Dviejų variklių J-20, įvardijamas kaip Kinijos atsakas į amerikiečių F-22 ir F-35, Kinijos karinių oro pajėgų eksploatuojamas nuo vasario. Praeitų metų Strateginių ir tarptautinių tyrimų centro parengtoje „China Power Project“ ataskaitoje teigiama, kad J-20 gali veiksmingai mesti strateginį iššūkį pagrindiniams JAV karinių oro pajėgų flotilės komponentams, pavyzdžiui, degalų papildymo lėktuvams. Jei toks kinų naikintuvas bus aprūpintas ilgo nuotolio raketomis „oras-oras“, jis galės sėkmingai atlikti ir valdymo bei kontrolės orlaivio funkciją.
Kinijos J-20 pademonstruoti sekmadienį – paskutinę aviacijos parodos dieną. Kaip skelbė Kinijos naujienų agentūra „Xinhua“, jų pristatymas „kaip reikiant nustebino“.
„Xinhua“ išplatintame vaizdo įraše matoma, kaip du J-20 slapieji naikintuvai praskrido virš gausios minios žiūrovų, o pro pravirą bombų talpyklą buvo galima įžiūrėti keturias skraidinamas ilgo nuotolio raketas. Dar dvi raketos įmontuotos po naikintuvo sparnais.
Kiek anksčiau Kinijos karybos ekspertas Song Zongping pareiškė, kad J-20 „ateityje sugebės pasipriešinti visiems, kas drįs provokuoti Kiniją ore“. Jo nuomone, J-20 neabejotinai pakeis galios pusiausvyrą oro erdvėje virš Azijos ir Ramiojo vandenyno regiono: „Seniau vien Jungtinės Valstijos ir tokios jų sąjungininkės kaip Japonija turėjo galimybių apginkluoti radarais sunkiai susekamus naikintuvus. Dabar jų monopolį regione sugriovė Kinijos J-20“.
Raketomis aprūpintų J-20 pristatymas be didesnių pastangų tapo pagrindiniu Žuhajaus aviacijos parodos akcentu. Kinijos karinės oro pajėgos dažnai pasinaudoja ja kaip platforma naujienoms pademonstruoti.
Kai J-20 buvo parodomas patį pirmą kartą (tai buvo 2016 metais toje pačioje Žuhajaus aviacijos parodoje), jis taip džiugiai sutiktas nebuvo. Tada analitikai akcentavo, kad šie ketvirtos kartos naikintuvai turi ne Kinijoje, o Rusijoje pagamintus variklius.
„Tai, kad J-20 buvo parodyti ne su Kinijoje pagamintais varikliais, leidžia daryti išvadą, kad Pekinui vis dar nesiseka ištobulinti naujausių ir moderniausių naikintuvų variklių technologijų“, – sakė buvęs Australijos kariuomenės pareigūnas, šiuo metu dirbantis „Griffith Asia“ institute Peteris Laytonas.
Pasibaigus Žuhajaus aviacijos parodai, Kinija savo naikintuvų variklių technologija pasigyrė įraše internete, kuriame džiaugiamasi ir J-10B neslapiojo naikintuvo pasirodymu. Jame pritaikyta vadinamoji „thrust vectoring“ arba traukos vektorių valdymo technologija. Ji leidžia žymiai greičiau pakeisti orlaivio kryptį, nei naudojantis sparnų ir uodegos kontrolės mechanizmais.
„Kinijos inžinieriai ištobulino naujausią aviacijos technologiją, kurioje iki tol dominavo Jungtinės Valstijos ir Rusija. Tai reiškia, kad šalies naikintuvai bus galingesni“, – teigiama minėtame įraše.
Nepaisant to, P. Laytono teigimu, kalbant apie traukos vektorių valdymo technologiją, Kinija visgi atsilieka 10 ar net 20 metų.
„Būtų žymiai įspūdingiau, jei J-20 naikintuvuose jau būtų įdiegta traukos vektorių valdymo technologija. Deja, taip nėra, tad stebėtojams iš užsienio itin didelio įspūdžio palikti nepavyko“, – pridūrė jis.