Bendrovės eksploatacijos direktorius Beni Sumaryanto sakė, kad kompanija gavo pranešimų apie sudužimą, iš kaimo, esančio mišku apaugusiame kalnuotame Oksibilio rajone.

Papua regiono Bintango rajono kaimų gyventojai vietos policijai pranešė matę, kaip žemai skridęs lėktuvas rėžėsi į kalno šlaitą.

„Lėktuvą rado (kaimo gyventojai). Pasak gyventojų, lėktuvas įsirėžė į kalną. Vyksta patikrinimas“, - sakė Susisiekimo ministerijos Oro eismo generalinis direktorius Suprasetyo.

Apie 150 gelbėtojų išvyko į tą atokų rajoną, kuris garsėja tankiais miškais ir stačiomis uolomis, ir pirmadienį auštant pradės paiešką. Sekmadienį vykdyta dingusio lėktuvo paieška iš oro sutemus buvo sustabdyta ir pirmadienį taip pat bus atnaujinta.

Didelė kalnuotos Papua teritorijos dalis yra apaugusi neįžengiamais miškais. Kai kurie anksčiau čia sudužę lėktuvai niekada taip ir nebuvo surasti.

Trigana Air lėktuvas
Aviacijos analitikas Dudi Sudibyo sakė, kad Papua yra ypač pavojinga vieta skraidyti – dėl kalnų ir staigiai besikaitaliojančių orų.

„Galiu pasakyti, kad pilotas, galintis skraidyti ten, galės skraidyti lėktuvu bet kurioje pasaulio vietoje“, – sakė jis.

Indonezijos rytinėje Papua provincijoje sekmadienį prarastas ryšys su indoneziečių keleiviniu lėktuvu, kuriuo skrido 54 žmonės, pranešė šalies paieškų ir gelbėjimo agentūra.

Kaip nurodoma oficialioje BASARNAS „Twitter“ paskyroje, lėktuvu skrido 44 suaugę keleiviai, penki įgulos nariai ir penki vaikai. Skrydis turėjo trukti maždaug 45 minutes, lėktuvas dingo maždaug pusvalandis po pakilimo.

BASARNAS nurodė, kad dešimt minučių prieš tai, kai lėktuvas turėjo nutūpti Oksibilyje – atokioje kalnų gyvenvietėje, pasiekiamoje tik lėktuvais, – pilotas susisiekė su skrydžių kontrolieriais Oksibilyje ir paprašė leidimo leistis, sakė „Trigana Air“ aukšto rango pareigūnas Beni Sumaryanto.

Tačiau lėktuvas taip ir neatskrido. Po pusvalandžio „Trigana Air“ tuo pačiu maršrutu išsiuntė kitą turbopropelerinį lėktuvą ieškoti dingusiojo, sakė jis.

„Tačiau oras buvo labai blogas, jis negalėjo jo rasti ir tas lėktuvas buvo grąžintas į Sentanį“, – sakė B.Sumaryanto.

Jis pridūrė: „Oksibilis yra kalnuotas rajonas, kur oras labai neprognozuojamas. Staiga, netikėtai, gali susidaryti rūkas, sutemti ir kilti vėjas. Labai įtariame, kad tai oro klausimas. Tai nėra pajėgumų viršijimas, nes tas lėktuvas galėtų skraidinti 50 keleivių“.  

Transporto ministerijos atstovas J.A.Barata patvirtino, kad ryšys su lėktuvu nutrūko, ir sakė, kad jis į Oksibilio oro uostą turėjo atskristi kelios minutės po 15 valandos.

Papua, labiausiai į Rytus nutolusioje Indonezijos provincijoje, oro transportas plačiai naudojamas, nes kelionės sausuma ten dažnai neįmanomos.   

„Trigana Air“ yra 1991 metais įkurta maža oro bendrovė, kurios lėktuvai skraido vietiniais maršrutais į maždaug 40 vietovių Indonezijoje.

Kalnuotoje Papua, kur paprastai skraidoma mažais lėktuvais, prastos oro sąlygos pastaraisiais metais nulėmė kelias nelaimes.   

Trečiadienį Papua Jakuhimo rajone sudužus Indonezijos kompanijos „Komala Air“ propeleriniam lėktuvui „Cessna“, žuvo vienas ir buvo rimtai sužeisti dar penki žmonės. Pareigūnai įtaria, kad ši nelaimė įvyko dėl prasto oro.  

Indonezijoje pastaruoju metu būta problemų ir dėl aviacijos saugumo.

Pernai gruodį skrisdamas iš Indonezijos Surabajos miesto į Singapūrą nukrito „AirAsia“ keleivinis lėktuvas, kuriuo skridę 162 žmonės visi žuvo. Po tos katastrofos vyriausybė įvedė papildomas saugumo priemones.

Liepos mėnesį Indonezijos prezidentas pažadėjo atlikti senstančių oro pajėgų lėktuvų patikrinimą, kai šalies šiaurėje sudužus kariškių transportiniam lėktuvui žuvo daugiau kaip 100 žmonių.

Šaltinis
Temos
It is prohibited to copy and republish the text of this publication without a written permission from UAB „BNS“.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (51)