Orlaivio vadas – 41-erių Damiras Jusupovas iš Jekaterinburgo – pasakojo žurnalistams, kad per dvi skrydžio minutes jam teko keletą kartų keisti sprendimą dėl to, ką daryti toliau, rašo BBC Rusijos tarnyba.
„Jokių emocijų nebuvo, mintys sukosi tik apie tai, kaip, visų pirma, užkirsti kelią lėktuvo kritimui, o antra, kai kritimas tapo neišvengiamas – kaip įmanoma švelniau nuleisti lėktuvą“, – pasakojo pilotas.
Jo teigimu, iš karto po pakilimo ėmė jaustis nestabilus variklių veikimas: iš pradžių – kairiojo, paskui – dešiniojo. Pilotas pažymėjo, kad su abiem šiomis situacijomis susitvarkyti mokoma skrydžių simuliatoriuje.
„Iš pradžių aš pagalvojau, jog tai – vieno variklio gedimas. Maniau, kad pašalinsime gedimą, išjungsime variklį, apsisuksime ar paprašysime laukimo zonos ir nusileisime tame pačiame oro uoste“, – aiškino D. Jusupovas.
Tačiau tuomet pilotai pamatė, kad antrasis variklis taip pat netenka pajėgumo, o lėktuvas ima staigiai kristi.
„Sprendimas keitėsi kelis kartus. Aš planavau pasiekti tam tikrą aukštį, jame išsilaikyti, išspręsti gedimą, priimti tinkamą sprendimą, viską apskaičiuoti. Tačiau paaiškėjo, kad laiko buvo mažai“, – pasakojo D. Jusupovas.
„Aš nusprendžiau neišleisti važiuoklės, nes taip leistis buvo saugiau“, – aiškino pilotas.
Jis taip pat pridūrė, kad lėktuvo įgula dirbo profesionaliai ir itin greitai.
„Jie akimirksniu davė tinkamas komandas, paruošė pripučiamus trapus. Kai išėjau iš kabinos, visi jau buvo evakuoti ir buvo saugioje vietoje toliau nuo lėktuvo“, – pažymėjo pilotas.
Liaupsinami kaip didvyriai
Rusijos oro bendrovės pilotas ketvirtadienį buvo giriamas kaip didvyris, kai jo laineriui susidūrus su paukščių būriu kylant iš oro uosto netoli Maskvos lėktuvą su daugiau kaip 230 žmonių pavyko saugiai nutupdyti gretimame kukurūzų lauke.
Nufilmuota akimirka, kai lėktuvas pataikė į paukščių pulką:
Oro bendrovės „Uralskie avialinii“ laineris „Airbus A321“, ketvirtadienį ryte turėjęs skristi į Simferopolio miestą Kryme, į kirų pulką pataikė vos pakilęs iš Žukovskio oro uosto, sakoma oro susisiekimo agentūros „Rosaviacija“ pranešime.
Keli paukščiai buvo įsiurbti į variklius ir juos sugadino, todėl įgula priėmė sprendimą nedelsiant tūpti. Važiuoklės nespėjęs išskleisti lėktuvas išjungtais varikliais nusklendė į kukurūzų pasėlius maždaug už 2 km nuo oro uosto tako.
Iš lainerio, kuriame buvo 226 keleiviai ir septyni įgulos nariai, žmonės buvo skubiai evakuoti pripučiamomis čiuožynėmis.
Sveikatos apsaugos ministerija nurodė, kad medikų pagalbos prireikė 55 žmonėms, įskaitant 17 vaikų, bet dauguma jų patyrė tik nesunkių traumų. Hospitalizuoti prireikė tik šešis žmones.
„Viskas įvyko per kelias akimirkas... Pakilome ir vėl nusileidome“, – valstybinei televizijai „Rossija 24“ pasakojo keleivė Irina Usačiova.
Keleivė Svetlana Babina sakė, kad paukščio smūgis į lainerį aiškiai girdėjosi lėktuvo salone, o tuomet varikliai pradėjo skleisti „keistus garsus“.
„Turime atiduoti pagarbą pilotui – tokiomis aplinkybėmis jis nusileido minkščiausiai, kiek tai įmanoma“, – moteris sakė naujienų agentūrai „RIA Novosti“.
„Visi gyvi! Pilotas – genijus“, – laikraščiui „Komsomolskaya Pravda“ sakė kita keleivė, vardu Olga. Ji pridūrė, kad lėktuvui nusileidus salone prapliupo plojimai.
Sverdlovo srities gubernatorius Jevgenijus Kuivaševas savo „Instagram“ žinutėje gyrė lainerio įgulą, įskaitant jos 41 metų vadą Damirą Jusupovą, už meistriškumą ir savitvardą.
„Uralo oro bendrovės įgula pademonstravo fantastišką meistriškumą ir savitvardą, – rašė gubernatorius. – Orlaivio vadas – Jekaterinburgo gyventojas Damiras Jusupovas. Jis ir jo komanda išgelbėjo 233 gyvybes. Didvyriai.“
Kremliaus atstovas Dmitrijus Peskovas taip pat gyrė „lakūnus didvyrius“, sėkmingai nutupdžiusius lėktuvą ir išgelbėjusius šimtus žmonių gyvybių.
„Kai juos bus pasiūlyta apdovanoti, per trumpiausią įmanomą laiką bus atlikti būtini formalumai. Nėra jokių abejonių – jie bus apdovanoti“, – žurnalistams sakė D. Peskovas.