldybė, JUDU. Bendradarbiaudami pasiekėm pirmąjį tokį rezultatą“, – pasakojo jis.
Nesutarimų, diskutuojant su suinteresuotomis pusėmis, dėl visuomeniniam transportui skirto šviesoforo nebuvo, tikino R. Markovskis.
„Ilgiausiai užtruko tokio dalyko reglamentavimas, kuris Lietuvoje nebuvo įteisintas. Tai ta priemonė leidžia pagerinti viešojo transporto judėjimo sąlygas, leidžia padidinti greitį, leidžia be reikalo nesustoti tokiose vietose kaip čia“, – pasakojo JUDU atstovas.
Vėliau tokių šviesoforų gali būti daugiau
Kol kas kitose vietose įrenginėti panašių šviesoforų neskubama – esą siekiama pasižiūrėti, kaip veiks jau pastatytas šviesoforas.
O vėliau tokie šviesoforai gali atsirasti Konstitucijos prospekte, Laisvės prospekte, Savanorių prospekte, prie Žaliojo tilto.
Kaip veikia visuomeniniam transportui skirtas šviesoforas?
Jei automobiliams dega raudonos šviesos signalas – važiuoti draudžiama, viešasis transportas gali judėti į priekį, jam dega atitinkama baltos šviesos rodyklė.
Jei baltos spalvos rodyklei degant į priekį pajudėtų gyventojo vairuojamas automobilis, vairuotojui grėstų bauda, nes realiai jis pravažiuotų per raudonos šviesos signalą.
R. Markovskis pasakojo, kad panašūs šviesoforai viešajam transportui yra įrengti Skandinavijos šalyse: Suomijoje, Švedijoje, taip pat – Estijoje.