Kremliaus propagandinis kanalas „Russia Today“ praneša, kad naujasis lėktuvas projektuojamas pagal Rusijos karinės pramonės komisijos pateiktas specifikacijas, tačiau naujoji PAK TA transporto priemonė kažin ar galės vykdyti skrydžius viršgarsiniu greičiu ir tuo pačiu gabenti daug sveriančius krovinius.
Vis dėlto iki 2024 m. Rusija žada sukonstruoti net 80 PAK TA lėktuvų, praneša „The Business Insider“.
PAK TA lėktuvas – tai viena iš priemonių, skirtų modernizuoti Rusijos oro pajėgas per artimiausią dešimtmetį. Šiuo metu didžiąją Rusijos karinių oro pajėgų dalį sudaro dar Sovietų Sąjungoje pagaminti lėktuvai.
Rusija iki 2020 m. ketina oro pajėgų turimų lėktuvų atnaujinimui skirti 130 mlrd. JAV dolerių (121,76 mlrd. eurų).
Vis dėlto kol nėra pastatyti šio lėktuvo prototipai, nėra aišku, ar jie galės pakilti į orą ir iš tiesų atlikti jiems teksiančias praktines užduotis.
Kuriant Rusijos penktosios kartos naikintuvą T-50 susidurta su problemomis dėl lėktuvo dizaino.
Indijos oro pajėgos savo ruožtu praneša, kad net ir vėlyvajame projekto vystymo etape vis dar nepavyksta pašalinti jungtinės Rusijos ir Indijos komandos sukonstruoto T-50 modelio su radiolokacijos priemonių neatpažinimo sistemomis ir varikliu susijusių problemų.
Maža to, šis lėktuvas sunaudoja neįtikėtinai daug degalų, o tai pat dar labiau apriboja oro uostų, kuriuose šis lėktuvas galėtų leistis ir iš kurių galėtų kilti, skaičių. Be to, dėl milžiniško sparnų mojo šis lėktuvas – lengvai aptinkamas priešininko pajėgų taikinys.
Sunku įsivaizduoti, kas būdamas blaivaus proto patikėtų 200 tonų krovinį gabenti šiam neįtikėtinai griozdiškam lėktuvui.
Jei šio lėktuvo prototipas vis dėlto pakiltų į dangų, tai jau taptų didžiuliu pasiekimu, jau nekalbant apie 80 vienetų, kuriuos ketinama sukonstruoti vėliau.
Kol kas šis lėktuvas – tai tik Rusijos įgeidis, kuris taip pat gali būti ir dalis propagandinio plano, skirto išaukštinti Kremliaus modernizacijos vykdymą ir sukurti įspūdį, kad Rusijos karinė pramonė yra pajėgi, nors iš tiesų taip nėra.
PAK TA lėktuvą kuria Rusijos aviacijos įmonė „Iljušin“.
Teigiama, kad naujos kartos orlaivis galės skristi viršgarsiniu greičiu, gabenti iki 200 tonų krovinio ir įveikti 7 tūkst. kilometrų atstumą.
Numatyta PAK TA naudingoji apkrova 80 tonų didesnė už didžiausio JAV krovininio lėktuvo „C-5 Galaxy“ naudingąją apkrovą.
„Russia Today“ praneša, kad PAK TA gali gabenti „400 T-14 Armata“ sunkiuosius tankus, nors sunku įsivaizduoti, kam galėtų prireikti sutalpinti 400 tankus į lėktuvą.
Planuojama šiame lėktuve sumontuoti dujų turbininį variklį, o taip pat ir du elektra varomus ventiliatorius. Lėktuvo sparnų užpakalinės dalies paviršius generuos kryptingą trauką. Žinoma, viso to bus galima tikėtis, jei bent vienas iš šių lėktuvų bus sukonstruotas.