Šaltinis Tiriamajame komitete pasakojo, kad pilotai padarė kelias klaidas, o šios lemtingai prisidėjo prie liepsnos plitimo.
„Iš pilotų Deniso Jevdokimovo ir Maksimo Kuznecovo apklausos aiškėja, kad nusileidus lėktuvui jie atidarė kabinoje šoninį atsidarantį langą“, – pasakojo pašnekovas.
Dėl šio veiksmo galėjo sustiprėti oro trauka, tuo pačiu ir degimo greitis, pabrėžė pašnekovas. Informaciją patvirtino „Rosaviacijos“ pašnekovas.
Lėktuvo degimą galėjo sustiprinti ir tai, kad pilotai, nutupdę lėktuvą, iš karto neišjungė variklių.
„Varikliai veikė iki tol, kol jų neužgesino“, – sakė šaltinis Tiriamajame komitete.
Po katastrofos Šeremetjevo oro uoste agentūros „Rosaviacija“ darbuotojai atlieka neplaninį kompanijos „Aeroflot“ patikrinimą, RBK pasakojo su agentūra susijęs šaltinis. Kompanijos šaltinis patvirtino šią informaciją.
RBK nusiuntė užklausą „Aeroflot“ spaudos tarnybai.
„Pirmiausia bus tikrinama kompanijos vežėjo aviacijos ir techninių direktorių kompetencija, taip pat „Rosaviacijos“ darbuotojai peržiūri aviakompanijos pilotų ruošimo dokumentus“, – pasakojo su agentūra susijęs šaltinis.
Už pilotų paruošimą atsakingas kompanijos „Aeroflot“ generalinio direktoriaus pavaduotojas – aviacijos direktorius Igoris Čalikas.
„Rosaviacija“ darbuotojus visų pirma domina, ar sudegusio laivo ekipažo nariai buvo ruošiami „Aeroflot“ mokymų centre ir ar paruošimas atitinka nustatytas normas, pabrėžė pašnekovas.
Jo teigimu, mokydamasis valdyti kitokį lėktuvą, ekipažas turėjo išbandyti su lėktuvo modeliu situacijas, su kuriomis laineris susidūrė reiso Maskva–Murmanskas metu.
Pasak pašnekovo, dažnai aviakompanijose pilotus paruošia ne iki galo. Sprendžiant iš pirmos informacijos apie incidentą, ekipažas neturėjo įgūdžių, kad galėtų išvesti lėktuvą iš sudėtingos padėties erdvėje, mano šaltinis.
Jis pabrėžė – lėktuvo kapitonas 43 m. Denisas Jevdokimovas turi 1 500 skrydžių su „SSJ“ lėktuvais valandų. Antrasis pilotas – 36 m. Maksimas Kuznecovas turėjo 600 skraidymo su „Superjet“ lėktuvais valandų. „Ekipažas privalomąja tvarka mokosi tokių situacijų su lėktuvo modeliu“, – sakė šaltinis „Aeroflot“ kompanijoje.
Kiek anksčiau antradienį „Kommersant“ skelbė, kad pagrindine Maskvos Šeremetjevo oro uoste įvykusios „Aeroflot“ lėktuvo avarijos, per kurią žuvo dalis keleivių, versija laikoma pilotų klaida. Kaltė taip pat krenta ir ant antžeminio aptarnavimo tarnybų darbuotojų, kurie galėjo greičiau sureaguoti į įvykį.
SSJ-100 juodosios dėžės kol kas neiššifruotos, tačiau „Aeroflot“ orlaivio katastrofos tyrimui artimi šaltiniai tvirtina, kad ekipažas padarė keletą klaidų, praneša „Kommersant“. Pavyzdžiui, lėktuvui leidžiantis, nusileidimo greitis buvo pernelyg didelis, todėl sąlytis su pakilimo ir nusileidimo taku buvo pernelyg grubus.
Dar viena klaida tapo pilotų negebėjimas stabilizuoti orlaivio jam leidžiantis. Užuot tą padarę, jie visą laiką stengėsi nukreipti lėktuvo nosį į žemę, dėl ko atsirado naujų problemų.
Dėl trankymosi į pakilimo ir nusileidimo taką daugelis užpakalinėje lėktuvo dalyje buvusių keleivių buvo sužeisti, todėl galimybės savarankiškai evakuotis iš užsiliepsnojusio lėktuvo jie beveik neturėjo, teigia leidinys.
Naujame vaizdo įraše – pirmosios akimirkos po katastrofos Maskvos oro uoste
Internete pasirodė naujas vaizdas įrašas, kuriame užfiksuotos akimirkos po „Sukhoi Superjet 100“ katastrofos Maskvos Šeremetjevo oro uoste.
Vaizdo įrašas išpublikuotas NTV kanale svetainėje „Telegram“.
Kadruose matyti, kaip degančio lėktuvo keleiviai leidžiasi trapu, o pagalbos tarnybų darbuotojai veda juos toliau nuo lainerio. Vienai keleiviai pasidaro negera, ji sėda tiesiai ant žolės, prie jos prieina dvi stiuardesės.
Taip pat matyti, kad degantį lėktuvą pradeda gesinti ugniagesių automobiliai.