Dviejų šalių nustatyti apribojimai nėra vienodi ir tik Didžioji Britanija nurodė didžiausią įtaisų, kuriuos leidžiama įnešti į saloną, dydį – 16 x 9,3 centimetro.

Kanados ir Prancūzijos pareigūnai patvirtino, jog šiuo metu vertina, ar nustatyti panašias priemones, tačiau Vokietija, Australija ir Naujoji Zelandija pareiškė, jog tokio draudimo kol kas nesvarsto.

Štai kas jau yra žinoma:

Oro uostai, iš kurių skrendantiems orlaiviams taikomi draudimai

JAV draudimas taikomas skrydžiams iš dešimties oro uostų aštuoniose šalyse.

Tai Amano tarptautinis oro uostas (Jordanija, Kairo tarptautinis oro uostas (Egiptas), Stambulo oro uostas (Turkija), Džedos ir Rijado tarptautiniai oro uostai (Saudo Arabija), Kuveito tarptautinis oro uostas, Kasablankos tarptautinis oro uostas (Marokas), Dohos tarptautinis oro uostas (Kataras) ir Dubajaus bei Abu Dabio oro uostai (JAE).

Didžiosios Britanijos draudimas taikomas visiems oro uostams šešiose šalyse – Egipte, Jordanijoje, Libane, Saudo Arabijoje, Tunise ir Turkijoje.

Uždrausti įtaisai

Didžioji Britanija pareiškė, jog į orlaivių, iš nurodytų šalių tiesiogiai skrendančių į Didžiąją Britaniją, saloną bus draudžiama įnešti „telefonus, nešiojamuosius ar planšetinius kompiuterius, kurių dydis yra didesnis negu įprasto dydžio mobiliojo ar išmaniojo telefono“.

Londonas taip pat konkrečiai nurodė, kad draudimas bus taikomas įtaisams, kurių ilgis yra didesnis nei 16 centimetrų, plotis – didesnis nei 9,3 centimetro, o storis – didesnis nei 1,5 centimetro.

Tuo tarpu JAV pareiškė, kad jų draudimas taikomas visiems elektroniniams įtaisams, įskaitant žaidimų konsoles, kurie yra didesni negu vidutinio dydžio mobilusis telefonas.

Oro bendrovės, kurioms taikomas draudimas

JAV oro bendrovės nevykdo tiesioginių skrydžių iš minėtų oro uostų, taigi JAV draudimas taikomas devynioms ne JAV oro bendrovėms: „Royal Jordanian“, „EgyptAir“, „Turkish Airlines“, „Saudi Airlines“, „Kuwait Airways“, „Royal Air Maroc“, „Qatar Airways“, „Emirates“ ir „Etihad Airways“.

O Didžiosios Britanijos draudimas taikomas šešioms Didžiosios Britanijos oro bendrovėms, įskaitant užsakomųjų skrydžių įmones – „British Airways“, „easyJet“, „Jet2.com“, „Monarch“, „Thomas Cook“ ir „Thomson“.

Jis taip pat taikomas aštuoniems užsienio oro vežėjams, įskaitant „Egyptair“, „Royal Jordanian“, „Tunis Air“ ir „Turkish Airlines“.

Draudimų įsigaliojimas

Jungtinės Valstijos nurodė, kad oro bendrovės keliautojams apie draudimą turi pranešti per 96 valandas, pradedant nuo antradienio 3 val. vietos laiku (7 val. Grinvičo laiku). Šalies pareigūnai negalėjo nurodyti, kiek šis draudimas galios.

O Didžiosios Britanijos draudimas pradėtas taikyti antradienį. Jo galutinis terminas taip pat nėra nustatytas.

Kodėl nustatyti draudimai?

Nei Didžiosios Britanijos, nei JAV pareigūnai nepateikia jokios išsamesnės informacijos apie tikslias priežastis, dėl kurių nustatyti šie draudimai.

Tačiau JAV vidaus saugumo departamentas pareiškė, kad ekstremistai ieško „naujoviškų“ orlaivių puolimo būdų.

Departamentas paminėjo pernai vasarį Somalyje įvykusį incidentą, kuomet sukilėlių grupuotė „al-Shabaab“ pareiškė, jog lėktuve, iš Mogadišo skrendančio į Džibutį, sugebėjo padėti bombą.

Vos pakilus orlaiviui, įtaisas sprogo, tačiau žuvo tik įtariamas sprogdintojas, o orlaivis saugiai nutūpė.

JAV pareigūnai taip pat paminėjo 2015 metais Egipte įvykusią Rusijos orlaivio katastrofą bei išpuolius Briuselio ir Stambulo oro uostuose.

O šaltinis Londono vyriausybėje tepareiškė, kad Didžioji Britanija „yra susipažinusi su ta pačia žvalgybine informacija, kaip ir JAV“.

„Mums kylanti terorizmo grėsmė nuolat kinta ir mes privalome imtis tinkamų atsakomųjų priemonių“, – pareiškė Didžiosios Britanijos transporto ministras Chrisas Graylingas.

Tuo tarpu televizijos kanalas CNN, citavęs vieną JAV pareigūną, pranešė, kad draudimas, kaip manoma, yra susijęs su grėsme, kurią „al-Qaeda“ kelia Arabijos pusiasalyje.