BBC rusų tarnybos žurnalistai savo akimis matė, kas vyko ten, kur nukrito keleivinis lėktuvas „An-148“.

Pirmieji į lėktuvo „An-148“ nelaimės vietą atskubėjo Semenovskoje kaimelio, esančio netoliese, gyventojai.

Lėktuvas nukrito visai šalia šios gyvenvietės.

„Iš pradžių iš dangaus pasigirdo garsus švilpimas, o tada jis nėrė žemyn. Galvojome, kad sudužo kas nors, kas skrido iš Žukovo, netrukus į tragedijos vietą pasileido žmonės. Visur nuolaužos, liekanos. Liocha buvo nuėjęs pasižiūrėti“, – pasakoja vietos gyventoja Olga, kreipdamasi į savo draugą.

„Mačiau kažkokius laiškus ir kažkieno vidurius. Ir viskas, daugiau nieko nemačiau. Lyg ir. Tiesa, prisiminiau. Dar mačiau batų, striukių...“ – matytą vaizdą apibūdina kitas vietinis, vardu Aleksejus.

Anot Olgos, į lėktuvo katastrofos vietą sulėkė praktiškai visi vietos gyventojai. Lėktuvo liekanos buvo pasklidusios labai didelėje teritorijoje.

Vietiniai sako, kad stebuklas, jog lėktuvas nenukrito ant gyvenamųjų namų.

„Ten, kur jis nukrito, už lauko yra vasarnamių, visai šalia“, – sako Olga.

„Dar kiek į šoną, ir būtų buvę viskas“, – draugei atitaria Aleksejus.

Dar viena vietos gyventoja pasakoja, kad nuo nelaimės vietos iki artimiausių gyvenamųjų namų – vos 500 metrų. „Kai kuriems vietiniams į daržus liekanų prikrito“, – kraipo galvą.

Vietos gyventojas Aleksandras televizijos kanalo „Life“ žurnalistams, atvykusiems į lauką, kur buvo rastos lėktuvo nuolaužos, pasakojo, kaip išvydo sprogimą.

„Aš gyvenu vagonėlyje, ir išgirdau sprogimą. Iššokau į gatvę, visiškai basas, žiūriu: debesis nuo žemės kyla. Ir kaip tik į mano pusę neša vieną fragmentą, gabaliuką. Galvoju, viskas, pateks ant manęs“, - pasakojo liudininkas.

Jis pridūrė, kad pagalbos numerio operatorė iš pradžių palaikė jį chuliganu.

„Mane iš pradžių pradėjo bauginti, kad esu chuliganas. Tačiau po to mergina sujungė su ugniagesiais. O dega dauboje. Pradėjo mane kamantinėti: kas dega? Na, aš armijoje tarnavau. Jei buvo sprogimas, vadinasi, technika, o jei technika, vadinasi, buvo žmonės. Atvykite, sakau, patikrinkite“, - pasakojo Aleksandras.

Semenovskoje kaime, remiantis 2010 metų duomenimis, gyvena 63 žmonės. Nukritusiame lėktuve jų buvo daugiau – 65 keleiviai ir 6 ekipažo nariai. Nė vienas neišgyveno.

Į rajoną, kur nukrito lėktuvas, gelbėtojai vyko kelias valandas. Jiems teko eiti pėsčiomis, technika sniegu padengtu lauku privažiuoti pavyko ne iš karto.

Greideriai ir traktoriai atvyko vėliau, policijos pareigūnai buvo uždarę kelią į kaimelį, o gelbėtojai vertino katastrofos vietą.

Verslūs vietiniai norinčius apžiūrėti, kas liko iš lėktuvo, vėžino specialiomis transporto priemonėmis.

Vienas tokio taksi savininkas BBC tarnybos Rusijoje žurnalistams pasakojo, kad iki vakaro į katastrofos vietą buvo nuvežęs tiek žurnalistų, tiek Rusijos nepaprastųjų situacijų ministro pavaduotoją Vladleną Aksenovą, kuris kažkodėl per sniegą į katastrofos vietą klampojo vienas pats.

