„Tai – šalies teisė“, – pareiškė Sueco kanalo administracijos vadovas Ossama Rabei.
Anot jo, kompensacija apima išlaidas gelbėjimo operacijai, nuostolius dėl sutrikusio laivų eismo bei paprastas tranzito paslaugų rinkliavas.
Jis nenurodė, kas konkrečiai turėtų sumokėti kompensaciją, tačiau perspėjo, kad jei žalos atlyginimo klausimas pasieks teismą, šis konteinerių laivas ir jo kroviniai nebus išleisti iš Egipto.
Manoma, kad procesas gali būti komplikuotas, nes „Ever Given“ priklauso Japonijos kompanijai, laivas aptarnauja Taivano krovinių siuntėją, o plaukioja su Panama vėliava.
400 metrų ilgio „Ever Given“ eismą Sueco kanalu paraližavo kovo 23-osios ryte, per smėlio audrą pasisukęs skersai ir įsirėmęs į kanalo krantus. Laivas buvo išlaisvintas kovo 29 dienos pavakarę.
Laivininkystės žurnalas „Lloyd's List“ skelbė, kad dėl incidento galiausiai 425 laivai prie abiejų kanalo galų laukė galimybės juo perplaukti. Incidentas per dieną sulaikydavo maždaug 9,6 mlrd. dolerių (8,15 mlrd. eurų) vertės krovinių, gabenamų tarp Azijos ir Europos. Dalis laivininkystės kompanijų nukreipė laivus aplink Gerosios Vilties kyšulį Afrikos žemyno pietuose.
1869 metais atidarytas Sueco kanalas yra svarbus kelias naftai, gamtinėms dujoms ir kitiems kroviniams gabenti. Juo keliauja 10 proc. visų tarptautinės jūrų prekybos krovinių.