Atnaujintas skaičius buvo paskelbtas po to, kai Italijos pareigūnai nurodė, jog dar per 40 keleivių, turėjusių būti tame kelte, iki šiol nerasti, tačiau taip pat iškilo abejonių dėl laivo keleivių sąrašo tikslumo.

Oficialūs Italijos atstovai teigia nežinantys, kiek „Norman Atlantic“ kelto, esančio šalia Korfu salos, keleivių vis dar yra dingę be žinios, nors evakuacija jau yra baigta. Vienas vyras žuvo mėgindamas išsivaduoti iš kelto, vykdžiusio naktinį reisą iš Graikijos į Italiją. Vėliau buvo rasti dar devynių kelto keleivių kūnai.

Per užsidegusio kelto gelbėjimo operaciją žuvo du albanų jūrininkai

Du albanų jūrininkai žuvo, kai antradienį ryte nutrūko lynas, kuriuo prie jų buksyro buvo prikabintas ir visą naktį tempiamas gaisro nuniokotas keltas „Norman Atlantic“.

„Vienas vyras žuvo iškart, kai vienas kabelis nutrūko įstrigęs sraigte. Kitas (vyras) laive mirė prieš kelias minutes, kai jam pagalbą teikė sraigtasparniu (atskridusių) medikų komanda“, – Vliorėje sakė uosto administracijos pareigūnas.

Albanijos gynybos ministerija patvirtino vieno žmogaus mirtį ir sakė, kad kito vyro būklė kritinė. Ministerija taip pat nurodė, kad tie du vyrai nėra jos pajėgų nariai.

Po minimo incidento dėl sekmadienio gaisro kelte žuvusių žmonių skaičius padidėjo iki 12.

Beveik 40-ies keleivių, kurie, kaip manoma, taip pat buvo kelte, vis dar nerandama, tačiau neaišku, ar taip yra dėl netikslių manifestų, ar kai kurie iš jų galėjo žūti nepastebėti chaotiškomis pirmosiomis nelaimės valandomis.

Italijos prokurorai nurodė sugrąžinti keltą į Italiją

Italijos prokurorams baiminantis, kad gaisrą patyrusiame kelte „Norman Atlantic“ gali būti daugiau žuvusių žmonių lavonų, nelaimės aplinkybes tiriantis prokuroras nurodė sugrąžinti trečią dieną dreifuojantį laivą į Italiją.

Bario prokuroro Giuseppe Volpe nurodymu, šiuo metu prie Albanijos krantų esantis graikų keltas turi būti pristatytas į Italijos pietinį Brindizio uostą.

Pasak G.Volpe, tikėtina, kad, atsižvelgiant į „nenuginčijamus“ įrodymus apie laive buvusius nelegalius migrantus, kroviniams skirtoje laivo dalyje bus rasta daugiau žmonių kūnų.

Gelbėtojai mėgina pritvirtinti lynus, kad galėtų pradėti laivo buksyravimą, tačiau jiems trukdo smarkus vėjas ir didelės bangos. Antradienį per nelaimingą atsitikimą vilkike žuvo du albanų jūrininkai.

Sąrašuose nėra

„Negalime pasakyti, kiek žmonių vis dar yra dingę be žinios“, - gruodžio 29 d. vakarą surengtoje spaudos konferencijoje informavo Italijos transporto ministras Maurizio Lupi.

Kaip praneša BBC, jis pareiškė, kad tikslaus dingusių asmenų skaičiaus neįmanoma nustatyti dėl netikslumų keleivių sąrašuose, kuriuose nėra nurodyti Igoumenitsos saloje išlipti ir įlipti ketinę keleiviai.

„Dėl šios priežasties mes ir toliau tęsiame paieškas, nes nežinome tikslaus kelte buvusių keleivių skaičiaus“, - patikino M. Lupi.

Italijos laivyno admirolo Giovanni Pettorino teigimu, 80 išgelbėtų kelto keleivių pavardžių sąrašuose išvis nebuvo. Žiniasklaidos atstovų teigimu, kelte galėjo būti nelegaliai į Italiją vykusių imigrantų.

Graikijos jūrų prekybos laivyno ministras Miltiadisas Vevitsiotisas pripažino, kad keleivių sąrašas galėjo būti netikslus ir apgailestavo dėl netinkamo komunikavimo su Italija.

