Kaip informuoja independent.co.uk, iš JAV atskridusiam norvegų lėktuvui „Boeing 737“ buvo duotas leidimas leistis, nors į Lutoną skrendantis „easyJet“ lėktuvas „Airbus A320“ dar stovėjo ant pakilimo tako, konstatavo Civilinės aviacijos administracija (CAA).
Taisyklėse nurodyta: „Besileidžiančiam lėktuvui neleidžiama tūpti ant pakilimo tako pradžios, kol ankstesnis, nuo to paties tako pakilęs lėktuvas tebėra ore.“
Incidentas įvyko 2018 m. rugpjūčio 13 d. 9.48 val. (vietos laiku) judriausiame Škotijos oro uoste.
Du lėktuvus skyrė vos 850 m atstumas.
„Airbus“ lėktuvas kilo, stebint dispečeriui stažuotojui.
„Norwegian Air“ lėktuvas grįžo iš Niujorko. Norvegijos aviabendrovės lėktuvui buvo nurodyta leistis 300 km per valandą greičiu (greičiau nei įprastai), todėl jis priartėjo greičiau.
Pranešime rašoma: „Dėl trumpo „A320“ užlaikymo išvykstant ir dėl didesnio nei įprasta „Boeing 737“ greičio ir kitų veiksnių sumažėjo tarpas (tarp jų), dispečeriams dar nespėjus pastebėti, kaip arti vienas kito buvo orlaiviai.“
Pranešime taip pat rašoma, kad dispečeriui stažuotojui trūko patirties laiku suvaldyti situaciją, o jį prižiūrintis dispečeris nusprendė, kad „Boeing 737“ saugiau leistis, nei laukti ore.
CAA ataskaitoje nurodyta, kad norvegų pilotas paskambino, likus beveik kilometrui iki nusileidimo tako, priminė dispečeriams lėktuvo poziciją ir paklausė, ar nereikia apsukti rato virš oro uosto. „easyJet“ lėktuvo pilotas nežinojo, kad norvegų aviabendrovės lėktuvas taip arti.
„easyJet“ linijų bendrovės atstovas spaudai teigė: „easyJet“ žino apie pranešimą ir visapusiškai padėjo, atliekant tyrimą dėl incidento danguje. „Mūsų keleivių ir įgulos saugumas – visada svarbiausias „easyJet“ prioritetas.“