Praėjus beveik mėnesiui po to, kai radarais sunkiai susekamas orlaivis nukrito į Ramųjį vandenyną netoli Japonijos šiaurės vakarinių krantų, taip ir nebuvo rasta nei piloto kūno, nei lėktuvo fiuzeliažo, informavo gynybos ministras Takeshi Iwaya (Takešis Ivaja).
Pasak ekspertų, Tokijas ir Vašingtonas nenori, kad lėktuvo nuolaužos patektų į rusų ar kinų rankas, o T. Iwaya balandį pripažino, kad orlaivyje yra „daug paslapčių, kurias būtina išsaugoti“.
Kai kurios nuolaužos, įskaitant vieną skrydžio duomenų savirašio dalį, buvo rastos „gegužės 3 dieną ar vėliau“, nurodė ministras.
„Gynybos ministerija tyrinėja (nuolaužas), bet kol kas itin svarbi (skrydžio duomenų savirašio) atmintis nebuvo aptikta“, – pridūrė jis.
Lėktuvas dingo praėjus apie pusvalandžiui po pakilimo iš Japonijos rytuose esančios Misavos oro pajėgų bazės. Jis kartu su kitais trimis F-35A dalyvavo mokymuose atremti naikintuvų ataką.
Japonijos oro savigynos pajėgų duomenimis, tai yra pirmas žinomas atvejis, kai sudužo F-35A.
Japonų ir amerikiečių paieškos komandos jau surado naikintuvo uodegą.
Anot T. Iwayos, JAV ir Japonijos kariai vėliausiais aptiktas detales iškėlė į paviršių, pasitelkę japoniško vandenyno dugną tyrinėjančio laivo surinktus duomenis bei amerikiečių užsakytą specialųjį laivą, pritaikytą giliavandenėms operacijoms.
Japonija šiuo metu keičia savo pasenusius naikintuvus F-4 orlaiviais F-35A, kiekvienas iš kurių kainuoja daugiau nei 10 mlrd. jenų (80 mln. eurų).
Japonijos kariuomenė šių brangių lėktuvų pradėjo gauti nuo praeitų metų, premjero Shinzo Abe vyriausybei suplanavus artimiausiais metais padidinti išlaidas gynybai ir kariuomenės pajėgumus, siekiant atsverti Šiaurės Korėjos ir Kinijos potencialią grėsmę.