Dėl programinės įrangos gedimo „Boeing 737 MAX“ modelio lėktuvuose penkių mėnesių skirtumu įvyko dvi avarijos, pražudžiusios 346 žmones. Lėktuvų įgulos avarijose „nereagavo tokiais metodais, kuriuos buvo numatę tiek „Boeing“, tiek Federalinė aviacijos asociacija (FAA)“, teigė NTSB vadovas Robertas Sumwaltas, pridurdamas, kad „buvo didelis skirtumas tarp lūkesčių ir realių įgulų situacijų, kuriose susidurta su keletu pavojaus pranešimų ir įspėjimų vienu metu“.
„Norime, kad FAA giliau pažvelgtų į „Boeing“ gedimų sąlygas ir įvertintų pilotus“, – teigė NTSB aviacijos saugumo biuro direktorė Dana Schulze. „Boeing 737 MAX“ modelio testuose su bandomaisiais pilotais „nebuvo atsižvelgta į potencialius pavojaus pranešimus ir įspėjimus, kurie nutiko „Lion Air“ ir „Ethiopian Airlines“ skrydžių metu“, – pridūrė D. Schulze, sakydama, kad „Boeing“ netinkamai įvertino avarijų situacijas.
JAV Atstovų rūmų transporto komiteto vadovas Peteris DeFazio teigė, kad „Boeing“ nepadarė realybę atitinkančių prielaidų, kaip pilotams reiktų reaguoti į keletą tuo pat metų gaunamų pavojaus pranešimų“.
FAA pranešime teigė atsižvelgsianti „į visas rekomendacijas, kol vyks lėktuvo modeliui siūlomų pakeitimų apžvalga“. Savo ruožtu „Boeing“ pranešime teigė, kad „dirbs su FAA peržvelgiant NTSB rekomendacijas“.
Lieka neaišku, kada „Boeing“ vykdys bandomuosius modelio sertifikavimo skrydžius, kuriuos turi patvirtinti Federalinė aviacijos asociacija, prieš grąžindama „737 MAX“ lėktuvus į orą. Aviacijos bendrovė teigė, kad šių metų ketvirtą ketvirtį tikisi atnaujinti šio modelio orlaivių skrydžius.