Incidentas įvyko apie 7 val. 30 min. vietos (8 val. 30 min. Lietuvos) laiku ant Didžiojo Belto tilto, jungiančio Zelandijos ir Fiuno salas, regione siaučiant smarkiam vėjui.
„Galime patvirtinti, kad žuvo šeši žmonės“, – naujienų agentūrai AFP sakė DSB budėtojas.
Policijos atstovas Larsas Braemhoej pridūrė, kad keleivinis traukinys buvo „smarkiai apgadintas“, bet „tiksliai nežinome, kas sukėlė avariją“.
Ankstesniuose žiniasklaidos pranešimuose sakoma, kad nuo krovininio sąstato vėjo nuplėštas apdangalo brezentas kliudė priešinga kryptimi važiavusį keleivinį traukinį ir privertė jį staigiai sustoti.
Policija atsisakė komentuoti televizijos TV2 pranešimą, kad nuo krovininio traukinio galėjo nukristi konteineris.
Tuo metu Danijos aludarių grupės „Carlsberg“ atstovas nurodė, kad krovininis sąstatas vežė alaus dėžes.
Carlsberg“ atstovas Kasperas Elbjoernas sakė, kad už krovinio pervežimą bendrovė „deja, patvirtino, jog avarijoje dalyvavo prekinis traukinys, vežęs mūsų krovinį“.
Avarijos priežastis kol kas nežinoma, bet žiniasklaidos pranešimuose sakoma, kad nuo krovininio sąstato vėjo nuplėštas apdangalo brezentas kliudė priešinga kryptimi važiavusį keleivinį traukinį ir privertė jį staigiai sustoti.
Fiuno policijos atstovas Arne Gramas žurnalistams sakė negalintis pateikti detalių apie šį įvykį, bet pridūrė: „Žinome, kad traukiniui smogė kažkoks objektas.“
Kaip pranešama, keleiviniame traukinyje, važiavusiame iš Odensės miesto Fiuno saloje į sostinę Kopenhagą Zelandijos saloje, buvo 131 keleivis ir trys įgulos nariai.
Danijos televizijos TV2 reportaže buvo parodyta nuotraukų, kuriose matyti suplėšytas prekinio traukinio apdangalas. Kanalas nurodė, kad dar aštuoni žmonės buvo sužeisti.
Policija planuoja vėliau trečiadienį surengti spaudos konferenciją. Pareigūnai paragino nenukentėjusius keleivius informuoti artimuosius, kad jie yra saugūs.
Keleivė Heidi Langberg-Zumbusch pasakojo, kad nelaimė įvyko vos jai įlipus į traukinį ir atsisėdus.
„Pasigirdo garsus trenksmas, ir ant mūsų galvų pradėjo kristi langai. Nuskriejome ant grindų, o tada traukinys sustojo“, – moteris sakė Danijos visuomeniniam transliuotojui DR.
„Mums pasisekė. Žmonėms priekiniame vagone pasisekė mažiau“, – kalbėjo ji. Liudininkė pridūrė girdėjusi iš kitų keleivių, kad jie matė, kaip buvo nuplėštas vagono šonas.
Dėl šio incidento automobilių ir traukinių eismas tiltu buvo kelioms valandoms sustabdytas. Vėliau buvo leista važiuoti automobiliams Zelandijos kryptimi, o traukinių eismas liko abiem kryptimis sustabdytas.
DSB generalinis direktorius Flemmingas Jensen sakė, kad Danijos nelaimių tyrimo valdyba aiškinasi padarytą žalą. Pasak jo, įmonė „visokeriopai prisidės, kuo gali, kad padėtume tyrimui“.
Didžiojo Belto sąsiaurio transporto jungtį sudaro kabamasis tiltas ir geležinkelio tunelis tarp Zelandijos ir sąsiaurio viduryje esančios Sprogio salelės, taip pat geležinkelio ir automobilių tilto, jungiančio Sprogio su Fiunu.
Ši jungtis naktį buvo uždaryta automobiliams dėl per didelio vėjo, bet traukiniai tebekursavo. Trečiadienį automobilių eismas buvo atnaujintas, bet greitis ribojamas iki 50 km per valandą.