„Labai abejoju, ar pavardės sąraše yra tikros“, - patikino jis. „Turime du asmenis su ta pačia pavarde, o paaiškėjo, kad tai – vienas asmuo“, - pridūrė jis.

Išgelbėti keleiviai:  gaisro pavojus paskelbtas pavėluotai

Iš pradžių nebuvo paskelbtas joks gaisro pavojus, jokie įgulos nariai nebeldė į duris – keleivius, plaukusius keltu iš Graikijos į Italiją, naktį pažadino pasklidę tiršti aitrūs dūmai.

Tuomet laive kilo didžiulė sumaištis, o keleiviai skundėsi iš įgulos narių nesulaukę beveik jokių nurodymų kaip elgtis. Taisyklės, kad pirmiausiai turi būti gelbėjami vaikai ir moterys, niekas nepaisė: keleiviai stumdė vieni kitus ir grūmėsi dėl vietų gelbėjimosi valtyse arba dėl teisės įsėsti į gelbėtojų sraigtasparnio nuleistą krepšį.

„Visi trypė vieni kitus, kad patektų į sraigtasparnį“, – graikas sunkvežimio vairuotojas Christas Perlis sakė telefonu naujienų agentūrai „The Associated Press“ (AP). Jis buvo viename iš gelbėtojų laivų, kurie atskubėjo, kai su Italijos vėliava plaukiojantis keltas „Norman Atlantic“ sekmadienį paryčiais užsiliepsnojo plaukdamas Adrijos jūroje.

„Viešpatavo džiunglių įstatymai, – pasakojo graikė Irenė Varsioti. – Nebuvo jokios eilės arba tvarkos. Nebuvo rodoma jokios pagarbos vaikams.“

Italijos ir Graikijos gelbėtojų sraigtasparnių įgulos pirmadienį evakavo paskutinius rastus gyvus žmones iš liepsnų nuniokoto aprūkusio laivo. Išgelbėti iš viso 427 žmonės.

Tačiau žuvusiųjų skaičius išaugo mažiausiai iki 10, o gelbėtojai naršė laivo vidų ir aplinkinius vandenis, ieškodami daugiau galimų aukų, kai buvo nustatyta, jog „Norman Atlantic“ keleivių sąraše esama didelių netikslumų, ir iškilo abejonių dėl laive buvusių žmonių skaičiaus.

Keltą eksploatuojanti bendrovė „Anek Lines“ teigė, kad laive buvo 475 žmonės. Tačiau Italijos pareigūnai aiškino, kad kai kurie į keleivių sąrašą įtraukti asmenys galėjo būti tik rezervavę vietas, o iš tikrųjų į laivą neįsėdo.

Be to, Italijos karinių jūrų pajėgų admirolas Giovanni Pettorino pareiškė, kad 80 išgelbėtųjų iš viso nebuvo įtraukti į keleivių sąrašą, todėl gali pasitvirtinti Italijos premjero iškelta prielaida, kad tuo keltu buvo plukdomi migrantai, mėginantys neteisėtai patekti į Italiją.

„Negalime pasakyti, kiek žmonių gali būti dingę“, – susisiekimo ministras Maurizio Lupi (Mauricijus Lupis) sakė per vakare surengtą spaudos konferenciją.

Gaisras įsiplieskė „Norman Atlantic“ denyje, kuriame buvo gabenami automobiliai, kai keltas plaukė iš Graikijos uostamiesčio Patro į Ankoną Italijoje. Gaisro priežastys dabar tiriamos.

Graikė sunkvežimio vairuotoja Afrosini Bezati sakė nuogastaujanti, kad keli jos bendradarbiai žuvo, nes miegojo savo mašinose, o ne kajutėse.

„Nusprendžiau pasielgti taip pat – išsimaudžiusi duše išeiti iš savo kajutės ir nusileisti žemyn miegoti sunkvežimyje, – aiškino vairuotoja, atskraidinta kariniu transporto lėktuvu į Elefsinos oro pajėgų bazę netoli Atėnų. – Jie (kiti vairuotojai) ten įstrigo ir negalėjo ištrūkti.“

Italijos kariuomenė pasveikino savo narius dėl gelbėjimo operacijos, vykdytos ilgiau negu parą itin sudėtingomis sąlygomis: pučiant 75 km/val. vėjui, ritantis aukštoms bangoms ir tvyrant tamsai. Šimtai keleivių, įgulos narių ir du šunys buvo iškelti iš liepsnojančio laivo gelbėjimo sraigtasparnių krepšiuose.

