Povandeninio laivo „Titan“, praėjusiais metais nuskendusio dėl implozijos, tragedija šiomis dienomis pradėta nagrinėti teisme.
Teismo posėdžių metu bus apžvelgti „prieš katastrofą nutikę istoriniai įvykiai, atitiktis reikalavimams, įgulos narių pareigos ir kvalifikacijos, mechaninės ir struktūrinės sistemos, gelbėjimo tarnybų reagavimas bei povandeninių laivų pramonė“.
Buvęs „OceanGate“ operacijų direktorius Davidas Lochridge`as JAV pakrančių apsaugos tarnybos tyrėjams liudijo, kad prieš tai, kai 2018 metais buvo atleistas iš darbo, jis įspėjo apie galimas saugos problemas, tačiau buvo ignoruotas, skelbia BBC.
Antradienį nuskambėjęs ir labai lauktas D. Lochridge`o liudijimas buvo pirmasis jo viešas pasisakymas po to, kai jis išreiškė susirūpinimą dėl savo buvusio darbdavio.
Bendrovė „OceanGate“ atleido jį iš darbo ir padavė jį į teismą už tai, jog jis atskleidė konfidencialią informaciją. D. Lochridge`as savo ruožtu iškėlė atsakomąjį ieškinį dėl neteisėto atleidimo iš darbo.
Jį, kaip vieną svarbiausių bendrovės darbuotojų, generalinis direktorius Stocktonas Rushas 2018 metais buvo paprašęs parengti „Titan“ kokybės patikrinimo ataskaitą.
JAV teismo dokumentai rodo, kad D. Lochridge`ui itin užkliuvo „Titan“ konstrukcija, įskaitant faktą, kad povandeninis aparatas buvo pagamintas iš anglies pluošto – jis įspėjo, kad ši medžiaga su kiekvienu panirimu vis labiau gadinasi.
Antradienį JAV pakrančių apsaugos tarnybos tyrėjams jis sakė, kad „visa „OceanGate“ idėja buvo užsidirbti pinigų“.
„Su mokslu susijusių dalykų ten buvo labai mažai“, – sakė jis.
Bendrovę ir jos generalinį direktorių D. Lochridge`as taip pat kaltino „arogancija“, sakydamas, kad kurdami povandeninį aparatą „Titan“, jie atsisakė bendradarbiauti su Vašingtono universiteto ekspertais ir visa inžinerija nusprendė užsiimti patys.
„Jie manė, kad viską gali pasidaryti patys, be tinkamos inžinerinės pagalbos“, – sakė jis.
Kaip rašo BBC, D. Lochridge`as liudijo, kad jo santykiai su bendrove pradėjo blogėti 2016 metais, kai jis pradėjo reikšti būgštavimus dėl saugumo, ir teigė, kad dėl savo atvirumo tikriausiai buvo laikomas „rūpesčių keliančiu asmeniu“.
Pirmadienį pareigūnai atskleidė išsamias „Titan“ ir jo motininio laivo „Polar Prince“ ryšio detales.
Paaiškėjo, kad žinutė „Čia viskas gerai“ buvo vienas iš paskutinių pranešimų, kuriuos povandeninis aparatas atsiuntė prieš susprogdamas.
Buvęs „OceanGate“ inžinerijos direktorius Tony Nissenas per posėdį pasakojo, jog kartą, likus keleriems metams iki paskutinės „Titan“ kelionės, jis atsisakė lipti į povandeninį laivą.
Pasiūlę istoriškai žvilgterėti į „Titan“, pareigūnai pažymėjo, kad jo niekada netikrino trečiosios šalys ir kad jis buvo laikomas lauke, neapsaugotas nuo oro veiksnių ir gamtos stichijų poveikio.
Jie nurodė, kad per 13 panirimų prie „Titaniko“ 2021 ir 2022 metais šiam povandeniniam aparatui buvo kilę 118 įrangos gedimų.
Pareigūnai taip pat pateikė keletą konkrečių povandeninio aparato techninių problemų pavyzdžių, įskaitant išsikrovusius akumuliatorius, dėl kurių keleiviai buvo įstrigę aparate 27 valandoms.
Po šio incidento „OceanGate“ sustabdė visas žvalgymo ir komercines operacijas.