Vokiečių leidinys „Bild“ praneša, kad 1,5 valandos trukmės garso įrašas, gautas suradus lėktuvo „juodąją dėžę“, atskleidė, kad lėktuvas 10:27 val. vietos laiku buvo pasiekęs skrydžiui vykdyti reikiamą 11,5 km aukštį.
Remiantis „Bild“ paskelbta ataskaita, lėktuvo radaras užfiksavo, kad lėktuvas pradėjo mažinti aukštį 10:29 val. vietos laiku.
10:32 val. skrydžių dispečeriai mėgino susisiekti su lėktuvo įgula, tačiau nesulaukė jokio atsakymo. Neilgai trukus pilotų kabinoje darytame įraše pasigirdo smūgiai. Manoma, kad tai skrydžio kapitonas Patrickas Sondheimeris ėmė daužyti pilotų kabinos duris, o keleiviai pradėjo šaukti.
10:35 val. įraše pasigirsta „garsus metalinis garsas“ – turbūt tai pirmasis pilotas, desperatiškai mėginantis patekti į pilotų kabiną. Po 90 sekundžių įsijungia įspėjamasis signalas, pranešantis apie artėjimą prie žemės. 10:37 val. pasigirsta skrydžio kapitono riksmas: „Atidaryk tas prakeiktas duris“. Deja, jis nesulaukia jokio atsakymo.
10:40 val. pasigirsta paskutiniai keleivių riksmai, o tada lėktuvo dešinysis sparnas įsirėžia į viršukalnę.
Lėktuve darytas garso įrašas taip pat atskleidė, kad lėktuvą tyčia sudaužęs Andreasas Lubitzas ragino P. Sondheimerį nueiti į tualetą, patikindamas, kad jis yra pasirengęs perimti skrydžio kontroliavimą „bet kuriuo metu“.
Kai tik skrydžio kapitonas atsitraukė nuo valdymo pulto, A. Lubitzas užrakino duris ir inicijavo lėktuvo žemėjimą, kuris baigėsi siaubinga katastrofa.
Kapitono močiutė: skausmas tiesiog nepakeliamas
„Germanwings“ skrydžių bendrovės lėktuvo kapitonas, iki paskutinės sekundės bandęs sustabdyti lėktuvą pražudžiusį antrąjį pilotą Andreasą Lubitzą, dirbti šioje bendrovėje pradėjo vien dėl to, kad norėjo daugiau laiko praleisti su šeima ir vaikais, skelbia „The Independent“.
34 metų Patrickas Sondheimeris, seniau dirbęs bendrovėse „Lufthansa“ (vadovavęs ilgo nuotolio skrydžiams) ir „Condor“, dirbti „Germanwings“ pradėjo 2014 metų gegužę.
Katalikiškam vaikų darželiui Diuseldorfe, kurį lankė du kapitono vaikai, vadovė Elke Bonn sakė, kad vyras darbą pakeitė norėdamas daugiau laiko praleisti namuose su šeima.
Kaip skelbia vokiečių dienraštis „Bunte“, vyras buvo vedęs, turėjo trejų metų sūnų ir šešerių metų dukrą.
E. Bonn, dalyvavusi žuvusiam pilotui skirtose pamaldose, P. Sondheimerį apibūdino kaip „mėgstantį bendrauti, entuziastingą ir niekada padėti neatsisakiusių žmogų, kuris tiesiog spinduliavo gyvenimo džiaugsmą“.
Lėktuvo „Airbus A320“ pilotų kabinos prietaisų įrašuose atskleidžiama, kad lėktuvo kapitonas iki paskutinės sekundės bandė išgelbėti iš Barselonos į Diuseldorfą skridusius žmones.
Antrasis skrydžio pilotas užsibarikadavo kabinoje ir leido lėktuvui sudužti Prancūzijos Alpėse.
„Atidaryk tas prakeiktas duris“, – tokie buvo paskutiniai į kabiną prasibrauti bandžiusio kapitono žodžiai.
Po kelių minučių lėktuvas rėžėsi į kalną, žuvo visi 150 lėktuve buvę žmonės.
