Kanados kultūros vertybių eksporto vertinimo valdyba pakeitė gruodį priimtą savo sprendimą ir išdavė laivui eksporto leidimą, pranešė Janas Wanggaardas, vadovaujantis norvegų pastangoms sugrąžinti laivą Norvegijai.

"Mes dabar galime judėti pirmyn ir rengtis didžiajam iššūkiui "Maud" galų gale grąžinti namo", - sakė J. Wanggaardas sakė naujienų agentūrai AFP. Norvegai tikisi "Maud" susigrąžinti iki metų vidurio, laivo liekanos taptų pagrindiniu naujo muziejaus elementu. Kembridžo įlankos gyventojai priešinosi tokiems norvegų planams, kadangi nenori prarasti vertingo artefakto. Dalį nuskendusio laivo galima įžiūrėti nuo vandens paviršiaus.

1906 metais R. Amundsenas tapo pirmuoju europiečiu, praplaukusiu Šiaurės vakarų keliu. Jis rado trumpesnį jūrų kelią iš Europos į Aziją, kurio tyrinėtojai ieškojo kelis šimtmečius.

1911 metais jis tapo pirmuoju žmogumi, pasiekusiu Pietų ašigalį, tačiau jo bandymai pasiekti Šiaurės ašigalį buvo nesėkmingi.

R. Amundsenas laivu "Maud" 1918-1920 metais vėl plaukė Šiaurės rytų keliu, tačiau nesugebėjo nusigauti pakankamai toli į šiaurę, kad pradėtų ekspediciją į Šiaurės ašigalį. Nesėkmingas buvo ir dar vienas bandymas 1920-1921 metais tai padaryti iš Beringo sąsiaurio.

Laivas "Maud" pavadintas Norvegijos karalienės garbei. Jis pastatytas Askeryje, Norvegijoje, o 1925 metais parduotas "Hudson`s Bay Company" ir pervadintas "Baymaud". Savo dienas jis baigė tarnaudamas kaip plaukiojantis sandėlis ir pirmoji vietinė radijo stotis. 1930 metais jis nuskendo ten, kur stovėjo.

1990 metais Askerio taryba laivo nuolaužas įsigijo už 1 dolerį ir gavo Kanados leidimą laivą perkelti, tačiau jo galiojimo laikas buvo pasibaigęs.

R. Amundsenas dingo 1928 metų birželį, kai su dar penkiais žmonėmis šiaurėje skrido į gelbėjimo misiją.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją