Keleivinis lėktuvas „Boeing 737-800“ sudužo Rostove prie Dono. Per katastrofą žuvo visi 62 lėktuve buvę žmonės, įskaitant ir septynis įgulos narius.
Su BBC bendravę du skrydžių bendrovės pilotai, kurie nepanoro prisistatyti, sako manantys, kad nuovargis galėjo būti vienas iš esminių tragediją lėmusių veiksnių.
Vienas iš jų net prisipažino, kad dėl išsekimo buvo darbo vietoje užsnūdęs.
„Mes negalime atskleisti konfidencialios su mūsų darbuotojais susijusios informacijos“, – BBC pareiškė „FlyDubai“ atstovas.
„Tai svarbu ne tik dėl su šia tragedija susijusių asmenų šeimų privatumo. Mes negalime skelbti jokios informacijos, susijusios su šios tragedijos aplinkybėmis, nes nepriklausomi ekspertai dar nebaigė tyrimo“, – tvirtina atstovas.
Su BBC bendravę pilotai sako, kad jų kolegoms „kyla labai rimtas ir akivaizdus pavojus“, kurį lemia ne kas kitas, o paprasčiausias pervargimas.
Žurnalistai gavo informacijos, kad vienas su jais bendravęs pilotas jau išėjo iš darbo, o kitas svarsto tokią galimybę.
„FlyDubai“ darbuotojai žurnalistams sakė, kad minėtojo lėktuvo kapitonas, Kipro pilietis Aristosas Sokratousas, jau buvo parašęs prašymą atleisti iš darbo ir skrydį vykdė jau pasibaigus trijų mėnesių įspėjimo terminui.
Pagrindine priežastimi, kodėl nori keisti darbą, vyras įvardijo nuovargį ir sekinantį gyvenimo būdą.
„Nelaimė įvyko praktiškai visai šalia namų. Nenorėčiau spėlioti, kodėl įvyko nelaimė, tačiau manau, kad vienas iš veiksnių buvo ne kas kitas, o nuovargis. Tiesą sakant, nesu pernelyg nustebęs, kad tai įvyko.
Komanda persidirbusi ir kenčia nuolatinį nuovargį. Tai didelė rizika. Darbas pamainomis labai sekina. Pasakyčiau taip – pervargę mažiausiai 50 proc. visų skrydžių bendrovės darbuotojų. Kalbėjau apie tai su vienu iš oro linijų vyresniųjų, o jis man pareiškė, kad tokių problemų „FlyDubai“ nekyla“, – teigia BBC kalbintas pilotas.
Pilotų nuovargis – problema, apie kurią skrydžių bendrovių sektoriuje kalbama gana nemažai. Europos aviacijos saugos agentūra (EASA) jau seniau siūlė reglamentuoti, kiek laiko pilotai gali praleisti ore.
Kaip sako vienas kalbintas pilotas, prieš katastrofą įgula svarstė klausimą, kada įvyks tragedija – tai reiškia, kad ji atrodė paprasčiausiai neišvengiama.
„Mes klausėme: nejaugi turime prarasti vieną lėktuvą, kad pokyčiai pagaliau prasidėtų? Mes, šių oro linijų darbuotojai, esame šokiruoti, tačiau nenustebę.
Tragedija buvo nulemta. Baterijos išsekę. Visi pervargę. Bijau, nerimauju, tačiau nebegaliu ilgiau tylėti. Kodėl turi žūti nekalti žmonės? Nuo metų pradžios iš 600 pilotų iš darbo išėjo jau 25. Kaip supratau, pagrindinė priežastis – nuovargis, varginanti dienotvarkė ir suprastėjusi gyvenimo kokybė“, – pasakoja kalbintas pilotas.
Kitas BBC kalbintas pilotas atskleidė, kad su kolegomis bandė kelti nuovargio klausimą. Be to, jis netgi prisipažino kartą užsnūdęs darbo vietoje ir pareiškė ketinantis artimiausiu metu keisti darbą.
„Neįmanoma nepastebėti prastėjančios darbo kokybės. Esu dėl nuovargio darbe užsnūdęs. Kartais ir pats jaučiu, kaip sunku susikaupti, sutelkti dėmesį. Patys suprantate, kaip tai rimta. Esu tai viešai pripažinęs vadovybei, bet priemonių imtasi nebuvo“, – esama padėtimi skundžiasi vyras.
„Manau, kad lėktuvais keliaujantys žmonės turi žinoti, kokia yra tikroji situacija pilotų kabinoje. Pavyzdžiui, aš noriu keisti darbą dėl to nelemto nuolatinio nuovargio. Ketinu per ateinančias kelias savaites parašyti pareiškimą“, – tikina pilotas.
Štai ką oficialiame atsakyme BBC teigia „FlyDubai“ atstovai: „FlyDubai“ saugumas ir mūsų darbuotojų gerovė yra svarbiausias prioritetas. Aviacijos sektoriuje taikomi itin griežti reikalavimai, mes jų laikomės (...). Jeigu komandos narys jaučia, kad (nesvarbu, dėl kokios priežasties) prieš darbą nesijaučia pailsėjęs, mes patariame neskristi“.