Anksčiau skelbta apie 15 aukų.

„Per įvykį žuvo 12 žmonių, nukentėjo 49. [Jų] tapatybės nustatytos“, – sakoma komiteto pranešime.

Tarp aukų buvo ir orlaivio vadas Maratas Muratbaevas bei vietos žurnalistė Dana Kruglova. Iš viso lėktuve buvo 93 keleiviai ir penki įgulos nariai.

Naujienų agentūra Informburo.kz patvirtino, kad žuvusioji žurnalistė buvo jos darbuotoja.

„Buvo neaišku, ar [ji] išvyks į kelionę, nes Almatoje buvo planuojami darbo susitikimai. Tačiau Dana norėjo švęsti Naujuosius metus su savo tėvais Nur Sultane ir nusprendė išvykti šiuo reisu“, – pranešė naujienų agentūra.

Kazachstano užsienio reikalų ministerija savo ruožtu informavo, kad lėktuvu skrido keturi užsieniečiai – du Ukrainos ir po vieną Kinijos ir Kirgizijos pilietį. Visi jie išliko gyvi.

Pasak vicepremjero Romano Sklyaro, 23 metų senumo laineris pakildamas du kartus uodega palietė kilimo ir tūpimo taką.

„Arba tai buvo piloto klaida, arba buvo techninių priežasčių“, – Almatoje surengtoje spaudos konferencijoje kalbėjo R. Sklyaras.

Name, į kurį įsirėžė lėktuvas, nieko nebuvo, pranešė valstybinė televizija „Khabar“.

Kazachstano užsienio reikalų ministerija savo ruožtu informavo, kad lėktuvu skrido keturi užsieniečiai – du Ukrainos ir po vieną Kinijos ir Kirgizijos pilietį. Visi jie išgyveno.

Nepaprastųjų situacijų komitetas paskelbė 12 aviakatastrofos aukų sąrašą. Remiantis juo, aštuoni žmonės žuvo nelaimės vietoje, du mirė medikams teikiant pagalbą oro uoste, o dar du – ligoninėje.

Skelbiama, kad žuvusieji buvo gimę 1940–1986 metais.

Almatos miesto administracija taip pat patvirtino, kad nelaimė pareikalavo 12 gyvybių, nors vienas jos pareigūnas anksčiau pranešė apie 15 aukų.

Oro linijų „Bek Air“ lėktuvas „Fokker-100“, skridęs iš Almatos į Nur Sultaną penktadienio rytą pakilęs oro uoste prarado aukštį, rėžėsi į betoninį atitvarą ir dviaukštį pastatą ir nukrito gyvenamajame rajone.

Oro linijų „Bek Air“ lėktuvas „dingo iš radarų“ praėjus kelioms minutėms nuo jo pakilimo Almatoje, informavo oro uosto atstovai.

T. Abildaevas pranešė, kad į miesto ligonines pristatyti 66 žmonės, nukentėję per incidentą. 50 iš jų buvo hospitalizuoti.

„Iš viso į ligonines buvo pristatyti 66 žmonės, 50 iš jų hospitalizuoti. 12 hospitalizuotųjų būklė sunki“, – sakė jis žurnalistams.

Penktadienį 7 val. 22 min. vietos (3 val. 22 min. Lietuvos) laiku oro linijų „Bek Air“ lėktuvas, skridęs iš Almatos į Nur Sultaną, kildamas prarado aukštį ir rėžėsi į betoninį užtvarą ir dviaukštį pastatą.

Kazachstano Nepaprastųjų situacijų komiteto paskelbtame vaizdo įraše matyti lėktuvo priekis, įsirėžęs į namą, kuris iš dalies sugriuvo, ir gelbėtojai, traukiantys iš po nuolaužų žmones.

Almatos Nepaprastųjų situacijų departamento vadovo pavaduotojas Erlanas Alibekovas pranešė, kad gelbėjimo darbai lėktuvo sudužimo vietoje jau baigti.

„Lėktuvas rėžėsi į statomą namą, jis buvo tuščias... Laimei, nesprogo degalų bakai“, – nurodė jis.

Kaltininkai „bus nubausti“


Šalies prezidentas Kassymas-Jomartas Tokayevas pažadėjo, kad aukų artimieji gaus kompensacijas, ir socialiniame tinkle „Twitter“ parašė, kad atsakingieji už nelaimę „bus griežtai nubausti pagal įstatymus“.

K.-J. Tokayevas taip pat nurodė, kad tragedijos aplinkybes tiria vyriausybinė komisija.

Vidaus reikalų ministerija paskelbė pradėjusi baudžiamąjį tyrimą dėl galimų oro transporto saugos taisyklių pažeidimų.

Kazachstano valdžia teigė, kad lėktuvui gegužę buvo sėkmingai atliktas saugos patikrinimas.

Pramonės ministerija savo ruožtu informavo, kad daugiau nebegaminami „Fokker-100“ modeliai nebebus eksploatuojami, kol bus nustatyta nelaimės priežastis.

„Bek Air“ savo tinklalapyje prisistato kaip pagrindinė Kazachstano pigių skrydžių bendrovė.

2016 metų kovą šių oro linijų lėktuvui „Fokker-100“ su 116 keleivių teko atlikti avarinį nusileidimą sostinės tarptautiniame oro uoste, nes nesuveikė jo važiuoklė. Tąsyk nenukentėjo nė vienas keleivis ir nė vienas iš penkių įgulos narių.

Šveicarijos regioninis oro vežėjas „Helvetic Airways“ anksčiau šiais metais pradėjo palaipsniui atsisakyti Olandijoje gaminto „Fokker-100“ modelio, kurį eksploatavo 15 metų.

Kazachstano pramonės ministerija penktadienį pranešė, kad lėktuvo „Fokker-100“ modelis bus laikinai nenaudojamas, kol bus išsiaiškintos incidento priežastys.