Nauja kovos mašina buvo pavadina EMBT – „European Main Battle Tank“ (Pagrindinis Europos kovinis tankas). Ji buvo pristatyta per ginkluotės parodą „Eurosatory“.
Tanką sukūrė kompanija „KNDS Group“ – bendra Prancūzijos „Nexter Defense Systems“ ir Vokietijos „Krauss-Maffei Wegmann“ įmonė. Ji buvo įkurta prieš trejus metus konkrečiam tikslui – sukurti ir pagaminti naują Europos tanką.
EMBT buvo sukurtas sukryžminus du tankus – prancūziškąjį „Leclerc“ ir vokiškąjį „Leopard 2“. Iš vokiškojo tanko buvo paimtas korpusas, važiuoklė, variklis ir pavarų dėžė. O „Leclerc“ naujajam tankui paaukojo bokštelį su patranka, ugnies valdymo sistemą, automatinį užtaisymą ir kitą įrangą bei ginkluotę.
Toks sprendimas paaiškinamas tuo, kad prancūziškasis „Leclerc“ – vienintelis iš šiuolaikinių serijinės gamybos vakarietiškų tankų, kuriame įdiegta pabūklo automatinio užtaisymo sistema.
Vokiškojo „Leopard 2“ variklio-transmisijos ir važiuoklės grupė garsėja savo patikimumu. Kuriant naująjį tanką, „Leopard 2“ važiuoklė buvo pritaikyta lengvesniam ir kompaktiškesniam „Leclerc“ bokšteliui.
Vokietijos ir Prancūzijos gynybos ministerijos apie sprendimą kurti bendrą naują tanką, kuris ateityje pakeis „Leclerc“ ir „Leopard 2“, pranešė prieš kelerius metus. Tuomet specialistai itin teigiamai vertino šio projekto realizavimo galimybes, tačiau pirmųjų rezultatų laukta ne anksčiau nei kitą dešimtmetį.
Nauja karta
„KNDS Group“ savo pranešime spaudai pabrėžia, kad sprendimas faktiškai sujungti į vieną tanką dviejų esamų kovos mašinų stipriąsias puses – „bandymas per trumpą laiką reaguoti į operatyvinį rinkos poreikį apsirūpinti itin veiksmingu koviniu tanku“.
Nauji pagrindiniai koviniai tankai šiuo metu yra kuriami daugelyje šalių. Ryškiausias projektas šiuo metu yra rusiškasis tankas T-14, sukurtas pagal projektą „Armata“.
Šio tanko pasirodymas per gegužės 9-osios paradą 2015 metais padarė įspūdį tankų gamintojams, pirmiausia dėl savo neįprasto distanciniu būdu valdomo bokštelio.
Vakaruose sunkios kovinės technikos kūrėjai taip pat svarstė tokį variantą, tačiau kol kas tik Rusija tikisi artimiausiu metu pradėti serijinę tokių tankų gamybą.
Užsienio valstybės, tokios kaip Didžioji Britanija ar Vokietija, arba modernizuoja esamus tankus, arba kuria naują tanką iš dviejų, kaip kad padarė „KNDS Group“.
Kai kurios šalys pasiryžo investuoti nemažai lėšų į visiškai naujo tanko sukūrimą. Taip, pavyzdžiui, pasielgė Lenkija.
Sėkmingas sprendimas
Ukrainos kovinės technikos eksperto Andrejaus Tarasenkos nuomone, „Nexter Defense Systems“ ir „Krauss-Maffei Wegmann“ bendradarbiavimo rezultatas turėtų būti sėkmingas, nes iš dviejų žinomų europietiškų tankų buvo paimtos geriausios dalys, pirmiausia „Leclerc“ automatinio užtaisymo sistema bei „Leopard 2“ variklis.
Anot A. Tarasenkos, šios kompanijos parodė, kad „labai nedidelėmis išlaidomis, praktiškai nieko nedarant, galima sukurti „Armatos“ konkurentą iš to, ką turi“. Gautas hibridas ateityje bus tobulinamas, mano ekspertas. Pirmiausia tai pasakytina apie ginkluotę.
„Leclerc“ tanke jau išdirbtas 140 mm pabūklo montavimo variantas, nereikalaujantis didelio įsikišimo į konstrukciją“, – paaiškino A. Tarasenka.
Jo teigimu, norint perginkluoti „Leopard 2“, būtų reikėję per daug koreguoti bokštelio konstrukciją, taip pat kurti jam automatinio užtaisymo sistemą, nes 140 mm patrankos sviediniai per sunkūs ją užtaisyti rankiniu būdu.
Dabar „Leclerc“ tanke yra 120 mm patranka su automatinio užtaisymo sistema.
Tačiau A. Tarasenka mano, kad, nors EMBT ir galima laikyti gana sėkmingu sprendimu, naująjį tanką vis tiek reikės perkomplektuoti, nes sviedinių saugojimo sistema, pasiskolinta iš „Leopard 2“, yra per daug pavojinga jo ekipažui. Jeigu į tanką bus pataikyta, sviediniai gali užsidegti ar tiesiog sprogti.
Atsiradus naujai patrankai, anot eksperto, bus pakeista ir sviedinių laikymo vieta.