2014 metų kovo 8 dieną iš Kvala Lumpūro į Pekiną skridęs oro bendrovės „Malaysia Airlines“ laineris „Boeing 777“ dėl nežinomų priežasčių smarkiai nukrypo nuo kurso ir dingo.
Sausį buvo sustabdytos šio lėktuvo paieškos sonarais, patikrinus 120 tūkst. kv. km ploto teritoriją pietinėje Indijos vandenyno dalyje. Per šią didžiulio masto operaciją Australija neaptiko jokių dingusio orlaivio pėdsakų.
Visgi tyrimas tebesitęsia, siekiant pradėti naujas paieškas.
Balandį analizės rezultatai patvirtino gruodį paskelbtą informaciją, kad orlaivis veikiausiai nukrito šiauriau paieškų teritorijos.
Tuo tarpu trečiadienį buvo paskelbti du nauji tyrimai, kuriuose sakoma, kad praėjus dviem savaitėms po tragedijos Prancūzijos kariuomenės palydovai užfiksavo nuotraukų, kuriose matoma mažiausiai 70 nežinomų objektų, plūduriuojančių netoli vadinamosios „šiaurinės zonos“, kur vyko orlaivio paieškos.
Australijos nacionalinės mokslo institucijos CSIRO ir „Geoscience Australia“ ataskaitose sakoma, kad 12 iš tų objektų „veikiausiai buvo pagaminti žmogaus“.
CSIRO atliko dreifo analizę, kad ištirtų, kur tie objektai galėjo būti tą dieną, kai dingo lėktuvas, ir išsiaiškino, kad galima jų buvimo vieta buvo netoli šiaurinės zonos, apie kurią kalbėta ankstesnėse ataskaitose.
Tačiau Australijos transporto saugumo biuras (ATSB), vadovavęs paieškų misijai, perspėjo, kad nereikėtų daryti išvadų, remiantis tokiais šaltiniais.
„Nuotraukų raiška nėra pakankamai didelė, kad būtume tikri, ar tie objektai priklausė MH370, ar tai yra kiti objektai, kokių galima rasti plūduriuojant ir kituose pasaulio vandenynuose“, – pareiškė ATSB vadovas Gregas Hoodas.
„Žinoma, privalome būti atsargūs. Tie objektai dar nebuvo patvirtinti kaip MH370 nuolaužos“, – teigė jis.
Australijos susisiekimo ministras Darrenas Chesteris savo ruožtu teigiamai įvertino naujas ataskaitas, tačiau pridūrė: „Svarbu pažymėti, kad jos nesuteikia naujų įrodymų, kurie parodytų konkrečią MH370 buvimo vietą.“
Jo teigimu, Australija tebėra pagrindinė šalis, atsakinga už orlaivio paieškas, tad bet kokios būsimos užklausos, susijusios su MH370 paieška, turėtų būti aptartos ir su Kanbera.
JAV kompanija „Ocean Infinity“, turinti pažangių technologijų povandeninės paieškos prietaisų, rugpjūčio pradžioje patvirtino pateikusi pasiūlymą Malaizijai pratęsti orlaivio paieškas. Dingusio lėktuvo keleivių artimieji savo ruožtu pareikalavo, kad Kvala Lumpūras priimtų šį pasiūlymą.
Vakarinėse Indijos vandenyno pakrantėse buvo rastos vos trys MH370 nuolaužos, įskaitant 2 m ilgio lėktuvo sparno dalį – flaperoną.