Amerikiečių aviacijos milžinas jau įklimpo į krizę dėl „Boeing 737 Max“ orlaivių po to, kai du tokio tipo lėktuvai sudužo Indonezijoje ir Etiopijoje.
„Boeing“ subrangovas informavo bendrovę apie defektą vienoje priešakinių sparno detalių partijoje.
Priešakinė sparno dalis yra itin svarbi lėktuvui kylant ir leidžiantis, nes ji padeda sureguliuoti oro pasipriešinimą ir orlaivio aerodinaminius parametrus.
„Boeing“ apie defektą informavo oro linijas, kurios turės patikrinti orlaivius, kuriuose įrengtos būtent netinkamai pagamintos partijos detalės. Jei oro linijos aptiks defektus konkrečiuose orlaiviuose, jos turės sustabdyti skrydžius tais lėktuvais, kol nebus pakeistos netinkamai pagamintos sparnų detalės, teigė „Boeing“.
„Ši detalė yra laikoma kritine, nes jei priešakinės sparno dalies priešsparniai neišsiskleidžia simetriškai, keliamoji jėga gali pasiskirstyti nevienodai, o tai ypač pavojinga pakilimo ir nusileidimo metu“, – naujienų agentūrai AFP sakė vienas aviacijos ekspertas.
Jungtinių Valstijų Federalinė aviacijos administracija (FAA), ilgą laiką laikyta aukščiausios prabos reguliavimo institucija, kartu su „Boeing“ įsitraukė į „737 Max“ skandalą, kai paaiškėjo, kad FAA netikrino „Boeing“ pateiktos informacijos apie kai kurias „737 Max“ funkcijas.
Šiuo metu „Boeing“ išbando „737 Max“ programinės įrangos atnaujinimus, kurie leistų atnaujinti šio lainerio skrydžius. Visgi Jungtinės Valstijos ir Kanada nesutinka dėl to, kaip turėtų vykti pilotų apmokymai naudotis naująja programine įranga.
Vašingtono teigimu, pilotams užteks peržvelgti svarbiausius programinės įrangos atnaujinimus kompiuteriu. Tuo tarpu Otava siekia, kad pilotai naująją „Boeing 737 Max“ programinę įrangą išbandytų skrydžio simuliatoriuje.
Ne kartą atmetęs teiginius, kad „Boeing 737 Max“ atakos kampo įspėjimo signalas galėjo sukelti daugiau nei 300 žmonių gyvybes nusinešusias katastrofas Indonezijoje ir Etiopijoje, „Boeing“ vadovas Dennisas Muilenburgas visgi pripažino, kad pasitikėjimas tik vienu signalu, buvo klaida.
Po dviejų katastrofų pernai spalį Indonezijoje ir kovo 10 d. Etiopijoje, nusinešusių iš viso 346 žmonių gyvybes, „Boeing 737 Max“ orlaivių skrydžiai yra draudžiami tol, kol bus išaiškintos tikslios tragedijų priežastys.
Preliminarūs juodųjų dėžių duomenys parodė, kad Indonezijos „Lion Air“ ir Etiopijos „Ethiopian Airlines“ pilotų valdomų orlaivių katastrofos galėjo būti panašios.