Žmones, laukiančius evakuacijos, merkė šaltas žiemos lietus ir iš ugniagesių žarnų besiliejantis vanduo, o kojos kaito dėl apačioje siaučiančio gaisro.

„Mačiau pragaro vaizdą, panašų į aprašytą Dantės, – laive, kurio deniai lydėsi, mėginome rasti vietą, kur nesviltų padai“, – sakė graikas inžinierius Chrisostomas Apostolas, plaukęs atostogauti su savo žmona ir 8 bei 14 metų sūnumis.

Kai kurie keleiviai smarkiai sušalo, o kiti lengvai apsinuodijo smalkėmis. Tačiau pirmoji pargabenta išgelbėtųjų grupė – 49 žmonės, pirmadienį anksti ryte atplukdyti į Bario miestą Italijoje, turėjo patys išlipti iš gelbėtojų laivo, išsekę ir apsigobę antklodėmis.

Italijos admirolas Giuseppe De Giorgi gyrė italą kelto kapitoną Argilio Giacomazzi, kad jis liko laive ir prižiūrėjo evakuaciją – kitaip negu jo kolega kapitonas Francesco Schettino, kuris yra teisiamas dėl netyčinės žmogžudystės ir per ankstyvo pasitraukimo iš kruizinio laivo „Costa Concordia“, kuriam sudužus 2012 metais žuvo 32 žmonės.

„Būdamas senas jūrininkas, atiduodu pagarbą laivo kapitonui, kuris atliko savo pareigą itin oriai ir kompetentingai, – sakė G.De Giorgi. – Jis išvyko paskutinis, kaip ir turėtų pasielgti kapitonas.“
A.Giacomazzi dukra Giulia sakė kad jos tėvas savo darbą visada stengdavosi atlikti „labai preciziškai ir rūpestingai“.

„Tai klasikinė jūros istorija, – ji sakė AP iš savo šeimos namų La Specijoje. – Kapitonas laivą palieka paskutinis.“

Tačiau keleiviai toli gražu negyrė įgulos, kurią sudarė daugiausiai italai: žmonės skundėsi, kad buvo palikti likimo valiai. Keli tvirtino, kad iš savo kajučių išbėgo tik todėl, kad į duris pabeldė kiti keleiviai arba kai pajuto troškinančius dūmus.

I.Vartsioti, plaukusi atostogauti su vyru ir dviem 10 bei 14 metų vaikais, pareiškė: „Visa įgula buvo nusikalstamai neveiksni. Nebuvo jokio aliarmo. Mes atsibudome patys.“

Ch.Perlis pasakojo, kad atskridus gelbėtojų sraigtasparniams, keleiviai susigrūmė dėl teisės įsėsti į nuleistą krepšį.

„Vyrai pradėjo kumščiuoti mus, kad galėtų įlipti pirmi. Jie nieko nepaisė – nei moterų, nei vaikų“, – sakė graikas vairuotojas. Jis pridūrė, kad paliko laivą, kai įšoko į sraigtasparnio krepšį nešdamas vieną mergaitę.

Konkūrų varžybose dalyvaujantis britas Nickas Channingas-Williamsas sakė televizijai „Sky News“ išgirdęs pavojaus signalą 5 val. – gerokai vėliau negu įsiplieskė gaisras. Keleiviai sakė, kad galiausiai buvo paskelbtas nurodymas užsidėti gelbėjimosi liemenes ir susirinkti viršutiniuose deniuose.

„Kai išėjome į denį, liepsnos buvo didžiulės – degė visi automobiliais, – pasakojo sportininkas. – Dėl ugnies faktiškai visiems svilo padai... Žmones apėmė panika, – pridūrė jis. – Kai liepsnos laižo laivo bortą, ir nėra jokių pagalbos ženklų ... pasijunti esantis bejėgis.“

Pirmadienio vakarą Italijos susisiekimo ministras paskelbė, jog keltas yra areštuojamas, ir pridūrė, kad Italijos ir Albanijos tarnybos tarsis, į kurį uostą jis bus nutemptas, nes kol kas neaišku, kuri šalis turės spręsti dėl baudžiamosios arba administracinės atsakomybės.
Šaltinis
Temos
It is prohibited to copy and republish the text of this publication without a written permission from UAB „BNS“.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (24)