Atminimo renginiai ketvirtadienį prasidėjo nuo privačios ceremonijos, kurios metu prie paminklo Le Vernė kaime buvo perskaityti 149 aukų vardai; žuvusieji taip pat buvo pagerbti tylos minute.
Vainikų padėjimas vietos kapinėse, kuriose buvo palaidotos neatpažintos palaikų dalys, tikriausiai bus vienintelė vieša ceremonija tą dieną, kai žuvusiųjų, daugiausiai Vokietijos ir Ispanijos piliečių, šeimos gedi dėl savo netekties.
Po tos ceremonijos pageidaujantys galės nuvažiuoti į sudužimo vietą ant kalno, stūksančio šalia La Vernė. Kad ją pasiektų, žmonės turės įkopti į šlaitą maždaug 1,5 km aukštyje virš jūros lygio.
Padedami ugniagesių savanorių ir kalnų vedlių, jie kops pažliugusiu ir snieguotu kalnų keliu, kuris buvo įrengtas, kad gelbėtojai galėtų pasiekti nelaimės vietą.
Į žemę įkastas raudonas stulpas žymi vietą, kurioje nukrito lėktuvas ir žuvo visi 150 jame buvusių žmonių.
Tas laineris 2015 metų kovo 24 dieną pakilo iš Barselonos ir skrido į Diuseldorfą, kai 27 metų vokietis antrasis pilotas Andreas Lubitzas nukreipė orlaivį žemyn.
Atminimo ceremonijoje nedalyvauja jokie vyriausybės pareigūnai. „Šeimos nepageidauja, kad jų skausmas būtų filmuojamas“, – sakė vietos pareigūnas Bernard'as Guerinas.
Ši privati ceremonija vyksta po katastrofos metinių išvakarėse surengtų gedulingų budėjimų Ispanijoje ir Vokietijoje, kurių piliečiai sudaro daugumą žuvusiųjų.
Trečiadienį viena jauna vokietė jau atliko šešias valandas trukusią kelionę į tragedijos vietą.
Jos dukra žuvo per katastrofą kartu su grupe vidurinės mokyklos moksleivių.
„Ir pradžių nemaniau, kad kada nors skraidysiu“, – sakė moteris, prašiusi neviešinti jos vardo.
A.Lubitzas lėktuvą nukreipė žemyn, kai pirmasis pilotas buvo trumpam išėjęs iš kabinos ir nebegalėjo į ją sugrįžti, nes jo porininkas užrakino duris. Prancūzijos aviacijos katastrofų tyrėjai nurodė, kad A.Lubitzo palaikuose buvo vaistų nuo depresijos pėdsakų.
„Netinkama diena teisiniams klausimams“
Tyrėjai išsiaiškino, kad A.Lubitzas sirgo depresija ir buvo linkęs į savižudybę, o šie faktai iškėlė klausimų dėl pilotų sveikatos tikrinimo tvarkos, taip pat gydytojo ir paciento santykių konfidencialumo.
A.Lubitzui buvo leista toliau skraidyti, nors jis per kelerius ankstesnius metus dešimtis kartų lankėsi pas gydytojus.
Po šios tragedijos Europos aviacijos saugumo agentūra (EASA) rekomendavo oro bendrovėms pasirūpinti, kad pilotų kabinoje visada būtų bent du įgulos nariai, iš jų bent vienas kvalifikuotas pilotas.
Vokietijos oro vežėjų flagmanės „Lufthansa“, kuriai priklauso pigių skrydžių bendrovė „Germanwings“, aukščiausi vadovai atvyko į Le Vernė dalyvauti atminimo ceremonijoje.
Bendrovė neigia kaip nors nusižengusi, bet Jungtinėse Valstijose jai iškelta byla – žuvusiųjų artimieji savo ieškinyje argumentuoja, kad A.Lubitzui nebuvo galima leisti skraidyti.
„Šiandien čia esame, kad parodytume pagarbą aukoms ir pademonstruotume, kad juos (artimuosius) palaikome“, – sakė „Lufthansa“ valdybos pirmininkas Carstenas Spohras.
„Šiandien netinkama diena kalbėti apie teisinius klausimus; šiandien esame čia su šimtu „Lufthansa“ darbuotojų, kad padėtume šeimoms ir palaikytume jas gedinčias“, – pridūrė jis.