Europos Sąjunga mano, kad dėl šio įstatymo piliečiams taps lengviau atpažinti politines reklamas, jų autorius ir ar tai yra tikslinė reklama.
ES nepriklausančioms šalims bus uždrausta apmokėti politinę reklamą bloke likus trims mėnesiams iki rinkimų ar referendumo.
Šiomis taisyklėmis taip pat draudžiama politinei reklamai naudoti asmens duomenis, tokius kaip etninė kilmė, religija ar seksualinė orientacija, taip pat nepilnamečių duomenis.
Europos Parlamento narys Sandro Gozi, kuris inicijavo teksto priėmimą, sakė, kad ES „imasi veiksmų sustiprinti mūsų laisvių ir asmens duomenų apsaugą, padidinti rinkimų kampanijų skaidrumą, ypač internete“.
Taisyklės taip pat „sustiprins veiksmus prieš tuos, kurie nori manipuliuoti demokratiniais procesais“, – sakė S. Gozi per pirmadienį vykusius debatus.
Įstatymas bus taikomas praėjus 18 mėnesių po to, kai jį oficialiai priims ir Parlamentas, ir ES valstybės narės, tačiau kai kurie jo elementai įsigalios prieš birželio 6-9 dienomis vyksiančius ES rinkimus.
Prieš rinkimus asmenims ir grupėms bus leidžiama reklamuotis visoje bloko teritorijoje, o ne vienoje šalyje, kaip iki šiol.
Dauguma EP narių pritarė įstatymui po to, kai praėjusių metų lapkritį parlamento ir 27 ES valstybių narių derybininkai pasiekė susitarimą.
Pakeitimai yra dalis atnaujintų taisyklių, pasiūlytų 2021 metais po „Facebook“ įmonės „Cambridge Analytica“ skandalo, kai milijonų vartotojų duomenys buvo surinkti politiniams tyrimams be jų sutikimo.
Įstatyme reikalaujama, kad interneto platformos pažymėtų turinį kaip politinę reklamą.
Jame taip pat sakoma, kad asmens duomenys, aiškiai pateikti internetinei politinei reklamai ir gauti iš fizinio asmens, gali būti naudojami tikslinei reklamai.
Europos Komisija taip pat sukurs viešai prieinamą duomenų bazę, kurioje ne ilgiau kaip septynerius metus bus skelbiama visa internetinė politinė reklama.
Kadangi taisyklės bus taikomos ne iš karto, Komisija parengė gaires didžiausioms pasaulinėms interneto platformoms svarbaus Skaitmeninių paslaugų akto rėmuose, ir taip bando paskatinti savanoriškai jų laikytis prieš birželį vyksiančius rinkimus.
Komisija rekomenduoja platformoms „aiškiai“ žymėti turinį „veiksmingu ir pastebimu būdu“, kad vartotojai žinotų, jog jame yra politinės reklamos.