Lapkričio 17 ir 18 dienomis Švedijos teritoriniuose vandenyse Baltijos jūroje buvo perpjautos dviejų telekomunikacijų kabelių dalys.

Dėl to įtarimų sukėlė Kinijos laivas „Yi Peng 3“, kuris, pasak laivų stebėjimo svetainių, plaukė virš kabelių maždaug tuo metu, kai jie buvo nutraukti.

Nuo lapkričio 19 dienos laivas tebėra išmetęs inkarą tarptautiniuose vandenyse Kategato sąsiauryje tarp Švedijos ir Danijos.

„Kinijos valdžios institucijų atstovai atlieka tyrimą laive ir pakvietė Švedijos pareigūnus būti stebėtojais“, – sakoma Švedijos policijos ketvirtadienį paskelbtame pranešime.

Jame priduriama, kad „Švedijos policija laive nesiims jokių tyrimo priemonių“.

Policija pabrėžė, kad „ketvirtadienį laive atliekami tyrimai nėra policijos tyrimo dalis“.

Policija taip pat sakė, kad vizitą padėjo surengti Danijos valdžios institucijos ir kad jame taip pat dalyvauja Švedijos nelaimingų atsitikimų tyrimų tarnyba.

Danijos užsienio reikalų ministras Larsas Lokke Rasmussenas Danijos žiniasklaidai sakė, kad laive apsilankė keturių šalių – Kinijos, Švedijos, Vokietijos ir Suomijos – atstovai.

L. L. Rasmussenas pridūrė, kad Danijos atstovas taip pat ten buvo „dėl mūsų vykdyto tarpininkavimo vaidmens“, turėdamas omenyje anksčiau šią savaitę Užsienio reikalų ministerijoje Kopenhagoje vykusius šalių susitikimus.

„Tikimės, kad kai ši keturių šalių žmonių grupė baigs patikrinimą, laivas galės išplaukti į paskirties vietą“, – sakė L. L. Rasmussenas.

Europos pareigūnai teigia įtariantys sabotažą, susijusį su Rusijos invazija į Ukrainą. Kremlius šiuos komentarus atmeta kaip „absurdiškus“ ir „juokingus“.

Lapkričio pabaigoje Švedija paprašė Kinijos bendradarbiauti atliekant tyrimą, tačiau ministras pirmininkas Ulfas Kristerssonas pabrėžė, kad tai nėra joks „kaltinimas“.

Lapkričio 17 dieną buvo pažeistas „Arelion“ kabelis, einantis iš Švedijos Gotlando salos į Lietuvą.

Kitą dieną į pietus nuo Švedijos Elando salos, maždaug už 700 km nuo Helsinkio, buvo nutrauktas Helsinkį ir Vokietijos Rostoko uostą jungiantis povandeninis kabelis „C-Lion 1“.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)