Iššifravus lėktuvo savirašius prietaisus, paaiškėjo, kad Tu-154 problemos galėjo prasidėti dėl nesuveikusių užsparnių, informuoja rbc.ru.
Ekspertų teigimu, lainerio katastrofa galėjo įvykti dėl nesinchroninio užsparnių įtraukimo. Atsiradusi skirtinga sparnų keliamoji jėga ir galėjo tapti lėktuvo katastrofos priežastimi. Tačiau šią versiją pokalbyje su RBC korespondentu atmetė buvęs SSRS lakūnas Viktoras Zablotskis.
Jis pabrėžė, kad užsparnių valdymo sistemoje numatytas jų judėjimo sinchronizavimo mechanizmas.
„Jei užsparniai butų judėję nesinchroniškai, būtų suveikusi automatika, kuri būtų sustabdžiusi jų išskleidimą arba suskleidimą“, – pareiškė ekspertas.
V. Zablockis įsitikinęs, kad katastrofa galėjo įvykti dėl klaidingų aukščio ir greičio rodiklių prietaisuose. Jis paaiškino, kad šiems parametrams nustatyti Tu-154 įrengta oro signalų sistema SVS-72. Ją sudaro dinaminio ir statinio spaudimo davikliai. Jei sutriko sistemos veikla, pilotai negalėjo adekvačiai įvertinti lėktuvo greičio charakteristikų.
„Esant tokai situacijai, lėktuvui pakilus nuo pakilimo juostos, greičio rodikliai pradės didėti greičiau, nei turi būti – faktinis greitis bus mažesnis už prietaisuose (rodomą greitį). Tokiu atveju lakūnas pradeda kelti lėktuvo priekį, kreipdamas jį į aukštį“, – pasakojo V. Zablockis.
Jei nesimatė horizonto, gaudamas neteisingus duomenis apie greitį, pilotas galėjo nukreipti lėktuvą į aukštį, tačiau lėktuvas atsistojo piestu ir krito.
V. Zablockio nuomonei pritaria žurnalo „Aviapanorama“ vyriausiasis redaktorius, nusipelnęs Rusijos karinis lakūnas Vladimiras Popovas. Jis patikslino, kad tai galėjo tapti vienu iš katastrofos prielaidų.
„Gal jis ir teisus. Įprastai vienas gedimas nesukelia katastrofos ar avarijos, – sakė jis. – Bet kai susideda keli (gedimai), tada ekipažas susiduria informacijos griūtimi ar laiko deficitu. Žmogui pasidaro nebeįmanoma išspręsti situaciją.“
Primename, kad sekmadienį iš Sočio išskridęs Rusijos Gynybos ministerijos lėktuvas Tu-154 nukrito gruodžio 25-osios ryte. Lėktuvo katastrofoje žuvo visi keleiviai ir įgula, iš viso - 92 žmonės. Išsigelbėjusių nėra.