M. Przewlocka įsitikinusi, kad matė kaip į Lenkiją buvo atgabentas vienas garsiausių „Al Qaeda“ vadeivų ir Rugsėjo 11 d. atakų sumanytojų Khalidas Sheikhas Mohammedas. Moteris įsiminė 2003 m. kovo 7 d., kuomet, kaip manoma, ir buvo atgabentas vienas iš ypatingos svarbos kalinių.

„Vieną kartą oro uosto direktorius man pasakė, kad turi atvykti „specialus“ lėktuvas kitą dieną ir būtina suteikti šiam lėktuvui galimybę nusileisti“, – prisiminimais dalinosi M. Przewlocka

„Aš pasakiau, kad tai neįmanoma, nes labai daug sniego“, – pasakoja M. Przewlocka, tačiau jis man atsakė, kad „nesujaudinkite dėl to, tai išorės užsakovas, kad ir kiek tai kainuos, mes sumokėsime.“

Kai lėktuvas pagaliau nusileido M. Przewlocka pasakojo, kad išvydo JAV „Gulfstreem“ lėktuvą, kurio „niekada iki tol nebuvo mačiusi, o ir muitinės darbuotojams buvo įsakyta eiti namo, o jų vietą užėmė pasienio policijos dalinio pareigūnai“, – teigė moteris ir pridūrė, kad tai jai pasirodė „labai neįprasta“.

Khalidas Sheikhas Mohammedas buvo žiauriai kankinamas CŽV pareigūnų siekiant išgauti informaciją. Manoma, kad jį kankino ne mažiau nei 183 kartus tiek Lenkijoje, tiek kitose CŽV būstinėse.

„Du kariniai automobiliai iš žvalgybos bazės „Stare Kiejkuty“ privažiavo iki pat orlaivio ir po kelių minučių grįžo į oro uosto pastatą ir išvyko pro pagrindinius vartus. Mes negalėjome matyti, kas vyksta, nes automobiliai stiklai buvo tamsinti, aš manau, kad lėktuvu buvo pristatyti slapti agentai.“, – apie vieną iš tokių ypatingų skrydžių pasakojo M. Przewlocka.

Oro uoste tokios ypatingos operacijos buvo atliekamas ypač slaptai, o oro uosto darbuotojai buvo prašomi nesikišti, bbc.com pasakojo M. Przewlocka: „Mums visada buvo įsakyta laikytis atokiai. Lėktuvai sustodavo nusileidimo tako pabaigoje, dažnai su įjungtu varikliu. Keletas karinių furgonų iš netoli esančios žvalgybos bazės privažiuodavo arčiau lėktuvo, šiek tiek pabūdavo ir nuvažiuodavo.“

Oro uosto darbuotoja prisimena, kad vienas iš Lenkijos civilinės aviacijos pareigūnų visada atvykdavo ir sumokėdavo oro uosto mokesčius. Paslauga būdavo apmokėta grynais pinigais ir dažnai daugiau nei šešis kartus didesne suma nei įprastai, o darbuotojams būdavo įsakoma netrukdyti, neklausinėti klausimų ir laikytis atokiai. M. Przewlocka bbc.com teigė, kad kartais sąskaitos būdavo išrašomos įvairioms JAV kompanijoms, tačiau, ji įtaria, kad jos greičiausiai nė neegzistuoja.

2003 m. rugsėjo 22 d. oro uoste leidosi lėktuvas „Boeing 737“, nors pagal reikalavimus nusileidimo takas buvo nepakankamo ilgio tokio tipo orlaiviams, dar daugiau įtarimų oro uosto darbuotojai kilo tuomet, kai ji pastebėjo, kad lėktuvas atskrido tiesiai iš Kabulo, o vėliau skrido į Varšuvą, esančią už maždaug 160 kilometrų.

„Negalėjome priimti tokių skrydžių, kartais net ugniagesiai nebudėdavo, tai buvo daroma nelegaliai, tačiau neturėjome kito pasirinkimo. Jaučiu didelę gėdą dėl to, kad mūsų politikai leido tam nutikti. Tai yra didelė dėmė ant mūsų šalies“, – teigė M. Przewlocka.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (352)