Algirdas kasdien ruošia dokumentus notarų klientams. Pirmas jo darbas – išsiaiškinti, ko žmogus nori, o tada jau tikrinti.

„Įvairiausi duomenys yra tikrinami – tiek duomenys apie asmenį, apie jo šeiminę padėtį, vaikus, turtą", – kalbėjo asesorius Algirdas Kontutis.

Visi šie duomenys yra kaupiami valstybės registre, o už juos atsakingas Registrų centras. Kad duomenis būtų galima patikrinti, reikia susimokėti. Tačiau nuo spalio 1 dienos ši kaina šoktelėjo kelis kartus. Pavyzdžiui, parduodant būstą vien Registrų centrui teks sumokėti keliasdešimt eurų.

„Prieš dvi dienas bendra patikrų suma būtų buvusi apie 20 eurų. Šiandien tuos pačius duomenis patikrinęs klientas turėtų sumokėti Registrų centrui (tiesa, notaras tas rinkliavas surenka, ir paskui sumoka Registrų centrui) maždaug trigubai daugiau – apie 60 eurų“, – sakė A. Kontutis.

Deimantė yra viena pirmųjų notarų klienčių, kuri už paslaugas jau mokės daugiau.

„Žinoma, kaina yra svarbu, bet reikia susitvarkyti dokumentus. Nori ar nenori, vis tiek reikia susimokėti“, – sakė Deimantė.

Tačiau notarai pasakoja, kad kainomis patenkinti ne visi. O skundus išklausyti tenka jiems.

„Žmogui ne Registrų centras turi paaiškinti, o notaras, – kad tai yra Registrų centro darbų kaina, o notaras yra tik tarpininkas. Mes gražaus atsiliepimo iš klientų tikrai negirdėjome“, – kalbėjo Lietuvos notarų rūmų prezidentas Marius Stračkaitis.

Labiausiai pajus norintieji susitvarkyti paveldėjimo dokumentus.

Notarai aiškina, kad brangs visos įprastos paslaugos, tačiau labiausiai tai pajus norintieji susitvarkyti paveldėjimo dokumentus.

„Jeigu kaime arba rajone esančio nekilnojamojo turto paveldėjimo dokumentų įregistravimas Registrų centre iki spalio 1 dienos kainavo apie 100 eurų, dabar gali kainuoti 400 arba 500 eurų“, – sakė M. Stračkaitis.

Tokios paveldėjimo bylos paprastai tvarkomos mažiausiai tris mėnesius. Tačiau notarai perspėja esą jos gali likti taip ir likti nebaigtos, nes žmonės tiesiog neturės pinigų už šias paslaugas susimokėti. Registrų centras aiškina, kad paslaugų kainos nebuvo keistos daugiau nei dešimtmetį, o naujos suskaičiuotos pagal tai, kiek iš tikrųjų kainuoja jas teikti. Tačiau savo poziciją komentuoja tik raštu.

„Atpigo apie 80 proc. visų Registrų centro teikiamų administracinių ir viešųjų paslaugų. Kai kurios didžiausiu kiekiu elektroniniu būdu suteikiamų paslaugų kainos sumažėjo net kelis kartus.

Tačiau dalis paslaugų pabrango. Iki šiol eilę metų kai kurios paslaugos buvo teikiamos nuostolingai – jų teikimui patiriamos sąnaudos viršijo gaunamas pajamas“, – rašoma Registrų centro komentare.

Notarai aiškina, kad, kalbėdamas apie pingančias paslaugas, Registrų centras pasako ne viską.

„Čia – kaip parduotuvėje atpiginti saldainį, o duoną pabranginti penkis kartus. Tas pats yra ir su Registrų centro kainomis – galbūt ir pinga kažkur kažkam, bet notarų klientams, tai yra žmonėms, kurie ir suneša Registrų centro pajamų liūto dalį, Registrų centro darbų kaina brangsta“, – komentavo M. Stračkaitis.

Registrų centras šiuo metu teikia apie 300 paslaugų, du trečdalius iš jų elektroniniu būdu.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (350)