„Šiandien egiptiečiams pavyko nutraukti įstrigusio laivo sukeltą krizę Sueco kanale, nepaisant didžiulio proceso sudėtingumo“, – socialiniame tinkle „Twitter“ paskelbė A. F. al Sisi.
Tokį pareiškimą jis padarė Sueco kanalo administracijos (SCA) vadovui pranešus, kad „Ever Given“ padėtis, išvadavus laivagalį, buvo perorientuota „80 procentų“ teisinga kryptimi.
Tačiau SCA vadovas Osama Rabie dar nepatvirtino, kad gelbėjimo operacijos baigtos. Anksti pirmadienį jis sakė, kad pastangos visiškai išvaduoti laivą priešpiet bus pratęstos.
Naujienų agentūros AFP žurnalistas iš įvykio vietos pranešė, kad po vidurdienio (13 val. Lietuvos laiku) laivas dar nejudėjo.
A. F. al Sisi taip pat sakė, jog „egiptiečiai šiandien įrodė, kad vis dar gali spręsti problemas“.
Prezidentas pridūrė, kad 1869-aisiais atidarytą Sueco kanalą iškasė „jų seneliai, savo kūnų jėga“.
Garsus laivininkystės žurnalas „Lloyd's List“ nurodo, kad 425 laivai laukia galimybės perplaukti šiuo itin svarbiu vandens keliu. Dalis laivininkystės kompanijų nukreipia laivus per Gerosios Vilties kyšulį, plaukiant aplink Afrikos žemyną.
400 metrų ilgio su Panamos vėliava plaukiojantis laivas „MV Ever Given“ antradienį užstrigo skersas kanale, užtverdamas bet kokį judėjimą šiuo vandens keliu, smarkiai sutrumpinančiu kelią tarp Azijos ir Europos bei Šiaurės Amerikos plaukiojantiems laivams.
Anot „Lloyd's List“, bendrai viena Sueco kanalo uždarymo diena sutrikdo daugiau kaip 9 mlrd. dolerių (7,6 mlrd. eurų) vertės prekių judėjimą šiuo vandens keliu. Ketvirtadalis kasdienio eismo Sueco kanalu yra susijęs su konteineriniais laivais, tokiais kaip „Ever Given“.
2018 metais pastatytas kone 400 m ilgio ir 59 m pločio „MV Ever Given“ yra tarp didžiausių prekinių laivų pasaulyje ir vienu metu gali gabenti maždaug 20 tūkst. konteinerių. Anksčiau jis buvo Kinijos uostuose ir plaukia į Roterdamą Nyderlanduose.
1869 metais atidarytas Sueco kanalas yra svarbus kelias naftai, gamtinėms dujoms ir kroviniams gabenti. Juo keliauja 10 proc. visų tarptautinės jūrų prekybos krovinių.