BBC oficialiai šios informacijos patvirtinti negali.

Katastrofos rajone vyravo chaosas, policijos pareigūnai stabdė ir tikrino visus automobilius, nekreipdami dėmesio į valstybinius numerius ir švyturėlius: BBC korespondentai teigia matę, kaip policijos pareigūnai atsisakė praleisti juodos spalvos „Audi“ automobilio su AMP serijos valstybiniais numeriais.

Maždaug šeštą valandą vakaro praktiškai visas sniegu užverstas kelias buvo sausakimšas greitosios pagalbos, policijos ir gelbėtojų transporto priemonių.

Į nelaimės vietą atvyko keli šimtai automobilių, o iš viso katastrofos rajone dirbo per 600 žmonių.

„Ir kaip ten – galima pravažiuoti?“ – BBC korespondento paklausė vienas iš specialiųjų pajėgų pareigūnų, jo automobilis stovėjo už kilometro nuo kaimo susiformavusiame kamštyje. Jis atskleidė, kad į nelaimės vietą pasiųsti gelbėtojai iš visos Maskvos srities.

Pakeliui į tragedijos vietą karaliavo chaosas, minia žurnalistų mindžikavo prie kelio ir laukė operatyvinio štabo vadovybės komentarų. Policijos pareigūnai nedarė nieko kito, tik reguliavo eismą, kad į įvykio vietą galėtų patekti reikiami specialistai.

Žuvusiųjų palaikų paieškomis ir nuolaužų apžiūra užsiėmė gelbėtojai. Tada ir buvo paskelbta, kad oficialiai niekas neišgyveno.

Tyrėjai: lėktuvas krisdamas nedegė ir nesubyrėjo ore

Rusijos oro bendrovės „Saratov Airlines“ laineris An-148, sekmadienį sudužęs netoli Maskvos, sprogo tik įsirėžęs į žemę, o jam tebesant ore gaisras nebuvo kilęs, pranešė tyrėjai.

„Nustatyta, kad kritimo metu orlaivis buvo vientisas, nedegė; sprogimas įvyko tik lėktuvui nukritus“, – naujienų agentūrai „Interfax“ pirmadienį sakė Tyrimų komiteto atstovė Svetlana Petrenko.

Ji patikslino, kad 71 žmogaus gyvybę nusinešusios katastrofos vietoje rastas tik viena iš dviejų lėktuvo „juodųjų dėžių“ – skrydžio parametrus fiksuojantis savirašis.

Pokalbius pilotų kabinoje įrašinėjančio prietaiso „paieškos tęsiasi“, sakė S. Petrenko.

Nepaprastųjų situacijų ministerija anksčiau pirmadienį buvo paskelbusi, kad antroji juodoji dėžė jau rasta.

Maršrutu Maskva–Orskas sekmadienį skridęs bendrovei „Saratov Airlines“ priklausęs „Antonov An-148“ keleivinis lėktuvas nukrito, praėjusius vos kelioms minutėms po pakilimo iš Maskvos Domodedovo oro uosto. Visi juo skridę žmonės – 65 keleiviai ir šeši įgulos nariai – žuvo.

„Kad įvykio aplinkybės būtų nuodugniai ir visapusiškai ištirtos, sukurta daugiau kaip 100 Tyrimų komiteto darbuotojų tyrimo grupė. Jie vienu metu dirba keliuose regionuose“, – aiškino komiteto atstovė.

S. Petrenko sakė, kad oro bendrovės biure buvo atlikta krata ir paimta dokumentų. Abiejuose oro uostuose taip pat buvo paimta dokumentų, susijusių su lėktuvo technine profilaktika ir įgulos narių sveikatos duomenimis, ir kitokios medžiagos.

Atstovė sakė, kad per pirminį tyrimą bus patikrintos visos katastrofos priežasčių versijos, taip pat bus išnagrinėta oro bendrovės veikla, duomenys apie orlaivio techninę būklę, pilotų kvalifikaciją.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (736)