Nepabūgę lietaus šuorų ir audros debesų, daugybė pomidorų tyre išsitepliojusių žmonių iš visų pasaulio, tarp kurių daugiausiai buvo australų, japonų ir britų, svaidė vieni į kitus daržoves Didžiojoje aikštėje Bunjolio mieste rytų Ispanijoje.

Daugelis jų dėvėjo dušo kepuraites ir plaukimo akinius, kad apsaugotų akis nuo rūgščių pomidorų sulčių, mat prieš metant pomidorą į priešininką, daržovę patariama sutraiškyti, kad smūgis nebūtų per stiprus.

Kai kurie žmonės dėvėjo pomidorų kostiumus.

Nors smarkiai lijo, kai kurie žmonės, linksminęsi visą ankstesnę naktį, dainavo, plojo ir gėrė vyną arba sangriją tiesiai iš butelių.

„Tai vienas iš garsiausių festivalių Vakarų Europoje, ir tai saugiau negu bėgti su buliumi“, – sakė 22 metų Bradas Fisheris iš Sidnėjaus, atvykęs su maždaug 700 turistų grupe, kurios nariai vilkėjo garstyčių spalvos marškinėlius su vienos kečupo gamintojos logotipu.

Pasak australo, „La Tomatina“ turi reikšmingų privalumų, lyginant su dalyvavimu Ispanijos Pamplonos mieste kasmet vykstančiame San Fermino festivalyje, per kurį rengiami bėgimai su buliais.

„130 tonų pomidorų yra daug – bet vis tiek geriau negu vienas 500 kilogramų bulius“, – pastebėjo jis.

Šiemet dalyviams pirmąkart teko sumokėti bent 10 eurų (34,5 lito), kad patirtų pomidorų mūšio malonumą. Brangiausiai – po 750 eurų (beveik 2 600 litų) teko sumokėti tiems, kurie norėjo patekti į vieną iš šešių pomidorus vežančių sunkvežimių. Apie 5 tūkst. nemokamų bilietų buvo rezervuoti Bunjolio gyventojams.

Organizatoriai sumažino dalyvių skaičių perpus dėl saugumo priežasčių, taip pat pasitelkė 180 saugumo pareigūnų, 50 privačių saugos bendrovių darbuotojų, policiją, devynis greitosios pagalbos automobilius ir kelis medikų sraigtasparnius.

Bunjolio meras Joaquinas Masmano Palmeris sakė, kad naujasis mokestis padėjo organizatoriams kontroliuoti dalyvių skaičių, tačiau taip pat pripažino, kad pomidorų mūšis, kurį surengti šiemet kainavo 140 tūkst. eurų (483 tūkst. litų), yra sunki našta miestui, turinčiam 4,1 mln. eurų (14,2 mln. litų) skolų.

Pirmąkart privačiai bendrovei „SpainTastic“ buvo patikėta platinti bilietus į „La Tomatina“, o šis žingsnis sukėlė susirūpinimą, kad recesijos prislėgtuose Ispanijos miestuose rengiami festivaliai gali būti privatizuoti.

Daugiausiai bilietų įsigijo turistai iš Australijos (19,2 proc.), japonai (17,9 proc.) ir britai (11,2 procento). Ispanų buvo 7,8 proc., o amerikiečių – 7,5 procento. Apie 60 proc. bilietų nusipirko 18-35 metų asmenys, o vyriausias dalyvis buvo 82 metų.

Šios šventės kilmė nėra aiški, tačiau manoma, kad ji susijusi su vaikų apsisvaidymu maistu per vieną paradą praeito amžiaus 5-o dešimtmečio viduryje.

Po mūšio daugelis dalyvių tradiciškai eina prie vietos upės nusiplauti pomidorų tyrės, tačiau šiemet to gali neprireikti dėl lietaus.
Šaltinis
Temos
It is prohibited to copy and republish the text of this publication without a written permission from UAB „BNS“.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (3)