Vėliau, kai laivas atplaukė į uostą, pareigūnai patikslino, kad tarp „Ezadeen“ keleivių buvo 232 vyrai, 54 moterys ir 74 vaikai. Manoma, kad dauguma jų yra Sirijos piliečiai, pabėgę iš karo apimtos tėvynės.
Pranešama, kad visų jų sveikatos būklė gera.
Taip baigėsi antra per šią savaitę „laivo vaiduoklio“ gelbėjimo operacija.
Moterų ir vaikų yra tarp šimtų migrantų, paliktų atviroje jūroje nevaldomame laive „Ezadeen“, kuris apie 23 val. vietos (vidurnaktį Lietuvos) laiku galiausiai atplaukė į Koriljano Kalabro uostą, Italijos karo laivyno pareigūnams atlikus sudėtingą operaciją, kad perimtų šio laivo valdymą.
Šeši pakrančių apsaugos pareigūnai sraigtasparniu buvo nuleisti ant laivo plaukiančio su Siera Leonės vėliava, kad parengtų jį buksyravimui apie 25 jūrmyles iki Italijos krantų.
Šis gelbėjimo operacija buvo naujausia iš virtinės kitų, tekusių pastarosiomis dienomis Italijai kovoti su migrantų banga, plūstančia per Viduržemio jūrą visokiausiais laivais.
Trečiadienį italų karo jūreiviai sustabdė kitą įgulos paliktą nevaldomą dreifuojantį laivą su beveik 800 migrantų jame.
Trečioji drama susijusi su degusi keltu „Norman Atlantic“, kuris penktadienį buvo atvilktas į Brindizio uostą Italijoje, praėjus šešioms paroms nuo jame siautėjusio gaisro, nusinešusio 13 keleivių gyvybes. Išgelbėti 477 žmonės.
Žmonių kontrabandininkai rado naują kelią
Faktas, kad per kelių dienų laikotarpį buvo rasti du migrantų pilni laivai be įgulos, kelia nuogąstavimų, kad žmonių kontrabandininkai pradeda naudoti naują taktiką – palikti laivus dreifuoti netoli Europos krantų ir tokiu būdų padidinti pelną iš savo negailestingo verslo.
Oficialiai „Ezadeen“, pastatytas prieš beveik 50 metų, plaukė iš Famagustos uosto turkų kontroliuojamame šiauriniame Kipro regione į Prancūzijos pietinį Seto uostamiestį, bet pirmiausiai užsuko į Sirijos uostamiestį Tartusą, rodo laivybos informaciją renkančio portalo marinetraffic.com duomenys.
Prieš sustodamas „Ezadeen“ judėjo septynių mazgų greičiu ir sutemus buvo pastebėtas Italijos pakrančių sargybos lėktuvo už maždaug 129 km nuo kranto.
Kai įgula paspruko, viena pabėgėlė sugebėjo įjungti „Ezadeen“ radijo siųstuvą ir pranešti pakrančių sargybai, kad laivas paliktas likimo valiai, sakė Italijos karinių jūrų pajėgų atstovas kapitonas Filippo Marini.
„Mes esame vieni – čia nieko nėra, padėkite mums!“ – verkdama sakė moteris.
Pakrančių sargyba paprašė Islandijos patrulinio laivo „Tyr“, kuris tame regione dalyvauja Europos Sąjungos (ES) sienų apsaugos misijoje „Frontex“, pagalbos, bet dėl audringų orų iš jo nebuvo įmanoma išsilaipinti pabėgėlių laive.
Kai pasibaigė „Ezadeen“ degalai, penki „Tyr“ įgulos nariai buvo perkelti į prekinį laivą sraigtasparniu, kur jie teikė pagalbą keleiviams, kol Italijos pakrančių sargyba atplaukė perimti valdymo.
„Migrantai laive buvo pastebimai išsekę, bet apskritai jų sveikatos būklė gera. Jie buvo aprūpinti maistu, vandeniu, jiems buvo suteikta būtinoji medicinos pagalba“, – sakoma penktadienį paskelbtame „Frontex“ pranešime.
Italijos tarnybos per pastaruosius 14 mėnesius išgelbėjo jau daugiau negu 170 tūkst. žmonių, dar šimtai arba galbūt tūkstančiai žuvo, mėgindami pasiekti Europą.
Atrodo, kad žmonių kontrabandininkai vis dažniau palieka migrantus gabenančius laivus dreifuoti jūroje ir dabar renkasi didesnius laivus vietoj pertvarkytų žvejybos laivų arba kitų, dažnai naudotų anksčiau.
Ženevoje įsikūrusi Tarptautinė migracijos organizacija penktadienį paskelbė, kad kontrabandininkai iš vieno jūroje palikto žmonių pilno laivo uždirba apie 830 tūkst. eurų.