Ar galite įsivaizduoti, kaip turėjo jaustis šis neįvardintas 64 metų vyras, kai staiga suveikė jo sėdynės raketos ir jis tiesiogine to žodžio prasme iššovė laukan? „Dassault Rafale B“ tuomet tik kilo, todėl net ir sužeistas pilotas sugebėjo greitai ir saugiai nutupdyti naikintuvą. Tuo tarpu keleivis taip pat nutūpė – parašiutu nusileido tiesiai ant pakilimo tako.
Neaišku, ar apkrovos, ar stiprus smūgis į pakilimo taką sužalojo nelaimėlio nugarą. Kadangi naikintuvas nebuvo pasiekęs jokio padoraus aukščio, parašiutas negalėjo suveikti labai efektyviai, todėl nusileidimas nebuvo švelnus. Kitas vertus, ir pati procedūra nėra labai naudinga pagyvenusio vyro nugarai. Tačiau jam viskas bus gerai – jokio pavojaus gyvybei nėra. Tas netikėtas katapultavimasis baigėsi ir piloto sužalojimais – sudaužytas gaubtas paliko keletą gilių įbrėžimų.
Prancūzijos Karinės oro pajėgos į incidentą sureagavo rimtai. Visi „Rafale“ buvo kuriam laikui nutupdyti – jokie šių naikintuvų skrydžiai nevyko kelias dienas. Reikalas tas, kad niekas tiksliai nežino, kodėl suveikė katapultavimosi sistema ir tai yra didelė problema, kelianti klausimų dėl įrangos saugumo. Žinoma tik tiek, kad nelaimingasis keleivis nepatraukė jokios rankenėlės ir incidento nesukėlė pats. Bent jau tyčia.
Ar galėjo adrenalino pagautas vyras laikytis už netinkamos rankenėlės? Galbūt, tačiau prieš skrydį nepatyrę žmonės visada yra perspėjami, ko negalima daryti. Šioks toks instruktažas yra tiesiog būtinas. Tačiau, kita vertus, draudimas „Rafale“ naikintuvams skraidyti greitai buvo panaikintas ir, atrodo, šio orlaivio pilotams nėra ko nerimauti.
„Dassault Rafale B“ naudoja „Martin Baker Mk. 16F“ katapultavimosi sistemas. Gamintojas teigia, kad šie įrenginiai per savo gamybos laikotarpį jau išgelbėjo 4 gyvybes.