Kaip rašo delfi.ee, sekmadienį vakare „Aeroflot“ lėktuvas „Airbus A321“ skrido iš Maskvos į Kaliningradą. Iš pradžių lėktuvas skrido įprastu tarptautiniu koridoriumi tarp Suomijos ir Estijos, bet staiga nukrypo nuo numatyto maršruto ir, „Flightradar24“ duomenimis, padarė didelę kilpą ir įskrido į Estijos oro erdvę.
Lėktuvas praskrido maždaug už 16 kilometrų nuo Estijos pakrantės ir išbuvo Estijos oro erdvėje apie penkias minutes. Pagal tarptautinę teisę, šalies jūros teritorija, taip pat ir jos oro erdvė, tęsiasi 12 jūrmylių nuo kranto, t. y. apie 22 kilometrus.
Sprendžiant iš visko, rusų lėktuvas buvo priverstas įskristi į Estijos oro erdvę dėl nepalankių oro sąlygų.
Kaip rašoma „Telegram“ kanale „Aviatorščina“, praėjus valandai nuo skrydžio pradžios ekipažas pranešė dispečerių tarnybai apie audros frontą, dėl kurio lėktuvas negalėjo tęsti skrydžio suplanuotu maršrutu. Dispečeriai paprašė ekipažo padaryti posūkį ir nurodė, kaip tai padaryti neįskrendant į Estijos oro erdvę. Tačiau lėktuvas pažeidė oro erdvę.
Kaip rašoma kanale „Aviatorščina“, Estijos valdžia informavo Rusiją apie incidentą. Šalies Užsienio reikalų ministerija bei Policijos ir pasienio apsaugos departamentas nepakomentavo šios situacijos.
2022 m. vasarį ES uždraudė visų tipų Rusijos aviabendrovėms įskristi į ES oro uostus ir skristi virš ES oro erdvės. Tai reiškia, kad Rusijoje įregistruoti lėktuvai ir lėktuvai, įregistruoti kitose šalyse, bet išnuomoti Rusijos piliečiui ar juridiniam asmeniui, negali nusileisti nė viename ES oro uoste ar skristi virš ES narių. Draudimas taikomas ir privatiems lėktuvams.