Tuo metu, kai prabangus laivas plaukė Džiljo salos link, nepaisant seklumo ir pavojaus pernelyg priartėti prie uolėto kranto, jo greitis siekė 16 mazgų. Keletas keleivių tvirtina matę, kaip nelaimės dieną kapitonas Francesco Schettino pietavo su šviesiaplauke moldave Domnica Cemortan, kuri laive dirbo keleivių atstove, o kituose kruiziniuose laivuose buvo dirbusi šokėja.
Kaltintojų tvirtinimu kapitonas „sulėtino laivą, kad galėtų ramiai užbaigti pietus“, o vėliau skubėjo priplaukti prie Džilijo salos, norėdamas pasveikinti čia gyvenantį seną kolegą. Todėl jis nurodė padidinti laivo greitį iki 16 mazgų, „nepaisant kliūčių artumo bei seklumo – esant tokioms sąlygoms laivas turėjo manevruoti nakties tamsoje“, teigė kaltintojai.
Dėl padidinto greičio kapitonas nepajėgė išlaikyti „pakankamo atstumo“ tarp laivo ir salos.