P. Sondheimerio močiutė Marianne papasakojo, kad jos anūkas nuo mažų dienų svajojo tapti pilotu, skelbia „The Mirror“.
„Mano anūkas negyvas, ir viskas dėl idioto, kuris padarė tokią nesąmonę ir pražudė tiek daug nekaltų žmonių. Tiesiog negaliu suvokti. Kaip jis galėjo? Mano anūkui buvo vos 34 metai, jis daug mokėsi ir dirbo, kad įgyvendintų savo vaikystės svajonę. Bet nutiko tokia tragedija... Nebegaliu žiūrėti žinių, nes skausmas tiesiog nepakeliamas“, – sako lėktuvo kapitono močiutė.
„Lufthansa“ patvirtino, kad P. Sondheimeris bendrovėje pradėjo dirbti 2005 metais, jo patirtis – daugiau nei 6 tūkst. skrydžio valandų.
Vienas kolega jį apibūdino kaip „vieną geriausių pilotų“, kuris bendrovėje buvo pelnęs nepriekaištingą reputaciją, visi jį mėgo „dėl nuostabaus humoro jausmo“.
Tęsiamos žuvusiųjų DNR ir juodosios dėžės paieškos
Tyrėjai, dirbantys Vokietijos oro bendrovės „Germanwings“ lainerio sudužimo vietoje Prancūzijos Alpėse, pirmadienį buvo priversti kopti į kalnus pėsčiomis, nes dėl blogų orų negalėjo skraidyti sraigtasparniai.
„Komandos į tą vietą eis jau esančiu taku“, – sakė vietos kalnų policijos pareigūnas Yves'as Naffrechoux.
Pareigūnai tikisi atpažinti daugiau DNR pėdsakų po praeitą antradienį įvykusios katastrofos, nusinešusios 150 žmonių gyvybių, taip pat rasti lainerio antrąją juodąją dėžę, kurios informacija suteiktų daugiau duomenų apie tos tragedijos aplinkybes.
Tirdami į šipulius subyrėjusio lėktuvo liekanas, tyrėjai jau išskyrė beveik 80 skirtingų DNR atmainų iš mėginių. Jie sakė, kad darbas vyksta itin sudėtingomis sąlygomis, nes katastrofa įvyko dideliame aukštyje kalnuose, o lėktuvas rėžėsi į šlaitą, skrisdamas dideliu greičiu.
Pareigūnai tikisi įrengti stabilesnį kelią į nelaimės vietą, kad ją lengviau galėtų pasiekti ekspertai ir žuvusiųjų artimieji, norintys pamatyti, kur žuvo jų mylimi žmonės.
Vienas buldozeris ir kelios kitos specializuotos mašinos jau dirba ten, tvirtindamos kelią.
Šiuo metu gelbėtojai turi kopti apie 45 min. iki katastrofos vietos sunkiai praeinamais kalnų šlaitais, aiškino Y.Naffrechoux.
Kaip ir ankstesnėmis dienomis, pirmadienį ten dirbo apie 50 pareigūnų, pridūrė jis.
„Juodoji dėžė nuo pat pradžių yra svarbus (paieškų) tikslas, o juo labiau šiandien“, – sakė pareigūnas.
Tyrėjai skundėsi, kad darbai vyksta lėtai, nes sąlygos nelaimės vietoje itin sudėtingos.
Pareigūnai nerado nei vienų nepažeistų aukų palaikų, sakė Patrickas Touronas, policijos kriminalistikos tyrimų instituto direktoriaus pavaduotojas.
„Ten 40–60 laipsnių nuolydžio šlaitai, akmenų griūtys ir nestabilus gruntas, – aiškino jis. – Kai kada tenka dirbti pakibus ant virvių. Kadangi saugumas yra svarbiausia, (nuolaužų ir palaikų) rinkimo procesas vyksta lėtokai, kad ir kaip būtų gaila.“
Ekspertai šiuo metu turia 400–600 palaikų fragmentų, sakė P.Touronas.