Kaip žurnalistams pranešė gynybos ministras Takeshi Iwaya, nors paieška buvo sustabdyta, jo komandos tebesiaiškina incidento priežastį. Ministras pridūrė, kad Japonijos šiaurėje naikintuvų F-35 skrydžiai dar nebuvo atnaujinti.
Ministerija tai pat ruošiasi toliau stebėti povandeninėmis kameromis platesnę vandenyno akvatoriją, „siekdama išsaugoti įslaptintą kariuomenės informaciją“, – pareiškė T. Iwaya.
Pasak ekspertų, Tokijas ir Vašingtonas nenori, kad lėktuvo nuolaužos patektų į rusų ar kinų rankas, o pats T. Iwaya pripažinęs, kad orlaivyje yra „daug paslapčių, kurias būtina išsaugoti“.
Dalis nuolaužų, įskaitant orlaivio uodegą, jau surastos, tačiau nei piloto kūnas, nei skrydžio duomenų savirašis taip ir nebuvo aptikti.
Mokymuose dalyvavęs itin pažangus naikintuvas iš radarų ekrano dingo balandžio 9 dieną, skrisdamas 135 km atstumu į rytus nuo Japonijos šiaurės rytuose esančios Misavos.
Lėktuvas dingo praėjus apie pusvalandžiui po pakilimo iš Japonijos rytuose esančios Misavos oro pajėgų bazės. Jis kartu su kitais trimis F-35A dalyvavo mokymuose atremti naikintuvų ataką.
Japonijos oro savigynos pajėgų duomenimis, tai yra pirmas žinomas atvejis, kai sudužo F-35A.
Japonija šiuo metu keičia savo pasenusius naikintuvus F-4 orlaiviais F-35A. Kiekvienas jų kainuoja daugiau nei 10 mlrd. jenų (80 mln. eurų).
Japonijos kariuomenė šių brangių lėktuvų pradėjo gauti nuo praeitų metų, premjero Shinzo Abe vyriausybei suplanavus artimiausiais metais padidinti išlaidas gynybai ir kariuomenės pajėgumus, siekiant atsverti Šiaurės Korėjos ir Kinijos potencialią grėsmę.
Šie orlaiviai yra viena iš priemonių, kuriomis premjeras Shinzo Abe stengiasi pagerinti savo šalies kariuomenės gebėjimą prisitaikyti prie kintančios galių pusiausvyros Rytų Azijoje, Kinijai sparčiai modernizuojant savo kariuomenę.